eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRękojmia › Re: Rękojmia
  • Data: 2006-01-16 16:53:50
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Juletta" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:43cb76ab$0$17944$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Mam problem z pękniętym brodzikiem prysznicowym. Czy w tym przypadku
    > obowiązuje rękojmia? Dodam, że brodzik został zakupiony w czerwcu 2005.
    > Przypuszczam, że musiał mieć jakąś ukrytą wadę skoro pękł już po pół
    > roku użytkowania. Sprzedawca nie wypowiedział się jeszcze na ten temat,
    > ale chciałabym wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej.

    Od strony prawnej, to rękojmia istnieje jeszcze wyłącznie w transakcjach
    pomiędzy podmiotami gospodarczymi.
    W przypadku, gdy jesteś konsumentem, to obowiązuje dwuletnia
    odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu zgodności z umową, która nie obejmuje
    np. uszkodzeń mechanicznych zawinionych przez klienta.
    Jest jednak w tej ustawie konsumenckiej zapis pozwalający sprzedawcy, po
    upływie 6 miesięcy od zakupu, zepchnąć na kupującego ciężar udowodnienia, że
    niezgodność ta tkwiła w towarze już w dniu zakupu - a jest to konieczna
    przesłanka, by uznać reklamację za zasadną.

    EWa


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1