    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekrutacja
    Date: Wed, 29 Mar 2023 16:01:12 +0200

    > To 2 czy 12?

    "Jeśli jesteś już po studiach cywilnych (najlepiej jeśli skończyłeś
    informatykę, elektronikę i telekomunikację lub mechanikę i budowę
    maszyn) wystarczy tylko przejść szkolenie oficerskie i dostaniesz
    pierwszy stopień oficerski, czyli podporucznika.

    Szkolenie trwa 12 miesięcy (studia ogólne) lub 3-miesięczne (studia
    specjalistyczne) i możesz je odbyć w jednej z tych szkół:"

    Czyli 12 albo 3. Mój błąd.

    > Ew. jak kto niebogaty z domu, czy chociażby z bidula - a łebski na tyle,
    > że płatne studia skończy (uwaga, mnożą się płatne medycyny prywatne - wykładowcy
    > z AM mają opory moralne, bo głąby takie, ale kasa też wielka, więc pękną - za kilka
    > lat nie należy wchodzić do lekarza u którego na ścianie nie wisi dyplom),
    > ale na stypenduim na państwowej - czyli tzw. bezpłatne studia - nie dał rady
    > się dostać, to odwali wojo od początku, a potem armia mu zafunduje te studia.

    No tak - ale jak pójdziesz na szeregowego po bidulu to może się okazać
    że tej twojej zajebistości nikt nie dostrzeże:( A tak jak jesteś łebski
    i masz rodziców co dadzą start, to idziesz na bezpłatne dzienne i dobrze
    się przy tym bawisz zamiast jebać w koszarach. Chociaż nie wiem jak z
    emką, tak to się od razu liczy a tak pięc lat studiów w plecy. A do
    policji jak masz po sensownych studiach zaczynać od krawęznika to
    zupełnie bez sensu, więc bardzo mizerne szanse, żeby ktoś tam po
    studiach poszedł.

    Inna sprawa, że jak ktoś został inżynierem czy lekarzem to raczej na
    "standardowego" wojaka czy policjanta już się nie będzie pchał. I chyba
    słusznie, bo to z punktu widzenia państwa aoptymalne.

    > O, sądzę że dla kogokolwiek, kto coś umie i chce zostać kulsonem,
    > będą pro-forma (bynajmniej forma fizyczna - "jestem w formie,
    > kula jest formą".

    Nie byłbym taki pewny, skoro nie mają lepszego pomysło co z magistrem
    zrobić niż go do zamiatania krawężników dać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!