-
Data: 2004-03-22 20:35:52
Temat: Re: Reklamacja w sklepie BigStar :(
Od: faterro <f...@o...plnospam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Znalazlem cos na forum federacji konsumentow, wklejam:
Mam bardzo poważny problem ponieważ kupiłem bluzkę która po
praniu rozciągnęła się i nie da się w niej chodzić.
Oddałem bluzkę do reklamacji i zażądałem zwrotu pieniędzy,
ponieważ uznałem że bluzka wymieniona znowu się rozciągnie a nie
mam czasu żeby co dwa tygodnie chodzić i ją reklamować:(
Pani wypisała mi druczek i wyznaczyła termin dwóch tygodni. Po
dwóch tygodniach przyszedłem pani poinformowała mnie że
producent zgodził się wymienić bluzkę ale ona nie ma jej w
sklepie za to mogę wybrać sobie jakąś rzecz za tą samą cenę:(
Uznałem że nie musze wybierać innej rzeczy bo nie ma nic ładnego
a na siłę nie będę wybierał:( A ta pani nie może mnie zmusić do
kupna czego innego. Kiedy poprosiłem o opinię rzeczoznawcy bo
chyba taka powinna być po tych dwóch tygodniach pani powiedziała
mi że nie ma takiej. Co mam zrobić bo nie mogę odzyskać ani
pieniędzy ( 59 złotych) ani bluzki:( ??
odpowiedz federacji:
obowiązująca od 1.01.03 r. ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego zasadniczo zmieniła
uprawnienia konsumenta w przypadku reklamowania towarów. Sprzedawca
odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego
wydania jest niezgodny z umową (np. ma wadę). Jeżeli towar konsumpcyjny
jest niezgodny z umową kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu
zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy, chyba że
naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. W
takim wypadku kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy. Jednak od umowy nie może odstąpić gdy
niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
W tym przypadku zarówno naprawa jak i wymiana są niemożliwe.
Prawdopodobnie obniżenie ceny też nie byłoby satysfakcjonujące gdyż
odzież utraciła swoją wartość użytkową. Ma Pan zatem prawo żądać zwrotu
ceny.
Należy przy tym podkreślić, iż odpowiedzialny w stosunku do konsumenta
jest sprzedawca, a zatem wyrażenie zgody na sposób zadośćuczynienia
przez producenta nie jest konieczne.
Mozesz sie do tego jakos ustosunkowac???
uwazasz ze kolesie z federacji konsumentow maja racje..??!?!
pozdr.
faterro
Następne wpisy z tego wątku
- 22.03.04 21:11 kam
- 23.03.04 06:43 faterro
- 23.03.04 06:56 kam
- 23.03.04 07:14 faterro
- 23.03.04 16:33 faterro
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- Re: znów ten wrocław
- siad
- Re: Firma w stacji trafo
- Re: znów ten wrocław
- Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- Re: Mraz potrzebuje OBROŃCY na miarę posła KO mecenasa Giertycha (?)
- Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- Re: siad
- Re: siad
- dlugosc zycia
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-22 siad
- 2024-05-24 Re: Firma w stacji trafo
- 2024-05-24 Re: znów ten wrocław
- 2024-05-24 Re: znów ten wrocław [Policja,paralizator,zgon,Inowrocław]
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- 2024-05-24 Re: Ambasador USA zdradza: TVN Style nie jest firmą Unii Europejskiej :-)
- 2024-05-24 Re: Mraz potrzebuje OBROŃCY na miarę posła KO mecenasa Giertycha (?)
- 2024-05-23 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-23 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-22 Re: siad
- 2024-05-22 Re: siad
- 2024-05-21 dlugosc zycia