    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozjechanie kiboli
    Date: Tue, 24 Sep 2002 15:59:00 +0200

    Paweł Hajdys wrote:

    > Ty tu po poradę piszesz czy po gratulacje..?!? :)

    heh :-) gratulowalem sam sobie ze wrocilem do domu calym samochodem.
    A tak wogole to mnie juz po zajsiu naszla ochota na chlodna kalkulacje co
    to by sie dzialo jak goscie by nie pouciekali.

    > Można się w razie czego połowywać na obronę konieczną. Najprawdopodobniej
    > zastosowanie znalazłby par. 3 art. 25 k.k., mówiący, iż sąd odstępuje od
    > wymierzenia kary, jeżli przekroczenie granic obrony koniecznej było
    > wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznościami
    > zamachu.

    No to by bylo niezle chyba. A tak wogole to co to znaczy "odstepuje od
    wymierzenia kary". Uniewinnia? Czy uznaje winnym popelnienia przestepstwa,
    po czym po prostu nie karze?