  • 1. Data: 2002-03-04 01:14:29
    Temat: Dług komórkowy?
    Od: "Bruno" <a...@i...pl>

    Słuchajcie. W dwóch słowach.
    W 1999 roku w styczniu kupiłem telefon Idei. Od samego początku karta SIM
    wysiadała mi, co zgłaszałem w salonie, każdorazowo słyszą, że "Niech Pan
    poczeka, zaraz zacznie działać". W efekcie, placilem rachunki, co miesiąc
    120 zł, a telefon działał mi może 3-4 tygodnie. W zwiazku z tym pod koniec
    lutego napisałem polecony list do Idei, w którym napisałem, że rezygnuję z
    usług, opłacam ostatni rachunek i tyle.
    Dziwnym trafem przestaly przychodzić rachunki, za to po .... 6 miesiacach
    przyszedl list o nałożeniu opłaty podwyższonej. Potem cisza i kolejny list
    na początku roku 2000. Przez następne dwa lata spokój, aż tu nagle odzywa
    sie do mnie jakaś firma EBG z Bydgoszczy, podobno skupujaca długi i żąda....
    1200 zł Napisali zwykły list, teraz przysłali jeszcze po tygodniu. W liscie
    piszą "Mimo wielokrotnego wzywania przez nas do zaplacenia długu
    (sic!!!)..."
    Co mam zrobić? Nie czuję sie zupełnie żebym miał komukolwiek za co placić...
    Jaka jest ich procedura? Bo powiem szczerze, że we wrześniu 1999 roku
    przestalem mieszkać z rodzicami i teraz to tam przychodzi, a ja od dwóch i
    poł roku mieszkam zupelnie gdzie indziej... O listach wiem z telefonów z
    domu...
    Jaką oni podejmuja procedurę? Przychodzą straszyć? Wzywają komornika? Ciągną
    do sądu ?? Czy ktoś miał już styczność z podobną sytuacją ? Gdzie moge cos
    na ten temat znaleźć jak się zachować? Dzwonic do nich czy nie (o tym pisza
    w telegramie) ? A jesli tak to co im powiedzieć, by się odczepili ?
    Czy w konsekwencji będą probowali drogi sądowej?

    Bardzo mi zalezy na szybkiej informacji, względnie skierowaniu gdzieś, gdzie
    znajdę coś na ten temat.
    Pozdrawiam
    Bruno

    ps. Czy może lepiej wysłać im list z informacją jak ja to widzę?

  • 2. Data: 2002-03-04 10:21:12
    Temat: Re: Dług komórkowy?
    Od: "Baffon" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bruno" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pozdrawiam
    > Bruno
    >
    > ps. Czy może lepiej wysłać im list z informacją jak ja to widzę?

    Jesli podane przez ciebie fakty sa prawdziwe niemsz sie o co martwic.
    Przeczytaj jednak co mowi o tym regulamin wewnetrzny ktory jest integralna
    czescia umowy ktora podpisales.
    Jesli przyjdzie wezwanie z sadu to staw sie , wytlumacz i udowodnij ze masz
    racje. jak. Do komornika droga daleka i ciernista , zawsze mozesz sie
    odwolac od niekorzystnego rostrzygniecia co napewno przeciagnie cala sprawe
    w czasie.
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-03-04 14:03:55
    Od: "Adam Szlachta" <s...@p...onet.pl>

    "Bruno" <a...@i...pl> wrote in message ...
    > S?uchajcie. W dwóch s?owach.
    [...]

    Znam ten bol. Mnie IDEA wyr***la na ok 400zl, wiec
    az tak bardzo sie nie przejmuje. Dolaczyli fikcyjny
    telefon z fikcyjnymi rozmowami, a czlowiek za pozno
    zauwazyl :) Pisalem juz o tym w watku
    "drugi telefon znikad".

    Pozdrawiam i zycze powodzenia,
    Adam