    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwod - pomocy !
    Date: Mon, 4 Mar 2002 15:23:53 +0100

    On Mon, 4 Mar 2002 p...@p...fm wrote:

    > zalezy mi na jak najszybszym i najtanszym uzyskaniu rozwodu,

    Z góry uprzedzam że nie odpowiadam na pytania "ile to trwa".

    > w miejscu zamieszkania mojego meza, ale czy ma byc to sad okregowy czy
    > wojewodzki ?

    Rejonowy :-) Okręgowy to nowa (po reformie adm) nazwa wojewódzkiego.

    > 2) jaki jest sredni koszt uzyskania rozwodu, bez adwokata,
    > bez orzekania o winie, bez podzialu majatku ? jeden z serwisow
    > prawniczych podaje koszt wpisu tymczasowego w wysokosci 30-600zl czy
    > jest to jedyny koszt ktory ponosze ??? 3) poniewaz jestem osoba

    Wpis tymczasowy jest przy pozwie, a dodatkowo ponosisz koszty związane z
    dokonaniem czynności sądowych - wezwania świadków, przeprowadzenia wywiadu
    środowiskowego itp. Z obydwu rodzajów opłat sąd może cię zwolnić po
    udokumentowaniu okoliczności które to uzasadniają.

    > bezrobotna, chcialabym skorzystac z wniosku o zwolnienie z kosztow
    > sadowych, jakie sa realne szanse na to aby taki wniosek został

    Duże przynajmniej na to że uzykasz częściowe zwolnienie.

    > rozpatrzony pozytywnie ? czy przedluzy to sprawe ? 4) ile sie czeka na
    > rozwod, bez orzeczenia winy, bez podzialu majatku, najlepiej rowniez bez

    Nie wiem.

    > adwokata ? czy jest to najszybszy mozliwy rozwod ? 5) o jaki rozwod
    > wystapic w pozwie aby uzyskac go jak najszybciej ?

    Nie ma różnych rodzajów rozwodów - jeśli chodzi o orzekanie winy, to
    jej dowodzenie niekoniecznie musi przeciągać sprawę, jeśli druga strona
    nie zaprzecza.

    > 6) czy natepny slub
    > moge wziasc dopiero po uprawomocnieniu sie wyroku sadu

    Tak, bo inaczej nie dostaniesz zaświadczenia z USC o braku przeszkód.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)