    From: A <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczanie ogrzewania we wspólnocie mieszkaniowej
    Date: Sun, 14 Dec 2008 14:47:55 +0100
    Sender: o...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Antoś pisze:
    > A pisze:
    > Pod wieloma mieszkaniami na parterze biegnie garaż. Więc zimno mocno
    > ciągnie z dołu. Garaż jest naziemny, a parter to tak naprawdę pierwsze
    > piętro.

    No to może remoncik ocieplający strop garażu. Pod jakimś pretekstem, bo
    normalnie to pewnie się nie da.

    > Znam np. mieszkania analogicznie umiejscowione jak moje. Mają tylu samo
    > sąsiadów, taką samą powierzchnię, wszystko jest identyczne, z wyjątkiem
    > tylko takim, że są dwa piętra wyżej. I nie grzeją.

    Zostało Ci chyba przechytrzać sąsiadów, np. proponując zwiększenie
    opłaty stałej lub zmniejszenie ogrzewania na klatce.

    > A co do próbowania, o którym piszesz. Kiedyś proponowałem, by zmienić
    > zasady rozliczania wywozu śmieci. Żeby za śmieci nie płacić od metra
    > mieszkania, ale od liczby osób, bo przecież to osoby produkują smieci, a
    > nie metry kwadratowe. Podniósł się wtedy wrzask, że jak tak, to może
    > zaczniemy też inaczej rozliczać oświetlenie klatki schodowej, bo osoby
    > mieszkające niżej nie potrzebują światła na wyższych piętrach, czy
    > windy, bo osoby mieszkające niżej... itp. itd. :)

    No, a u nas śmieci są od osoby. kwestia dogadania.

    > Tak jak mówię, naród drobnych cwaniaczków. Dlatego zastanawia się, czy
    > nie można tego sprawiedliwie załatwić bez odwoływania się do "głosu ludu".

    Jeżeli tacy u ciebie w bloku mieszkają to jak nic się wyprowadzaj, bo
    niestety bez odwołania się do "głosu ludu" nic nie zrobisz.

    A.