  • 1. Data: 2002-03-29 19:48:48
    Temat: Renta po zmarłym mężu
    Od: b...@g...pl (Manchi)

    Witam szanownych grupuwiczów

    Nie wiem czy pisać bo na poprzednie pytanie odzew był nikły (0), ale może
    teraz?

    Mamy z Mamuśką taką sytuację:

    Mój ojciec zmarł w 1988 roku, do zeszłego roku pobierałem rentę po nim, co
    pozwoliło mi względnie spokojnie ukończyć studia. BTW pracy nie mam
    jeszcze ):
    W ostatnim czasie, Mamuśka zaczęła mieć poważne problemy ze zdrowiem,
    problem z kręgosłupem (poważne przesunięcie dysku). Nie należy jej się
    jeszcze emerytura, renty pewnie ZUS ne przyzna, ale między kolejnymi
    badaniami usłyszała o możliwości przepisania renty z Taty, będzie miała
    skończone 50 lat w maju. Miała mnie na wychowaniu przez 14 lat. Niestety nie
    wiem czy to ma znaczenia, że w 1985 roku mieli rozwód. Mam więc pytanie czy
    może się starać o to "przeniesienie renty" na nią? Teraz ja już jej nie
    dostaję.

    Proszę, jeśli się orientujecie napiszcie czy można, bo niestety mamy
    naprawdę ciężko i kiepsko z kasą. Będę czekał na jakiekolwiek informacje.
    Czy w ogóle jest szansa i warto spróbowac, czy może jednak prawo nie
    dopuszcza takiej możliwości.

    Bogdan

  • 2. Data: 2002-04-02 20:28:04
    Temat: Re: Renta po zmarłym mężu
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Małżonka rozwiedziona lub wdowa, która do dnia śmierci męża nie pozostawała
    z nim we wspólności małżeńskiej, ma prawo do renty rodzinnej, jeżeli miała
    w dniu śmierci męża prawo do alimentów z jego strony ustalone wyrokiem lub
    ugodą sądową.

    Sandra