  • 1. Data: 2004-01-20 01:15:21
    Temat: Rozpad dwuosobowej s.c. - jak zrobic?
    Od: "Matej" <s...@s...pl>

    Jakie kroki nalezy poczynic, aby dwuosobowa spolke cywilna podzielic na dwie
    osobne firmy osob fizycznych? Czy bedzie trzeba dokonac jakis zmian we
    wpisie do ewidencji? Jesli tak to jakich? Jeden ze wspolnikow prowadzi
    dodatkowo, osobno wlasna dzialalnosc i posiada swoj wlasny REGON, czy bedzie
    mogl go uzywac w drugiej DG, powstalej po rozpadzie spolki? Czy bedzie
    musial starac sie o nowy?
    Druga sprawa dotyczy dlugow. Czy jest mozliwe, aby jeden ze wspolnikow
    splacil swoja czesc i jak to sie mowi "umyl rece"? Jesli tak, to w jaki
    sposob?

    Dzieki za odpowiedzi!!!!

  • 2. Data: 2004-01-20 12:17:30
    Temat: Re: Rozpad dwuosobowej s.c. - jak zrobic?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Matej" <s...@s...pl> napisał:

    >Jakie kroki nalezy poczynic, aby dwuosobowa spolke cywilna podzielic na dwie
    >osobne firmy osob fizycznych?
    Spółka to przecież umowa między już instniejącymi dwoma odrębnymi
    podmiotami ! Każdy już jest przedsiębiorcą.

    >Czy bedzie trzeba dokonac jakis zmian we wpisie do ewidencji?
    Nie, chyba, ze zmienią się zgłoszone wcześniej dane nt. adresu,
    rodzaju działalności itp

    >posiada swoj wlasny REGON, czy bedzie mogl go uzywac w drugiej DG,
    Po co mu druga dz.g. ? Rozszerza zakres pierwszej, prowadzone na
    własne imię i nazwisko.

    >Czy jest mozliwe, aby jeden ze wspolnikow splacil swoja czesc i jak to sie mowi
    "umyl rece"?
    Nie ma 'częsci'. Wspólnicy odpowiadają solidarnie za cały dług.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-01-20 13:24:31
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mam inne zdanie niz:

    Nie jestem wrozkiem, wiec zakladam ze to s.c platnik VAT.

    Artur Golanski wrote:

    > Spółka to przecież umowa między już instniejącymi dwoma odrębnymi
    > podmiotami ! Każdy już jest przedsiębiorcą.

    Owszem osoby sa przedsiebiorcami ale FORMA PRAWNA jest s.c.
    spolki takiej podzielic sie nie da ale "sa sposoby",
    by osiagnac to, co prawdopodobnie osiagnac "pytacz".

    > Nie, chyba, ze zmienią się zgłoszone wcześniej dane nt. adresu,
    > rodzaju działalności itp

    Tak.
    Zmieni sie forma dziallnosci a pewnie i siedziba,
    bo dla osoby fisycznej nie s.c. to zwykle miejsce zamieszkania.

    > Po co mu druga dz.g. ? Rozszerza zakres pierwszej, prowadzone na
    > własne imię i nazwisko.

    DG jest JEDNA... ale jesli zaprzestanie dzialaci
    s.c. trzeba wyrejestrowac w US i UStat.
    trzeba zaktualizowac NIP...

    > Nie ma 'częsci'. Wspólnicy odpowiadają solidarnie za cały dług.

    Chyba nie o to chodzilo "pytaczowi"...
    Widze takie rozwiazanie...

    Ten co chce nadal prowadzic dzialanosc rozszerza wpis do ewidencji
    o dzialalnosc prowadzona samodzielnie, zglasza aktualizacje NIP
    deklaruje sposob rozliczania w US i odkupuje od s.c wszystko...
    (FV). potem likwidujecie s.c (remanent 0) regulujecie zobiwiazania
    i juz... chyba ze okaze sie ze jakies zobowiazania sie pojawia,
    to trzeba je regulowac.

    > Artur Golański

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-20 16:59:28
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:

    >Mam inne zdanie niz:
    Każdy ma prawo mieć ;-P

    >Nie jestem wrozkiem, wiec zakladam ze to s.c platnik VAT.
    I cóż z tego, że jest ? W kwestii postawionych pytań nie ma to
    znaczenia !

    >spolki takiej podzielic sie nie da ale "sa sposoby",
    Nie da się, ale się da .... 8-P

    >Zmieni sie forma dziallnosci a pewnie i siedziba,
    Przecież piszę powyżej ('chyba że..') Po co powtarzasz to samo ?

    >DG jest JEDNA... ale jesli zaprzestanie dzialaci
    >s.c. trzeba wyrejestrowac w US i UStat.
    Zgłoszą zaprzestanie działalności spółki. Swoją indywidualną
    działalność zawsze mogą prowadzić.

    >trzeba zaktualizowac NIP...
    Co ty nie powiesz ? Ktoś z nich zmienił dowód, adres zamieszkania ?

    >Chyba nie o to chodzilo "pytaczowi"...
    Czyżby ? Sprawdź w słowniku co to jest 'dług' ?

    >rozszerza wpis do ewidencji
    >o dzialalnosc prowadzona samodzielnie,
    To właśnie napisałem ( 'papuga zawsze druga' ;-))

    >zglasza aktualizacje NIP
    Z powodu ?

    >deklaruje sposob rozliczania w US
    Jeśli prowadzi już działalność to dawno to zrobił.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-01-21 08:34:37
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Każdy ma prawo mieć ;-P

    > I cóż z tego, że jest ? W kwestii postawionych pytań nie ma to
    > znaczenia !

    Panie Arturze.
    Jakjuz pisalem "wrozkiem" nie jestem, ale (dodam teraz)
    widze wyraznie, ze pytajacy zle postawil pytanie i
    (byc moze sie myle) ma duze szanse zle zrozumiec panska odpowiedz..

    > Nie da się, ale się da .... 8-P

    Nie..
    NIe da sie,
    Ale sa sposoby zeby wyszlo prawie na to samo jakby sie podzielilo.

    FORMALNIE nie da sie.

    > Przecież piszę powyżej ('chyba że..') Po co powtarzasz to samo ?

    NA PEWNO zmienia sie pewne dane i
    NA PEWNO trzeba bedzie aktualizowac NIP-y
    Po to to pisze.

    > Zgłoszą zaprzestanie działalności spółki. Swoją indywidualną
    > działalność zawsze mogą prowadzić.

    > Co ty nie powiesz ? Ktoś z nich zmienił dowód, adres zamieszkania ?

    NIP "dzialanoscizmieni" sie.
    Spolka ma swoj NIP. dzialajacy indywidualnie maja swoje.

    W zgloszeniu NIP jest informacja o wspolniku spolki cywilnej.
    Zmienia sie wspolnik, trzeba aktualizowac NIP.

    > Czyżby ? Sprawdź w słowniku co to jest 'dług' ?

    Mysle, ze chodzilo mu o to, czy mozna tak "opuscic"
    dwuosobowa s.c, by pozostaly wspolnik dalej prowadzil dzialalnosc,
    a opusczajacy nie interesowal sie konsekwencjami DALSZYCH
    dzialan.

    FORMALNIE sie ine da, wystapienia jednego z dwoch wspolnikow s.c sprawia,
    ze spolka przestaje istniec z mocy prawa. Trzeba ja wyrejestrowac jako
    platnika VAT i rozliczyc w US(VAT)
    jesli jest VAT-manem i wlasnie to ma do rzeczy uwaga na poczatku listu..

    > To właśnie napisałem ( 'papuga zawsze druga' ;-))

    > Z powodu ?

    Z powodu tego ze juz nie ma wspolnika s.c.

    > Jeśli prowadzi już działalność to dawno to zrobił.

    Jesli zarejestruje dzialnosc osobiscie rownolegle
    do prowadzonej w formie s.c. musi pozglaszac w US..

    Jesli NIE zarejestruje, bedzie mial klopoty z VAT

    > Artur Golański

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-01-21 11:41:00
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    bosz <b...@u...agh.edu.pl> napisał:

    >pisalem "wrozkiem" nie jestem,
    To dobrze, bo nikt o wróżby nie prosił, a i nazwa grupy jest inna !

    >widze wyraznie, ze pytajacy zle postawil pytanie
    Pytający nie prosił o ocenę pytań. Postawił konkretne pytania, a ja mu
    na nie udzieliłem odpowiedzi.

    >NA PEWNO zmienia sie pewne dane i
    >NA PEWNO trzeba bedzie aktualizowac NIP-y
    >Po to to pisze.
    Bzdura !
    1. Nie akualizuje się 'NIP-y', tylko NIP i tylko wtedy, gdy zmieniły
    się podane wcześniej dane.
    2. NIP spółki dwuosobowej nie można aktaulizować, ponieważ po
    wypowiedzeniu umowy spółki przez jednego ze wspólników przestaje ona
    istnieć i jedyną drogą jest jej zamknięcie z powiadomieniem US i GUS.

    >NIP "dzialanoscizmieni" sie.
    Nie zmieni się ! Nr ten nie zmienia się ! Otrzymuje się go raz.

    >Spolka ma swoj NIP. dzialajacy indywidualnie maja swoje.
    Ale odkrycie - wszyscy o tym wiedzą i nikt temu nie zaprzeczał.

    >W zgloszeniu NIP jest informacja o wspolniku spolki cywilnej.
    >Zmienia sie wspolnik, trzeba aktualizowac NIP.
    Nie ma możliwości 'zmiany wspólnika' w spółce 2-osobowej, gdy
    odchodzi jeden ze wspólników, gdyż spółka przestaje istnieć. Można
    jedynie przyjąć 3-go (i kolejnego). Drugi wspólnik może natomisat
    założyć inną, nową spółkę z innym przedsiębiorcą. Otrzyma nowy NIP i
    nowy REGON.

    >Z powodu tego ze juz nie ma wspolnika s.c.
    Powtarzam-nie ma wspołnika, nie ma spólki, nie ma co aktualizować.
    Pozostał jeden wspólnik, który ma swój indywidualny NIP, a NIP spólki
    nie jest jego NIP-em.

    >Jesli zarejestruje dzialnosc osobiscie rownolegle
    >do prowadzonej w formie s.c. musi pozglaszac w US..
    Czytaj uważnie ! Było: 'już prowadzi działalność' !

    >Jesli NIE zarejestruje, bedzie mial klopoty z VAT
    Już dawno jest zarejestrowany ! Daj spokuj temu VAT-owi, bo nikt o to
    nie pytał.
    Z mojej strony EOS, szkoda klawiatury na prostowanie prostego.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-01-21 11:54:55
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > To dobrze, bo nikt o wróżby nie prosił, a i nazwa grupy jest inna !

    > Pytający nie prosił o ocenę pytań. Postawił konkretne pytania, a ja mu
    > na nie udzieliłem odpowiedzi.

    Totez nie ocenialem pytaia, lecz staralem sie domyslic o co naprawde pytal

    > Bzdura !
    > 1. Nie akualizuje się 'NIP-y', tylko NIP i tylko wtedy, gdy zmieniły
    > się podane wcześniej dane.

    Czlowiek mial NIP spolki i ma NIP swoj to juz 2 nip-y.

    > 2. NIP spółki dwuosobowej nie można aktaulizować, ponieważ po
    > wypowiedzeniu umowy spółki przez jednego ze wspólników przestaje ona
    > istnieć i jedyną drogą jest jej zamknięcie z powiadomieniem US i GUS.

    No i wlasnie m.inn od tego jest druk NIP.

    > Nie zmieni się ! Nr ten nie zmienia się ! Otrzymuje się go raz.

    Ten "RAZ" ro miala SPOLKA - s.c bo platinkiem VAT jest spolka
    ale tez RAZ dostal nip podatnik.

    > Ale odkrycie - wszyscy o tym wiedzą i nikt temu nie zaprzeczał.

    No to po co pisac, ze "dzialanosc" dostala NIP ?
    Dostal NIP podatnik i dostala NIP spolka.

    > Nie ma możliwości 'zmiany wspólnika' w spółce 2-osobowej,

    No wiec zmienilo sie to, ze byl wspolnik, a go nie ma - bo nie ma spolki.

    > gdy
    > odchodzi jeden ze wspólników, gdyż spółka przestaje istnieć.

    No i kto tu powtarza ?

    > Można
    > jedynie przyjąć 3-go (i kolejnego). Drugi wspólnik może natomisat
    > założyć inną, nową spółkę z innym przedsiębiorcą. Otrzyma nowy NIP i
    > nowy REGON.

    No widzi Pan?
    O co te spory ?

    > Powtarzam-nie ma wspołnika, nie ma spólki, nie ma co aktualizować.

    Jeszcze raz...
    Spolke trzeba WYREJESTROWAC i do tego miedzy innymi trzeba zlozyc NIP..

    > Pozostał jeden wspólnik, który ma swój indywidualny NIP, a NIP spólki
    > nie jest jego NIP-em.

    No wlsine i TEN nip teraz bedzie nipem PODATNIKA VAT
    a pan radzi czlowiekowi, by ine informowal o tym US -u

    > Czytaj uważnie ! Było: 'już prowadzi działalność' !

    Nie bylo.

    > Już dawno jest zarejestrowany ! Daj spokuj temu VAT-owi, bo nikt o to
    > nie pytał.
    > Z mojej strony EOS, szkoda klawiatury na prostowanie prostego.

    No wlasnie..
    Sam Pan juz siebie sprostowal, nastepny raz nie trzeba.

    Boguslaw