    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rekrutacja
    Date: Wed, 29 Mar 2023 14:46:16 +0200

    W dniu 29.03.2023 o 14:18, J.F pisze:

    > inzynier to czesto ma etat w organizacji hierachicznej.

    Ale jest szansa że szef nie będzie znacząco głupszy od ciebie a i możesz
    dość łatwo organizację zmienić - w przypadku policji trochę gorzej bo
    tracisz podstawową zaletę policji, czyli wcześniejszą emkę. De facto
    wpadasz po kilku latach w pułapke "za dużo zainwestowałem żeby odejść" i
    siedzisz do tej emki. Nic dziwnego, że podstawowym zajęciem kulsona jest
    doczekać emki bez jebania ze strony przełożonych;) Jak jeszcze
    funkcjonowało IFP to najdłuższy wątek był o emkach (drugi o służbowych
    lokalach;))

    > Bo mial lepsze chody, a głupi przy tym jak ... :-)

    No niestety - statystycznie będzie tam dlatego że miał znajomości albo
    się mocniej rozpychał (w sumie w korpo to drugie też występuje) -
    zresztą jak to mówią "dobrego inżyniera szkoda na menadżera":(

    > O ile kojarze, to teraz droga do "oficera policji", prowadzi przez
    > normalną rekrutacje, i okres "krawęznikowania".

    Czyli nikt normalny po normalnych studiach tam nie pójdzie, bo nie po to
    studia skończyłeś żeby od początku być krawężnikiem. Dla odmiany do
    wojska jak idziesz po studiach to na przeszkolenie (12 albo 2 miechy) i
    startujesz z najniższego oficerskiego - chyba jak jesteś na tyle łebski
    żeby studia skończyć a chcesz iść do armii to najlepiej właśnie tak - na
    studiach się pobawisz a mija cię najgorszy okres służby - jakbym miał do
    wojska iść to własnie tak bym zrobił;)

    > Tudziez np testy sprawnosciowe.

    To tak czy inaczej.

    > Co moze nie jest takie złe, i warto, zeby "oficer" wiedzial co sie
    > robi "na patrolu".

    Tyle, że nikt raczej po studiach tam nie pójdzie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!