  • 1. Data: 2004-09-15 07:37:09
    Temat: Rękojmia
    Od: "Beer" <b...@g...pl>

    Witam

    Sorry, jeśli nie ta grupa. Ale chyba lepszej nie ma :)

    Czym jest "RĘKOJMIA"?
    Pytanko wzięło się stąd:
    wczoraj padła mi nagrywarka.
    Miała 2 lata gwarancji, które minęły 1,5 miesiąca temu.
    Czy można tu mówić jeszcze o jakimkolwiek zobowiązaniu sprzedawcy
    czy producenta dot. naprawy sprzętu?
    Czy już 'pozamiatane' ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-15 07:51:36
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ci8rf7$rmv$1@inews.gazeta.pl>, Beer wrote:
> [...]
    > Miała 2 lata gwarancji, które minęły 1,5 miesiąca temu.
    > Czy można tu mówić jeszcze o jakimkolwiek zobowiązaniu sprzedawcy

    Pozamiatane.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-09-15 08:03:32
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Beer wrote:
    > Witam
    >
    > Sorry, jeśli nie ta grupa. Ale chyba lepszej nie ma :)
    >
    > Czym jest "RĘKOJMIA"?

    krotko mowiac jest to odpowiedzialnosc sprzedawcy za wady.

> [...]
    > Miała 2 lata gwarancji, które minęły 1,5 miesiąca temu.
    > Czy można tu mówić jeszcze o jakimkolwiek zobowiązaniu sprzedawcy

    Heh :) dobre dobre :)

    Niektorzy ludzie mysle jeszcze ze po utracie gwarancji przysluguje im cos
    tam jeszcze z tytulu rekojmi u sprzedawcy, a tu sie akurat myla.
    W chwili obecnej juz nic nie zrobisz.

    > Czy już 'pozamiatane' ?

    zamiecione.

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"

  • 4. Data: 2004-09-15 08:18:14
    Od: "Piotr/inw" <p...@w...art.alto.com.pl>

    > Heh :) dobre dobre :)

    Ano dobre:-)
    Czasem wystarczy pomyśleć chwilkę i dość do wniosku że nie ma sesnu pytanie
    o takie rzeczy bo jest to pytanie retoryczne :-)

    --
    Piotr

  • 5. Data: 2004-09-15 13:57:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    fi5h wrote:
    > Niektorzy ludzie mysle jeszcze ze po utracie gwarancji przysluguje im cos
    > tam jeszcze z tytulu rekojmi u sprzedawcy, a tu sie akurat myla.

    Kiedyś tak było.
    Ludzie nadal myślą tez że mogą w ciagu 3, 5, 7, 8, 10 dni oddać kazdy
    towar do sklepu... mniej więcej z tych samych czasów ta wiedza.

    KG

  • 6. Data: 2004-09-15 20:35:11
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    kam wrote:

    > Kiedyś tak było.
    > Ludzie nadal myślą tez że mogą w ciagu 3, 5, 7, 8, 10 dni oddać kazdy
    > towar do sklepu... mniej więcej z tych samych czasów ta wiedza.

    Dikladnie i to jest niestety problem, bo ludzie nie dosc ze sami teraz
    produkuja takie sobie prawa to jeszcze tak bardzo sobie wmawiaja istnienie
    czegos takiego ze staraja sie na to powolywac.

    Ostatnio mialem wlasnie podobny przypadek:
    Przychodzi do mnie pan z kamera Canon i mowi ze mu sie wczoraj zepsula,
    patrze na zakup a tu juz jest 3 miesiace po gwarancji. On zatem stara sie
    mnie przekonac ze skoro juz gwarancja sie skonczyla to on moze sobie ja
    oddac i zarzadac gotowki bo mu sie nie podoba. Ehhh :) potem po tekscie w
    stylu " bo jak bylem w usa.." wszystko jest jasne. "Witam pana w RP"

  • 7. Data: 2004-09-17 14:09:25
    Od: Maciej <mazi630@.op.antyspam.pl>

    fi5h napisał(a):

    > krotko mowiac jest to odpowiedzialnosc sprzedawcy za wady.
    >

    > zamiecione.

    A to czemu ? a ile trwa odpowiedzialnośc za wady ukryte bo mnie się
    zdaje że dwa lata

  • 8. Data: 2004-09-17 15:04:51
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Maciej wrote:
    > A to czemu ?

    m.in ze względu na datę zakupu

    > a ile trwa odpowiedzialnośc za wady ukryte bo mnie się
    > zdaje że dwa lata

    ale od 1.01.2003 r.

    KG

  • 9. Data: 2004-09-17 18:57:37