  • 1. Data: 2006-01-16 10:40:52
    Temat: Rękojmia
    Od: Juletta <j...@g...pl>

    Mam problem z pękniętym brodzikiem prysznicowym. Czy w tym przypadku
    obowiązuje rękojmia? Dodam, że brodzik został zakupiony w czerwcu 2005.
    Przypuszczam, że musiał mieć jakąś ukrytą wadę skoro pękł już po pół
    roku użytkowania. Sprzedawca nie wypowiedział się jeszcze na ten temat,
    ale chciałabym wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej.

  • 2. Data: 2006-01-16 16:53:50
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Juletta" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > roku użytkowania. Sprzedawca nie wypowiedział się jeszcze na ten temat,
    > ale chciałabym wiedzieć jak to wygląda od strony prawnej.

    Od strony prawnej, to rękojmia istnieje jeszcze wyłącznie w transakcjach
    pomiędzy podmiotami gospodarczymi.
    W przypadku, gdy jesteś konsumentem, to obowiązuje dwuletnia
    odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu zgodności z umową, która nie obejmuje
    np. uszkodzeń mechanicznych zawinionych przez klienta.
    Jest jednak w tej ustawie konsumenckiej zapis pozwalający sprzedawcy, po
    upływie 6 miesięcy od zakupu, zepchnąć na kupującego ciężar udowodnienia, że
    niezgodność ta tkwiła w towarze już w dniu zakupu - a jest to konieczna
    przesłanka, by uznać reklamację za zasadną.

    EWa

  • 3. Data: 2006-01-16 21:39:32
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Ero Walensdorf napisał(a):
    > Od strony prawnej, to rękojmia istnieje jeszcze wyłącznie w transakcjach
    > pomiędzy podmiotami gospodarczymi.

    nieprawda

    KG

  • 4. Data: 2006-01-16 23:15:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 16.01.2006 Ero Walensdorf <w...@w...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Juletta" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Od strony prawnej, to rękojmia istnieje jeszcze wyłącznie w transakcjach
    > pomiędzy podmiotami gospodarczymi.

    A jeśli ja coś kupię prywatnie od Ciebie to tez nie? :)

    --
    Marcin