    From: "Andrzej i B." <a...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczenie wspólne małżonków
    Date: Mon, 6 Jan 2003 22:43:42 +0100

    > No to ja mam jeszcze jedno pytanie. Czy moge sie rozliczyc wspolnie z
    > mezem jesli jestesmy zameldowani w roznych miejscach (podlegamy pod
    > rozne US), czyli oficjalnie nie prowadzimy wspolnego gospodarstwa
    > domowego?

    Do przebywania we wspólnym gosp. dom. nie jest potrzebne wspólne
    zameldowanie. Przykładem mogą być np. dzieci uczące się w innym mieście i
    nie posiadające dochodu (kto broni kupić dziecku mieszkanie i tam zameldować
    na stałe?), rodzic nie posiadający dochodu mieszkający pod innym adresem ale
    korzystający z ubezpieczenia zdrowotnego dzieci gdy pozostaje w wspólnym
    gosp. domowym (rodzic nie przejdzie w US ale w ZUS tak ).

    Zameldowanie gdzieś indziej nie znosi wspólnoty majątkowej małżonków a to
    raczej wpływa na wspólne rozliczenie małżonków, ale pomijając to we wspólnym
    gosp. dom mogą pozostawać mając inne adresy meldunkowe. No chyba że ktoś
    mnie poprawi jeśli jakieś przepisy stanowią inaczej.