eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRoznoszenie ulotek - na jakich zasadach zlecić takie usługi...? › Re: Roznoszenie ulotek - na jakich zasadach zlecić takie usługi...?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roznoszenie ulotek - na jakich zasadach zlecić takie usługi...?
    Date: Sun, 24 May 2009 10:07:27 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 113
    Message-ID: <gvav6d$ai3$1@news.onet.pl>
    References: <gva1qf$2o7$1@inews.gazeta.pl> <gvap0u$8bd$2@news.interia.pl>
    <gvaq97$vie$1@news.onet.pl> <gvaqcq$a7i$1@news.interia.pl>
    <gvaslm$4s7$1@news.onet.pl> <gvasqr$d50$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089077204018.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1243152397 10819 89.77.204.18 (24 May 2009 08:06:37 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 24 May 2009 08:06:37 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    In-Reply-To: <gvasqr$d50$1@news.interia.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090523-0, 2009-05-23), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:589746
    [ ukryj nagłówki ]

    Tristan pisze:

    >> Nieprawdą jest, że dobry produkt sprzeda się bez reklamy. Reklama też
    >> jest potrzebna,
    >
    > Ale sensownie przemyślana. Reklamą jest np. informacja w Internecie, na
    > swojej stronie WWW, wypozycjonowana sensownie w goglu. Jak chcę coś
    > znaleźć, od tego zaczynam. Nie od ulotki pod drzwiami. Reklamą jest to, że
    > moi klienci polecają mnie swoim znajomym i w ten sposób poszerza mi się
    > klientela. Reklamą jest to, że po mieście jeżdżą auta pomalowane w barwy
    > firmowe, a koło drogi stoją tablice reklamowe.


    Nie każdy korzysta z googla. A co z tymi pozostałymi 80%? Ulotki są
    jednym z kanałów reklamowych.


    >
    > Dobra reklama, to reklama pasywna. Ewentualnie aktywna, ale dobrze
    > przemyślana i skierowana do zainteresowanych.

    O tak, dlatego sklepy komputerowe rozdają ulotki przed giełdami
    komputerowymi, a dostawcy pizzy na klatkach. Nigdy nie skorzystałem ze
    szkoły językowej dlatego, że dostałem jej ulotkę na ulicy, ale skoro
    ciągle je rozdają, to znaczy, że ma to odpowiednią skuteczność.


    > Aktywna, drapieżna reklama skierowana na oślep w całą populację jest dla tej
    > populacji silnie nieprzyjemna, a skuteczność ma niską. I za tę reklamę
    > płaci całe społeczeństwo ciężkie koszty.

    Płaci przede wszystkim reklamodawca, i - jak widać - opłaca mu się.


    > Ale ja nie mówię o osiedlowym sklepiku. Ja mówię o punktach sprzedaży. Po
    > jajka idę do osiedlowego sklepu i łaziciel dodrzwiowy z jajkami tylko
    > wkurza, bo budzi ze snu, przerywa miłosne igraszki czy zwyczajnie zawraca
    > dupę. Po inne rzeczy może nie idę do sklepu osiedlowego, ale chodziło o
    > schemat. Jak chcę kupić produkt Microsoftu, to idę do przedstawiciela
    > Microsoftu, a nie żebym musiał latać 2 piętra do sekretariatu, bo namolna
    > baba o zerowej kulturze kazała mnie władczym tonem wezwać, a później
    > jeszcze była uprzejma mnie opierdolić, że ja nie chcę kupić. Skuteczność
    > wręcz ujemna, bo teraz to już na pewno nie kupię tego ich pakietu. A miałem
    > taki pomysł, żeby może faktycznie zaktualizować do nowszych wersji.

    Widać to zły telemarketer był, a nie kanał sprzedaży. Gdyby była
    miła, to może kupiłbyś od niej?




    >> Do wszelkiej
    >> maści telemarketerów trzeba podchodzić z głową.
    >
    > Nie da się podchodzić z głową. Muszę mieć komórkę do kontaktów z klientami,
    > ale 50% rozmów to mam spam. Esesmany jeszcze bardziej...
    >
    >> Dużo poważnych biznesów
    >> rozpoczyna się od rozmowy telefonicznej wychodzącej od telemarketera.
    >
    > To ludzie są jacyś nienormalni.
    >
    >>> W każdym razie, etycznie jest to skurwielstwo i jedna menda zapłaci parę
    >>> groszy za kupę spamu, a poszkodowani mieszkańcy muszą sprzątać, bo on ma
    >>> kryzys i nie potrafi znaleźć klientów jakością.
    >> Takie życie w mieście :) Zresztą lubię mieć pod ręką aktualny cennik
    >> pizzy na telefon.
    >
    > No. Ja też lubię. Dlatego powinien być pod www..... Do ulotki w życiu nie
    > zajrzałem po coś innego niż ,,nooooo to u nich już nic na pewno nie
    > zamówię''.

    Nie każdy ma www. Może za 10 lat będzie to normą, podobnie jak znikną
    kioski z gazetami, bo ludzie będą czytać e-gazety na czymś takim jak na
    przykład Kindle DX. Póki co papier jeszcze rządzi.

    >
    >> Zamiast obrażać się na cały świat, może dostosować się
    >> do tego?
    >
    > Nie da się. Opędzam się od lat od telefonów, spamów, ulotek.... Kiedyś np.
    > mendy z Oranże dzwoniły do mnie 3 razy w tygodniu. PKT zaprzestały
    > nachodzenia dopiero jak wszystkich z 20 razy objechałem, a oni pomimo to
    > przysłali pod drzwi domu domokrążców. I pogoniłem tamtych siekierą.
    > Przestali wtedy dopiero.
    >
    > Myślisz, że można dostosować się do debili, którzy myślą, że jak będą mi
    > notorycznie przeszkadzać, to coś u nich kupię?

    Podejrzewam, że zbyt mało skutecznie odmawiasz zakupu. Gdyby tak było,
    dana osoba nie dzwoniłaby do Ciebie 3 razy w tygodniu tylko raz na rok.
    Albo jest inaczej: jesteś zbyt niemiły, i telemarketerzy robią Ci na
    złość? :)


    > Generalnie gdybym nie walczył, tylko się ,,dostosował'', to bym za chwilę
    > większość dnia spędzał na rozmowach z takimi, a moja skrzynka była pełna
    > śmiecia, a łącza nie wydalały z transmisją spamu.

    Jeśli nie chcesz rozmawiać, to rozmowy nie prowadzisz, to chyba proste.


    >
    > Przez spamerów moja poczta nie dociera do części ludzi, bo filtry
    > antyspamowe się mylą.
    >
    > I za co mam ich kochać?

    Rozmawiamy o ulotkach. Spam jest karalny i - jak widać - niewiele to
    daje. Trzeba się dostosować. Niekiedy lepiej założyć dobry filtr.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1