    From: A <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczanie ogrzewania we wspólnocie mieszkaniowej
    Date: Fri, 12 Dec 2008 18:47:32 +0100
    Sender: o...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Antoś pisze:
    > Sytuacja jest wręcz odwrotna. Ja mam w mieszkaniu 15 stopni, a sąsiedzi
    > 2 piętra wyżej nie grzeją i mają 22 stopnie i całą zimę chodzą w krótkim
    > rękawku.

    Baardo dziwne. Może grzeją na lewo, albo gazem lub prądem.
    Jak wygląda ten budynek? ile pięter? ile mieszkań na kondygnacje? Gdzie
    ty mieszkasz w tym budynku? a gdzie sąsiedzi o których piszesz?

    > To wynika zapewne z tego, że ogrzewani są nie tylko poprzez
    > mieszkania ludzi na dole, ale też przez spore i mocno grzane korytarze.
    > Całe ciepło idzie do góry. Nie płacą nawet opłaty stałej, bo od kilku
    > sezonów nie grzeją, więc im ją zlikwidowano.

    No to masz częściowe rozwiązanie. Zaproponuj zakręcenie lub przykręcenie
    grzejników na korytarzach. Może trochę ograniczy problem. Lub sam
    poprzykręcaj.

    > Sytuacja nie jest taka, że nie mam zamiaru płacić za to, co używam.
    > Właście mam zamiar za to płacić i tylko za to, a nie za to, co używają
    > inni.
    >
    > Ktoś wspomniał o rozporządzeniu dot. obliczenia ogrzewania z
    > uwzględnieniem usytuowania lokali. Jakieś bliższe namiary na to
    > rozporządzenie?

    O ile pamiętam dotyczy lokali gdzie nie ma liczników. Ale się mogę mylić.

    > Co do zwołania zebrania i przekonania większości - nie ma szans. Polacy
    > to niestety naród głęboko tkwiący w komunie mentalnej i jeśli da się coś
    > ukraść, za coś nie płacić, zmusić kogoś, by płacił za mnie, to Polacy są
    > jak najbardziej za. Przykładów na poparcie takiej tezy można podać setki.

    Ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ;)

    A.