    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 29 Mar 2023 07:49:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rekrutacja
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 29 marca 2023 o 16:01:16 UTC+2 Shrek napisał(a):

    > "Jeśli jesteś już po studiach cywilnych (najlepiej jeśli skończyłeś
    > informatykę, elektronikę i telekomunikację lub mechanikę i budowę
    > maszyn) wystarczy tylko przejść szkolenie oficerskie i dostaniesz
    > pierwszy stopień oficerski, czyli podporucznika.
    >
    > Szkolenie trwa 12 miesięcy (studia ogólne) lub 3-miesięczne (studia
    > specjalistyczne) i możesz je odbyć w jednej z tych szkół:"
    >
    > Czyli 12 albo 3. Mój błąd.

    Eee, cool, to może sobie pójdę na 3 miesiące i będę podporucznik,
    a potem to już samo się będzie podnosić?
    Jedyny problem to D za kolano załatwione na nartach w 3. klasie (tak w sam
    raz na rejestrację jako poborowy - nic w tym przyjemnego, ale potem miałem
    przynajmniej spokój na studiach, a koledzy się cykali i latali do WKU ;)

    No ale to jednak jest mocna taktyka ulgowa - 3 a 12 miesięcy - więc w poszukiwaych
    specjalnościach raczej bym się wiele WFu nie spodziewał (trochę o tym pisało
    w biografii Linusa Torvaldsa - on fińskie wojo odsłużył, a tam się to robi w
    Laponii).

    > No tak - ale jak pójdziesz na szeregowego po bidulu to może się okazać
    > że tej twojej zajebistości nikt nie dostrzeże:( A tak jak jesteś łebski
    > i masz rodziców co dadzą start, to idziesz na bezpłatne dzienne i dobrze
    > się przy tym bawisz zamiast jebać w koszarach. Chociaż nie wiem jak z
    > emką, tak to się od razu liczy a tak pięc lat studiów w plecy. A do
    > policji jak masz po sensownych studiach zaczynać od krawęznika to
    > zupełnie bez sensu, więc bardzo mizerne szanse, żeby ktoś tam po
    > studiach poszedł.

    Jak jesteś bogaty to wiadomo, że lepiej.
    Ale nie martw się i o tych z bidula - w woju bacznie się rozglądają za kimkolwiek
    kto ma nieco szerzej między uszami - akurat ci, który to robią, to tacy 2% z 2%
    dziwaków,
    co mogliby wszystko, ale idą do woja - i są odpowiednio opłacani za tą ciężka robotę.

    > Inna sprawa, że jak ktoś został inżynierem czy lekarzem to raczej na
    > "standardowego" wojaka czy policjanta już się nie będzie pchał. I chyba
    > słusznie, bo to z punktu widzenia państwa aoptymalne.

    Akurat każdy lekarz i nawet każda pielęgniarka w woju są, w rezerwie,
    ale ze stopniem oficerskim (tzn. nie wiem, czy pielęgniarki w PL też, w MASH w każdym
    razie miały).
    Ale racja, że nie będzie to na pewno standardowy wojak, a nawet odwrotnie - zwykle
    w jednostce to lekarz ma najwyższy stopień, wyższy niż dowódca
    (ciekawe jak to było w armii czerwonej - wyżej był kamandir czy komisar?).

    > Nie byłbym taki pewny, skoro nie mają lepszego pomysło co z magistrem
    > zrobić niż go do zamiatania krawężników dać.

    "Dyplom-sryplom".
    Oczywiście w miarę normalnej policji byłoby normalnie.
    W tej pod rządami duetu uniewinnionych bez skazania wszystko stoi na łbie,
    więc bez kolejki przyjmować będą tylko poleconych przez lokalne struktury.

    Cóż, społeczeństwo, które oddaje rządy w ręce źle opłacanych - więc i negatywnie
    selekcjonowanych - jest widać tak głupie, że na zagładę zasługuje.
    I chodzi tu i o rządy przemocy - policja - jak i rządy dusz - czyli nauczyciele.
    "Lekarzom, inżynierom i nauczycielom nigdy się w Polsce nie płaciło".
    Lekarze sami się zorganizowali, inżynierowie już też lepiej, nauczyciele
    tak zgnojeni że raczej nie dadzą rady.