eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRozliczenie C.O - kto ma zapłacić, ja czy poprzedni własciciel ? › Re: Rozliczenie C.O - kto ma zapłacić, ja czy poprzedni własciciel ?
  • Data: 2003-10-30 21:34:19
    Temat: Re: Rozliczenie C.O - kto ma zapłacić, ja czy poprzedni własciciel ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    A jakieś uzasadnienie tej dla mnie odkrywczej tezy? To mam rozumieć, że w
    księdze wieczystej zapisano wierzytelność z tytułu tego ciepła, no bo
    inaczej, to może się jeszcze okazać, że to mieszkanie jest obciążone
    kosztem budowy placu zabaw. I jak nabywca miałby ewentualnie zorientować
    się, jakie jeszcze zadłużenie ciąży na tym mieszkaniu.

    Moim zdaniem, jeśli rozliczenie dotyczy okresu grzewczego, w którym obecny
    właściciel nie był właścicielem mieszkania, to rozliczenia należy się
    domagać od ówczesnego właściciela. Jeśli zaś właściciele zmieniali się w
    okresach grzewczych, to dług ciąży na nich solidarnie, a ewentualnie
    później mogą dochodzić między sobą, w jakich proporcjach mają się
    podzielić kosztami.

    Koncepcja długu ciążącego na mieszkaniu jest karkołomna. Po prostu
    mieszkanie nie ma osobowości prawnej i nie może zaciągać zobowiązań.