    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rower, motorower czy motocykl?
    Date: Sun, 16 Jan 2005 13:50:10 +0100

    Czapla wrote:

    > A co jeśli pedałujemy i jednocześnie wspomagamy się silnikiem (np. pod górę)?

    W tym momencie przepisy mają dość i wychodzą na piwo ;)

    A poważniej: przepisy zasadniczo nie przewidują istnienia pojazdów
    'zmiennych dynamicznych'.

    Albo jest to motorower, albo rower - przynajmniej w dziedzinie przepisów
    związanych z rejestracją i ubezpieczeniem (bo jak np. zejdziesz i
    będziesz prowadził taki pojazd idąc obok niego, to będziesz razem z tym
    pojazdem stanowił w myśl PoRD takiego jednego, dużego pieszego).

    Dlatego mówię - iść po 'papier' do urzędu, żeby być 'krytym'. Pomijając
    już nawet PoRD - bardziej bym się obawiał zainteresowania ze strony
    ubezpieczeniowego funduszu gwarancyjnego, który ma 'specjalną opłatę' za
    korzystanie z pojazdu bez wymaganego OC.

    ATSD to ciekaw jestem, jak wygląda w praktyce kwestia rejestracji np.
    amfibii... W sumie powinny mieć podwójną - lądową i wodną ;)