    From: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roszczenia spadkowe
    Date: Mon, 07 Jan 2002 15:59:31 +0100

    KRZEM wrote:

    > Jeśli chodzi o spadek po matce to już niewiele da się zrobić. Natomiast w
    > przypadku otwarcia spadku po ojcu do kwoty od której liczy się Twój zachowek
    > dolicza się darowizny dokonane przez spadkodawcę od których będzie można
    > dochodzić roszczeń o uzupełnienie zachowku (standardowo 1/2 wartości tego co
    > dziedziczyłoby się z ustawy czyli bez testamentu).
    > Kwestię tę reguluje art. 1000 k.c. - jednak jest to materia dość
    > skomplikowana, reguły wyliczania są dość zawiłe i obfitują w wyjątki więc
    > bez znajomości szczegółów niewiele się da powiedzieć - tym bardziej na
> [...]

    A co w wypadku jezeli np. ojciec powtornie sie ozeni?

    I co konkretnie oznacza, ze niewiele da sie zrobic w sprawie spadku po
    mamie ?

    Janusz 'Kali' Kaliszczak........mailto:k...@w...pl mailto:k...@w...pl
    'There are three types of people. Those who don't know what happened,
    those who wonder what happened, and people like us, that MAKE THINGS
    HAPPEN'