  • 1. Data: 2002-03-04 00:22:07
    Temat: Rozwod - pomocy !
    Od: <p...@p...fm>

    czesc,

    mam do Panstwa kilka pytan dotyczacych rozwodu,
    zalezy mi na jak najszybszym i najtanszym uzyskaniu rozwodu,

    kilka informacji o mnie :

    od dwoch lat nie mieszkam z mezem, jestem bezrobotna bez prawa do zasilku,
    nie mamy dzieci, nie zalezy mi na podziale majatku ani orzeczeniu winy,
    od dwoch lat mieszkam w innym wojewodztwie niz maz, maz nadal mieszka w
    naszym mieszkaniu ,
    malzenstwem jestesmy od 7 lat

    oto moje pytania:

    1)w jakim sadzie musze zlozyc pozew o rozwod ?
    - wiem ze musi byc to sad w miejscu zamieszkania mojego meza, ale czy ma byc
    to sad okregowy czy wojewodzki ?
    2) jaki jest sredni koszt uzyskania rozwodu, bez adwokata, bez orzekania o
    winie, bez podzialu majatku ?
    jeden z serwisow prawniczych podaje koszt wpisu tymczasowego w wysokosci
    30-600zl czy jest to jedyny koszt ktory ponosze ???
    3) poniewaz jestem osoba bezrobotna, chcialabym skorzystac z wniosku o
    zwolnienie z kosztow sadowych, jakie sa realne szanse na to aby taki wniosek
    zostal rozpatrzony pozytywnie ? czy przedluzy to sprawe ?
    4) ile sie czeka na rozwod, bez orzeczenia winy, bez podzialu majatku,
    najlepiej rowniez bez adwokata ?
    czy jest to najszybszy mozliwy rozwod ?
    5) o jaki rozwod wystapic w pozwie aby uzyskac go jak najszybciej ?
    6) czy natepny slub moge wziasc dopiero po uprawomocnieniu sie wyroku sadu ?
    ile to trwa ? 3 miesiace ?

    pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2002-03-04 14:23:53
    Temat: Re: Rozwod - pomocy !
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 4 Mar 2002 p...@p...fm wrote:

    > zalezy mi na jak najszybszym i najtanszym uzyskaniu rozwodu,

    Z góry uprzedzam że nie odpowiadam na pytania "ile to trwa".

    > w miejscu zamieszkania mojego meza, ale czy ma byc to sad okregowy czy
    > wojewodzki ?

    Rejonowy :-) Okręgowy to nowa (po reformie adm) nazwa wojewódzkiego.

> [...]
    > prawniczych podaje koszt wpisu tymczasowego w wysokosci 30-600zl czy
    > jest to jedyny koszt ktory ponosze ??? 3) poniewaz jestem osoba

    Wpis tymczasowy jest przy pozwie, a dodatkowo ponosisz koszty związane z
    dokonaniem czynności sądowych - wezwania świadków, przeprowadzenia wywiadu
    środowiskowego itp. Z obydwu rodzajów opłat sąd może cię zwolnić po
    udokumentowaniu okoliczności które to uzasadniają.

    > bezrobotna, chcialabym skorzystac z wniosku o zwolnienie z kosztow
    > sadowych, jakie sa realne szanse na to aby taki wniosek został

    Duże przynajmniej na to że uzykasz częściowe zwolnienie.

    > rozpatrzony pozytywnie ? czy przedluzy to sprawe ? 4) ile sie czeka na
    > rozwod, bez orzeczenia winy, bez podzialu majatku, najlepiej rowniez bez

    Nie wiem.

    > adwokata ? czy jest to najszybszy mozliwy rozwod ? 5) o jaki rozwod
    > wystapic w pozwie aby uzyskac go jak najszybciej ?

    Nie ma różnych rodzajów rozwodów - jeśli chodzi o orzekanie winy, to
    jej dowodzenie niekoniecznie musi przeciągać sprawę, jeśli druga strona
    nie zaprzecza.

    > 6) czy natepny slub
    > moge wziasc dopiero po uprawomocnieniu sie wyroku sadu

    Tak, bo inaczej nie dostaniesz zaświadczenia z USC o braku przeszkód.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-03-04 15:50:46
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Wyrok uprawamacnia się 21 dni od daty ogłoszenia ...Sandra
    st...

  • 4. Data: 2002-03-04 15:54:08
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

> [...]
    > Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    > Uprawamacnia sie wyrok 21 dni i z urzędu jest po prawomocności przesyłany
    do wlasciwego USC ... W innym wypadku otrzymania go nalezy złożyc opłacony
    wniosek o wydanie ....Sandra

  • 5. Data: 2002-03-04 16:39:21
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 4 Mar 2002, news.faq.net.pl wrote:

> [...]

    Wyjaśnienie - chodzi o sytuację w której termin do zaskarżenia (14 dni)
    biegnie od momentu w którym upływa żądanie uzasadnienia wyroku (7 dni po
    ogłoszeniu). W praktyce więc ten termin wynosi _maksymalnie_ 21 dni.

    PS. Tnij cytaty.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-03-04 16:50:25
    Od: "Adam Szlachta" <s...@p...onet.pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> wrote in message
    [...]
    > Duże przynajmniej na to że uzykasz częściowe zwolnienie.

    > Nie wiem.

    Pewien adwokat wspomnial ze przedluza to sprawe o ok. 1 miesiac.

    pozdrawiam,
    Adam

  • 7. Data: 2002-03-04 19:46:51
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 4 Mar 2002, Adam Szlachta wrote:

    > Pewien adwokat wspomnial ze przedluza to sprawe o ok. 1 miesiac.

    W jego sądzie - a w sądzie przepisczyni?

    Powtarzam, nie da się udzielić sensownej odpowiedzi na takie pytanie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-03-04 22:03:53
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    >
    > Oczywiście Panie Gwidon ,że 7 dni na odpis z uzasadnieniem a nastepnie 14
    na wniesienie apelacji bądź nie ale jak z treści wynika zależy im na jak
    najszybszym ... w związku z tym nie będą wnioskować o odpis z uzasadnieniem
    więc pominęłam tą kwestie ...Sandra

  • 9. Data: 2002-03-04 22:11:06
    Od: "news.faq.net.pl" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    >
    > --
    > Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    >
    > Wiele też zależy od stron ... pierwsze posiedzenie zapewne będzie
    posiedzeniem pojednawczym ... a następnie gdy strony będą wnosic do sprawy
    nowe dowody ,pisma to jest przedłużanie sprawy ...Każde pismo strony ,czy
    wniosek jest rozpoznawany przez sędziego , nastepnie doręczenie stronom
    rozstrzygniecia danego wniosku a to też czas / polska poczta / czekanie na
    potwierdzenie dowodu doręczonego postanowienia itd... itd... to są czynniki
    rówież przedłużania sie spraw sądowych ...Sandra