  • Data: 2005-01-18 21:15:14
    Temat: Re: Rower, motorower czy motocykl?
    Od: PAweł <p...@w...uzyjskrotu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Spełnia. Jest napędzany siłą mięśni 'załogi'. Owszem - nie tylko. Ale
    > definicja ustawowa nie zawiera słowa 'wyłącznie'.

    Szczerze mówiąc spodziewałem się takiej odpowiedzi:)
    Ale jest ona MSZ nieprawidłowa.
    By stwierdzić, czy pojazd jest rowerem należy odpowiedzieć wyczerpująco na
    pytanie, jak jest on napędzany. I jedyna prawidłowa odpowiedź na to pytanie
    w naszym przypadku to: " napędzany siłą mięśni i(!) silnikiem"
    Natomiast w definicji roweru odpowiedź brzmi "siłą mięśni" i kropka!

    W przeciwnym razie, sprowadzając sprawę ad absurdum, jeśli ktoś jechałby
    Porsche 250 km/godz i wychylony (co przy tej prędkośći byłoby niełatwe:)
    dmuchałby do tyłu, to niewątpliwie w ułamku promila napędzałby (i to
    odrzutowo!:) ten pojazd.
    I zgodnie z Twoją logiką mógłby argumentować, że to rower?:))
    --
    Przy odpowiedzi bezpośrednio do mnie, w adresie użyj zamiast pełnej
    nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj. "wp" Pozdr.