  • 1. Data: 2006-06-06 17:50:20
    Temat: zniszczenie tymczasowego dowodu osobistego
    Od: t...@g...com

    witam. 2 lata temu wyrobilem sobie dowod osobisty <taki na 5 lat> ,
    mialem stedy 16 lat. niestety tamten sie zniszczyl <zlamal> wiec
    teraz gdy juz mam to 18 latek to wyrabiam sobie nowy. chcilem zapytac
    czy przy wypelnianiu wniosku mam zaznaczyc ze wymieniam dowod z powodu
    zniszczenia czy ze z powodu wymiany na staly dowod?

    z gory dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-06 17:58:31
    Temat: Re: zniszczenie tymczasowego dowodu osobistego
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    t...@g...com wrote:
> [...]
    > czy przy wypelnianiu wniosku mam zaznaczyc ze wymieniam dowod z powodu
    > zniszczenia czy ze z powodu wymiany na staly dowod?

    Rozczaruję Cię. Znowu dostaniesz tymczasowy.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-06-06 19:26:59
    Od: t...@g...com

    -------------------+
    > | Paweł Sakowski <p...@s...pl> Never trust a man |
    > | who can count up to 1023 on his fingers. |
    > +---------------------------------------------------
    -------------------+

    dlaczego dostane tymczasowy? przeciez jestem juz pelnoletni...

  • 4. Data: 2006-06-06 19:33:59
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    t...@g...com napisał:

    > dlaczego dostane tymczasowy? przeciez jestem juz pelnoletni...

    Trochę się z pełnoletniością spóźniłeś. Od 2001-01-01 stałe DO dają
    tylko osobom powyżej 65 lat. Patrz: aktualny tekst ustawy o ewidencji
    ludności i dowodach osobistych.

    P.S. Nie cytuj sygnaturek.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-06-06 19:35:48
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-06-06 21:26, t...@g...com wrote:

    > dlaczego dostane tymczasowy? przeciez jestem juz pelnoletni...

    Teraz każdy (co do zasady) dowód osobisty jest tymczasowy (10 lat, jeśli
    wydany po ukończeniu 18 lat). Co więcej, dowód wydany małoletniemu nie
    różni się niczym (poza krótszą, bo 5 letnią ważnością) od dowodu
    wydanego pełnoletniemu. Osoba kończąca 18 lat, nie ma zatem obowiązku
    wymiany dowodu z samego tylko tego powodu, że uzyskuje pełnoletność.
    Zatem powodem wymiany w tym przypadku jest zniszczenie poprzedniego
    dowodu osobistego.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,

  • 6. Data: 2006-06-07 08:55:25
    Od: "castrol" <j...@b...pl>

    t...@g...com napisał(a):
> [...]
    > czy przy wypelnianiu wniosku mam zaznaczyc ze wymieniam dowod z powodu
    > zniszczenia czy ze z powodu wymiany na staly dowod?

    Wymieniasz z powodu zniszczenia.
    Wymieniony DO rowniez bedzie dowodem tymczasowym, tylko z ta roznica ze
    bedzie wazny przez 10 lat a nie przez 5 lat w przypadku DO wyrabianego
    dla osoby niepelnoletniej.

    Jacek