  • 1. Data: 2003-01-06 11:35:04
    Temat: Rozliczenie wspólne małżonków
    Od: "Karolina S" <k...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    chciałam się zapytać o rozliczenie pit. Czy mogę rozliczyć się wspólnie z
    małżonkiem za rok 2002, jeśli związek małżeński zawarliśmy w kwietniu 2002?
    Dziękuję z góry za pomoc.

    Pozdrawiam

    Karolina

  • 2. Data: 2003-01-06 11:37:10
    Temat: Re: Rozliczenie wspólne małżonków
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karolina S napisał:
> [...]
    > małżonkiem za rok 2002, jeśli związek małżeński zawarliśmy w kwietniu 2002?

    Niestety nie. Małzeństwo musi trwac cały rok podatkowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-06 17:34:18
    Od: moli <m...@p...onet.pl>

    Karolina S naskrobal(a) w pieknym dniu Pn 06 sty 2003 12:35:04p w poscie

    > Witajcie,
    >
    > chciałam się zapytać o rozliczenie pit. Czy mogę rozliczyć się wspólnie
    > z małżonkiem za rok 2002, jeśli związek małżeński zawarliśmy w kwietniu
    > 2002? Dziękuję z góry za pomoc.

    No to ja mam jeszcze jedno pytanie. Czy moge sie rozliczyc wspolnie z
    mezem jesli jestesmy zameldowani w roznych miejscach (podlegamy pod
    rozne US), czyli oficjalnie nie prowadzimy wspolnego gospodarstwa
    domowego?

  • 4. Data: 2003-01-06 17:56:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik moli napisał:

> [...]
    > mezem jesli jestesmy zameldowani w roznych miejscach (podlegamy pod
    > rozne US), czyli oficjalnie nie prowadzimy wspolnego gospodarstwa

    Owszem. Ustawa nic nie mówi o wspólnym gospodarstwie.
    Małżeństwo musi trwać cały rok i musi istnieć wpólnośc małżeńska. To
    wystarczy.
    No i jeszcze żadne z małzonków nie może osiągac przychodów
    opodatkowanych ryczałtem.
    Rozliczenie składacie do jednego z urzędów a do drugiego piszecie
    pisemko informujące że dana osoba rozlicza sie wspólnie z mężem/żona i
    gdzie została złożona wspólna deklaracja roczna.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-01-06 21:43:42
    Od: "Andrzej i B." <a...@t...pl>

> [...]
    > mezem jesli jestesmy zameldowani w roznych miejscach (podlegamy pod
    > rozne US), czyli oficjalnie nie prowadzimy wspolnego gospodarstwa

    Do przebywania we wspólnym gosp. dom. nie jest potrzebne wspólne
    zameldowanie. Przykładem mogą być np. dzieci uczące się w innym mieście i
    nie posiadające dochodu (kto broni kupić dziecku mieszkanie i tam zameldować
    na stałe?), rodzic nie posiadający dochodu mieszkający pod innym adresem ale
    korzystający z ubezpieczenia zdrowotnego dzieci gdy pozostaje w wspólnym
    gosp. domowym (rodzic nie przejdzie w US ale w ZUS tak ).

    Zameldowanie gdzieś indziej nie znosi wspólnoty majątkowej małżonków a to
    raczej wpływa na wspólne rozliczenie małżonków, ale pomijając to we wspólnym
    gosp. dom mogą pozostawać mając inne adresy meldunkowe. No chyba że ktoś
    mnie poprawi jeśli jakieś przepisy stanowią inaczej.