    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekrutacja
    Date: Wed, 29 Mar 2023 17:08:11 +0200

    > Eee, cool, to może sobie pójdę na 3 miesiące i będę podporucznik,
    > a potem to już samo się będzie podnosić?

    Jak zostaniesz to się będzie podnosić. Jak nie to tylko na ćwiczenia;)

    > No ale to jednak jest mocna taktyka ulgowa - 3 a 12 miesięcy - więc w poszukiwaych
    > specjalnościach raczej bym się wiele WFu nie spodziewał.

    No jak pisałeś - kula jest formą więc jakoś się wpisujesz w bycie w formie;)

    > Jak jesteś bogaty to wiadomo, że lepiej.
    > Ale nie martw się i o tych z bidula - w woju bacznie się rozglądają za kimkolwiek
    > kto ma nieco szerzej między uszami - akurat ci, który to robią, to tacy 2% z 2%
    dziwaków,
    > co mogliby wszystko, ale idą do woja - i są odpowiednio opłacani za tą ciężka
    robotę.

    No to dobrze - tak powinno być.

    > Akurat każdy lekarz i nawet każda pielęgniarka w woju są, w rezerwie,
    > ale ze stopniem oficerskim (tzn. nie wiem, czy pielęgniarki w PL też, w MASH w
    każdym razie miały).
    > Ale racja, że nie będzie to na pewno standardowy wojak, a nawet odwrotnie - zwykle
    > w jednostce to lekarz ma najwyższy stopień, wyższy niż dowódca

    Ale wojsko to chyba swoich lekarzy kształci po prostu? Ale po
    przemyśleniu - masz rację - lekarz czy inżynier zawsze się w woju
    przyda, ale mało który ot tak po dobyciu uprawnień w kamasze na
    zawodowego pójdzie. Raczej tak jak piszesz - w rezerwie.

    > "Dyplom-sryplom".

    Dokładnie - jeszcze pewnie będą kujonom dokuczać na tych patrolach;)

    > Lekarze sami się zorganizowali, inżynierowie już też lepiej, nauczyciele
    > tak zgnojeni że raczej nie dadzą rady.

    Jako inżynier powiem ci że wbrew pozorom inżynierom budownictwa wcale
    dobrze nie jest (a tych pewnie masz na mysli jako zorganizowanych).
    Znaczy zarabiają tyle co dobry zbrojarz (czyli nieźle;), tyle że
    fizycznie nie muszą zapierdalać. Ale i odpowiedzialność większa. Akurat
    nie moja branża, ale dziwię się że ktoś za 15k (teraz może więcej),
    bierze na kark odpowiedzialność, czasochłonność i ogólnie robotę
    kierbuda, jak zbrojarz wyciągnie dyszkę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!