  • 1. Data: 2002-09-24 12:46:16
    Temat: Rozjechanie kiboli
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Sytuacja hipotetyczna ktora sie omalo co nie zdarzyla:

    Okolo godz. 21 (ciemno) w miescie droga po da pasy w kazda strone, przed
    30-toma minutami skonczyl sie mecz pilkarskiej II ligi.

    Kierowca jedzie samochodem 50km/h (tyle tez jest dozwolnone), nagle przed
    nim na ulice wbiega "bitwa". To znaczy okolo 20 osob bije sie i oklada
    kijami.
    Na inny samochod ktory jechal rownolegle spadl rzucony przez kogos z tlumu
    kosz na smieci.
    Kierowca probojac zapewnic sobie wzgledne bezpieczenstwo postanawia sie nie
    zatrzymywac.
    Mruga dlugimi swiatlami, daje znaki klaksonem zeby uciekac z drogi i jedzie
    okolo 40km/h w srodek bitwy.

    Zalozenia wszyscy kibole ktorzy uczestniczyli w zadymie byli pijani,
    kierowca byl trzezwy. Nienaganna opinia na temat kierowcy.
    Swiadkowie ogladali zdarzenie z okna i moga potwierdzic wtargniecie na
    jezdnie tuz przed nadjezdzajacy samochod.
    Mozliwosci zawrocenia za bardzo nie bylo, jedynie mogl sie zatrzymac i
    ryzykowac swoim zyciem.

    I teraz, co moglo by grozic kierowcy jezeli rozjechal by kogos?

    A swoja droga to sytuacja jest calkiem prawdziwa, i sam za kierownica
    wlasnie przedwczoraj juz kilku kiboli spisalem na straty, jednak
    szczesliwie udalo im sie pouciekac.

  • 2. Data: 2002-09-24 13:07:27
    Temat: Re: Rozjechanie kiboli
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Kierowca jedzie samochodem 50km/h (tyle tez jest dozwolnone), nagle przed
    > nim na ulice wbiega "bitwa". To znaczy okolo 20 osob bije sie i oklada

    Ty tu po poradę piszesz czy po gratulacje..?!? :)

    Można się w razie czego połowywać na obronę konieczną. Najprawdopodobniej
    zastosowanie znalazłby par. 3 art. 25 k.k., mówiący, iż sąd odstępuje od
    wymierzenia kary, jeżli przekroczenie granic obrony koniecznej było wynikiem
    strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznościami zamachu.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 3. Data: 2002-09-24 13:59:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Paweł Hajdys wrote:

    > Ty tu po poradę piszesz czy po gratulacje..?!? :)

    heh :-) gratulowalem sam sobie ze wrocilem do domu calym samochodem.
    A tak wogole to mnie juz po zajsiu naszla ochota na chlodna kalkulacje co
    to by sie dzialo jak goscie by nie pouciekali.

> [...]
    > wymierzenia kary, jeżli przekroczenie granic obrony koniecznej było
    > wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznościami

    No to by bylo niezle chyba. A tak wogole to co to znaczy "odstepuje od
    wymierzenia kary". Uniewinnia? Czy uznaje winnym popelnienia przestepstwa,
    po czym po prostu nie karze?

  • 4. Data: 2002-09-24 14:29:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Lukasz Ciszewski wrote:

    > a moim zdaniem brak jest nieuchronnosci i bezpodredniosci
    > niebezpieczenstwa aby mozna bylo mowic o obronie koniecznej.
    >
    > Pan Tomasz pisze tylko ,ze bili sie miedzy soba i wpadli na jezdnie. To za
    > malo aby uznac, iz kierowcy grozilo niebezpieczenstwo.

    Ktos z nich rzucil koszem na smieci w inny samochod. Rzucenie koszem na
    smieci w samochod jadacy okolo 50km/h mozna chyba uznac za probe
    pozbawienia zycia do ktorej moglo by dojsc jezeli kosz trafil by w przednia
    szybe.
    Kibole jak sie ze soba bija potrafia sie bardzo szybko jednoczyc i
    koncentrowac swoje sily na przyklad na wiecie przystanku, zaparkowanym
    samochodzie, albo na przyklad na policji.

  • 5. Data: 2002-09-24 14:29:54
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    > No to by bylo niezle chyba. A tak wogole to co to znaczy "odstepuje od
    > wymierzenia kary". Uniewinnia? Czy uznaje winnym popelnienia przestepstwa,
    > po czym po prostu nie karze?

    To drugie. Nie wymierza kary.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 6. Data: 2002-09-24 15:07:30
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    > koncentrowac swoje sily na przyklad na wiecie przystanku,
    zaparkowanym
    > samochodzie, albo na przyklad na policji.

    Ale kibole zeznaliby jednogłośnie że oni byli grzeczni a kierowca
    świadomie chciał ich zabić bo kibicuje przeciwnej drużynie i kierowca
    dostaje od 8 do 25 (!!!) za ... (wstawić cokolwiek).

    No chyba że w zeszłym tygodniu kibole potraktowali samochód sędziego
    koszem. No to wtedy uniewinnienie ;-)))

    Pozdrawiam
    Qwax