    From: "Michał Wilk" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Roman G. w akcji
    Date: Fri, 23 Dec 2005 09:28:44 +0100

    > Konstytucja, art.33

    Przepisy konstytucji nie moga byc podstawa roszczen to po pierwsze, a po
    drugie wolnosci i prawa obywatelskie z tego rozdzialu do dezyderaty
    skierowane raczej do wladzy publicznej a nie do obywateli. Jezeli mam ochote
    kogos dyskryminowac, to nie moge? Np. zapraszac do mojego domu tylko
    Murzynow, albo tylko dziewczyny z dlugimi nogami a nie facetow z broda.
    Podobnie klub - wolnosc dzialalnosci gospodarczej.

    Co innego, gdyby istnial jakis obowiazek swiadczenia uslug - jak to jest w
    np. w sklepie (oferta), wtedy art. 135 KW ma zastosowanie

    > Określone kryterium powinno obowiązywać wszystkich lub nikogo. Tutaj
    > chodziło o zróżnicowanie wymagań w zależności od płci. W tym najważniejszy
    > zarzut dyskryminacji.

    Gdyby w zaleznosci od plci, to mezczyzna nie mialby wstepu

    > Fryzura to nie bilet, tj. dowód opłaty za usługę jednorazową lub ciągłą.
    > Przyznasz chyba? A odmowa wyświadczenia usługi z powodu braku opłaty za
    > nią to nie dyskryminacja.

    A karta klubowa?

    Pozdrawiam,
    Michal