  • 1. Data: 2003-08-20 22:12:08
    Temat: Rozwiążcie problemik Moniki
    Od: "Monika" <n...@w...pl>

    Witam, mam mały problem. Mam zastąpić koleżankę w pracy na rynku ( sprzedaje
    kwiaty, ma działalność gospdarczą - ryczałt ). Ona musi wyjechać na 2
    tygodnie, a ja mam przy tej okazji dorobić zastępując ją w pracy ( jestem
    bezrobotna ). Boimy się jednak jakiejś niespodziewanej kontroli i pytania w
    stylu " a kto pani jest i co tutaj robi ?". Czy jest prawna możliwość, żebym
    legalnie mogła zastąpić koleżankę ? Słyszałyśmy, że wystarczy napisać -
    wystawić pełnomocnictwo i po sprawie. Proszę rozwiejcie nasze wątpliwości.

    Pozdrawiamy,

    Niedouczone.

  • 2. Data: 2003-08-20 23:12:29
    Temat: Re: Rozwiążcie problemik Moniki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Proponuję umowę-zlecenie. Legalnie i równocześnie stanowi upoważnienie z
    samej natury rzeczy. Z tego co wiem, to nie powoduje wykreślenia z
    bezrobocia, ale sprawdźcie w Urzędzie Pracy, bo nie jestem pewien. Jak
    wyskoczycie z upoważnieniem i traficie na mądrego kontrolującego to możecie
    się załapać na przestępstwo karno-skarbowe tzw. firmanctwa. Wyjdzie na to,
    że Ty prowadzisz działalność gospodarczą posługując się jej firmą.

  • 3. Data: 2003-08-21 04:47:21
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    > Proponuję umowę-zlecenie.
    Re : A to PIP-a może mieć wynik (umowa-zlecenie z cechami umowy o
    pracę ?).
    Poza tym interesujące jest jakie korzyści
    dla obu pań (lub jednej z nich) wynikają z zawarcia umowy zlecenia , a nie
    umowy o pracę na
    czas określony, którego to rodzaju umowy Kolega nie proponuje ?
    Łączę ukłony
    AR

  • 4. Data: 2003-08-21 07:17:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia czw 21. sierpnia 2003 01:12 ktoś podpisujący się jako
    Robert Tomasik napisał(a):

    > Proponuję umowę-zlecenie. Legalnie i równocześnie stanowi upoważnienie z
    > samej natury rzeczy. Z tego co wiem, to nie powoduje wykreślenia z
    > bezrobocia, ale sprawdźcie w Urzędzie Pracy,

    Jak nie powoduje, jak powoduje. Na okres trwania tak. Podobnie zresztą jak
    umowa o pracę itp. Tyle, że faktycznie mniej papierkologi dla koleżanki ją
    zatrudniającej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 5. Data: 2003-08-21 08:42:37
    Od: "fart" <k...@g...pl>

    > Jak nie powoduje, jak powoduje. Na okres trwania tak. Podobnie zresztą jak
    > umowa o pracę itp. Tyle, że faktycznie mniej papierkologi dla koleżanki ją
    > zatrudniającej.

    Kurdefrak

    To, co bedziesz wykonywać, podpada pod art. 22 KP i nie ma dyskusjów, czy
    sie to komuś podoba, czy nie jest to stosunek pracy.

    Niechętnie o tym piszę, ale pracodawca ma czas siedmiu dni na potwierdzenie
    na piśmie warunków umowy o pracę, zgodnie z art. 29 par 3 KP.
    Możesz więc, jako pracownik, rozpocząć pracę bez umowy na piśmie, lecz na
    podstawie umowy ustnej, którą potwierdzi pracodawca w ciągu siedmiu dni.
    Pracodawca ma również siedem dni na zgłoszenie do ZUS na terminu rozpoczęcia
    pracy.
    Nie wiem ile czasu masz w Urzedzie Pracy na powiadmomienie go o znalezieniu
    i rozpoczęciu pracy ..... ale to juz inna bajka

    Ten tenmat był już przeze mnie analizowany i na dłuższą metę kazać
    pracownikowi zeznawać przed organami kontrolnymi odbije się czkawką, bo jak
    zaistnieje wypadek, wtedy pracownik walczy o swoje i zeznaje przed sądem ile
    lat był zatrudniony na fikcyjną umowę ustną.

    pozdrawiam
    fart

    ----------------------------
    wróciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    iiiiiiiiiiiiiiiiiiiłem
    na moment :))))))))))))))
    kurdelebele

  • 6. Data: 2003-08-21 09:37:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | To, co bedziesz wykonywać, podpada pod art. 22 KP i nie ma dyskusjów, czy
    | sie to komuś podoba, czy nie jest to stosunek pracy.

    To zależy, jak zostanie spisana umowa. Jeśli napiszę, że zlecam kobiecie
    sprzedaż w moim imieniu kwiatów z obowiązkiem wyliczenia się z towaru, a nie
    określę miejsca ani czasu pracy, jak również nie zobowiążę jej do osobistego
    świadczenia pracy, to nie ma silnych na to i nikt tego nie uzna za umowę o
    pracę.

  • 7. Data: 2003-08-21 11:15:01
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Proponuję umowę-zlecenie. Legalnie i równocześnie stanowi upoważnienie z
    > samej natury rzeczy. Z tego co wiem, to nie powoduje wykreślenia
    > z bezrobocia, ale sprawdźcie w Urzędzie Pracy, bo nie jestem pewien.

    Z tego co wiem, to taka umowa także powoduje wykreślenie z UP i
    trzeba się ponownie pofatygować i zarejestrować ... (przynajmniej taka
    sytuacja miała miejsce wiosną tego roku)

    Therion

  • 8. Data: 2003-08-21 13:26:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Z tego co wiem, to taka umowa także powoduje wykreślenie z UP i
    | trzeba się ponownie pofatygować i zarejestrować ... (przynajmniej taka
    | sytuacja miała miejsce wiosną tego roku)

    A z tym nie jestem na bieżąco i dla tego proponowałem sprawdzenie w UP.

  • 9. Data: 2003-08-21 16:38:56
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message

    > A z tym nie jestem na bieżąco i dla tego proponowałem sprawdzenie w UP.

    JAKAKOLWIEK umowe nalezy zglosic w ciagu 5 dni. Taki obowiazek ma zarowno
    pracownik, jak i pracodawca (nalezy powiadomic pracodawce, gdzie sie jest
    zarejestrowanym). Najczesciej jednak pracownik sam powiadamia UP i to im
    wystarcza.

    Najgorsze jest to, ze nalezy zglosic rowniez umowe o dzielo i traci sie
    wtedy ubezpieczenie, mimo, iz na umowe o dzielo nikt go pracownikowi nie
    oplaca :(

    Kania

  • 10. Data: 2003-08-22 06:14:34
    Od: "fart" <k...@g...pl>

> [...]
    osobistego
    > świadczenia pracy, to nie ma silnych na to i nikt tego nie uzna za umowę o

    Kurdelebele ... Robert ??????????????????
    Od przeginania tutaj to ja jestem, więc nie kombinuj proszę.
    NIe masz szans na wmówienie mi, że sprzedawca w określonym miejscu na
    targowisku, sprzedając w określonym czasie będzie to wykonywał na umowę
    zlecenie I BĘDZIE TO UZNANE PRZEZ PIP.

    Robert jeśli tu i teraz mi to udowodnisz że, to przed sądem pracy możesz się
    poślizgnąć bo art. 281 ust. 1 KP jednoznacznie stanowi o błędach i karach za
    takie wykroczenia a wtedy dupa zbita i grzywna lub sąd.
    Zaryzykujesz swoj pieniądze ????? Ja nie.
    Niedoczytałeś założeń początkowych i tyle.

    pozdrawiam serdecznie
    fart

    kurdefrak