  • 1. Data: 2006-06-06 18:54:42
    Temat: Rozbój, a wykroczenie
    Od: "ts" <s...@s...pl>

    Witam serdecznie,
    mam pytanie, które jest dla mnie bardzo istotne - czy występują
    okoliczności, w których rozbój może być wykroczeniem?
    W świetle przyswojonej przeze mnie wiedzy nie, nawet jeśli przedmiot zaboru
    ma wartość niższą, niż 250 zł.
    Takie pytanie zadała mi pani promotor podczas konsultacji w sprawie pisania
    pracy magisterskiej na temat rozboju, sugerując, że coś na ten temat powinno
    się w niej znaleźć.

    pozdrawiam,
    Tomasz

  • 2. Data: 2006-06-06 19:55:31
    Temat: Re: Rozbój, a wykroczenie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ts napisał(a):
    > Witam serdecznie,
    > mam pytanie, które jest dla mnie bardzo istotne - czy występują
    > okoliczności, w których rozbój może być wykroczeniem?

    nie

    > W świetle przyswojonej przeze mnie wiedzy nie, nawet jeśli przedmiot zaboru
    > ma wartość niższą, niż 250 zł.

    rozboj to kradziez z uzyciem sily (fiz lub psych) a wykroczeniem moze
    byc sama kradziez bez przemocy

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 3. Data: 2006-06-06 20:01:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ts [###s...@s...pl.###] napisał:

    Zakładając, że przez "rozbój" rozumiesz to, co określono w art. 280
    kk, to mając na uwadze treść art. 130§3 kodeksu wykroczeń nie
    wyobrażam sobie, by mogło to być wykroczenie. Jedną z podstawowych
    cech rozboju jest użycie "gwałtu na osobie". Moim zdaniem nie ma
    takiej możliwości.

  • 4. Data: 2006-06-06 22:33:01
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    pisania
    > pracy magisterskiej na temat rozboju, sugerując, że coś na ten temat

    Rozboj jest zawsze przestepstwem z tej przyczyny, ze w kw nie ma przepisu
    wprowadzajacego "szczegolny przypadek" tak jak to jest np z kradzieza czy
    zniszczeniem, ktore sa tzw przestepstwami przepolowionymi (przez kwote 250
    zl ktora stanowi granice wykorczena i przestepstwa)

    Cezar

  • 5. Data: 2006-06-07 22:10:22
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyobrażam sobie, by mogło to być wykroczenie. Jedną z podstawowych
    > cech rozboju jest użycie "gwałtu na osobie". Moim zdaniem nie ma

    Jeśli w trakcie postępowania przygotowawczego odpadnie jedno ze znamion
    rozboju, to czyn taki może być zakwalifikowany jako wykroczenie. Dla
    przykładu, może się okazać, że groźba była nierealna lub pokrzywdzony sam
    doprowadził się do stanu nieprzytomności.

    Grzech

  • 6. Data: 2006-06-07 22:25:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzech napisał(a):

> [...]
    > przykładu, może się okazać, że groźba była nierealna lub pokrzywdzony sam
    > doprowadził się do stanu nieprzytomności.

    Ale to nielogiczne. Jak odpadanie jakieś znamię to czyn nie będzie już
    rozbojem.

    Nie ma rozboju który byłby jednocześnie wykroczeniem.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 7. Data: 2006-06-08 15:25:35
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    > Ale to nielogiczne. Jak odpadanie jakieś znamię to czyn nie będzie już
    > rozbojem.

    Dokładnie o to mi chodzi.

    > Nie ma rozboju który byłby jednocześnie wykroczeniem.

    Nie ma i być nie może. Jeśli po wszczęciu postępowania w sprawie rozboju lub
    po przedstawieniu zarzutów o rozbój okaże się ,że nie zaistniało jedno ze
    znamion przestępstwa, czyn taki może być przekwalifikowany jako wykroczenie.
    Razem z rozbojem można popełnić wykroczenie, np. naruszając zasady ruchu
    drogowego, ale to już inne zagadnienie.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-06-08 22:51:41
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    ts <s...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > pracy magisterskiej na temat rozboju, sugerując, że coś na ten temat powinno

    Czytałem na ten temat kiedyś orzeczenie Sądu Najwyzszego (chyba z 1999 r.?).
    Chodziło w skrócie o to, czy "użycie przemocy wobec osoby" z kk z 1997 r. jest
    równoznaczne z "użyciem gwałtu na osobie" z kw (jako że gwałt jest uznawany za
    pojęcie szersze).
    Orzeczenie na pewno jest w LEX-ie.

  • 9. Data: 2006-06-08 22:53:23
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > wyobrażam sobie, by mogło to być wykroczenie. Jedną z podstawowych
    > cech rozboju jest użycie "gwałtu na osobie". Moim zdaniem nie ma

    Nie gwałtu, a przemocy. Gwałt jest w kw. A nie są to pojęcia równoznaczne.