    From: minstal <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozliczanie ogrzewania we wspólnocie mieszkaniowej
    Date: Fri, 12 Dec 2008 17:12:38 +0100

    Michal pisze:

    > Dlaczego nazywasz bzdurą to, że człowiek ma płacić za to, co zużywa? Kupując
    > mieszkanie wiedział, że jest ono na parterze, albo ma trzy ściany
    > zewnętrzne, albo przeciwnie z wszystkich stron jest "otulone" innymi
    > mieszkaniami. Wiedział, że ogrzanie jednego mieszkania może być bardziej
    > kosztowne niż innego.
    > Rozliczanie kosztów ciepła metodami wskaźnikowymi na podstawie odczytów
    > podzielników uważam za zło konieczne w tych budynkach, gdzie nie ma
    > możliwości technicznych dokładnego pomiaru. W przeciwnej sytuacji płacę za
> [...]
    Ale chodzi właśnie o to, że nie płaci tylko za to co zużywa ale także
    za ogrzanie sąsiada. Jak myślisz jaka temperatura jest w mieszkaniu, w
    którym są "zakręcone" wszystkie kaloryfery, taka ja temp. zewnętrzna?
    Ogrzewanie projektuje się zakładając, że ogrzewa się cały budynek.
    Gdyby przegrody między lokalami były takie jak zewnętrzne to nie ma
    problemu. A tak zużywasz niepotrzebnie więcej niż powinieneś.