    From: Antoś <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczanie ogrzewania we wspólnocie mieszkaniowej
    Date: Fri, 12 Dec 2008 22:56:27 +0100

    A pisze:

    > Baardo dziwne. Może grzeją na lewo, albo gazem lub prądem.
    > Jak wygląda ten budynek? ile pięter? ile mieszkań na kondygnacje? Gdzie
    > ty mieszkasz w tym budynku? a gdzie sąsiedzi o których piszesz?

    Pod wieloma mieszkaniami na parterze biegnie garaż. Więc zimno mocno
    ciągnie z dołu. Garaż jest naziemny, a parter to tak naprawdę pierwsze
    piętro. Gazu w budynku nie ma. Przypadki o których mówię, to osoby,
    które na pewno nie dogrzewają mieszkania, a mają w nich bardzo ciepło
    mimo wyłączonych kaloryferów.
    Znam np. mieszkania analogicznie umiejscowione jak moje. Mają tylu samo
    sąsiadów, taką samą powierzchnię, wszystko jest identyczne, z wyjątkiem
    tylko takim, że są dwa piętra wyżej. I nie grzeją.

    A co do próbowania, o którym piszesz. Kiedyś proponowałem, by zmienić
    zasady rozliczania wywozu śmieci. Żeby za śmieci nie płacić od metra
    mieszkania, ale od liczby osób, bo przecież to osoby produkują smieci, a
    nie metry kwadratowe. Podniósł się wtedy wrzask, że jak tak, to może
    zaczniemy też inaczej rozliczać oświetlenie klatki schodowej, bo osoby
    mieszkające niżej nie potrzebują światła na wyższych piętrach, czy
    windy, bo osoby mieszkające niżej... itp. itd. :)

    Tak jak mówię, naród drobnych cwaniaczków. Dlatego zastanawia się, czy
    nie można tego sprawiedliwie załatwić bez odwoływania się do "głosu ludu".