  • 1. Data: 2007-06-14 09:42:03
    Temat: Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    Tak sie zastanawiam jak bardzo obligatoryjny jest dowod zakupu/paragon w
    przypadku zgloszenia reklamacji z tytulu niezgodnosci z umowa. Kupiem
    wczoraj cos, co okazalo sie zepsute i mam zamiar dzisiaj odniesc to do
    sklepu. Paragon niestety zaginal, choc od biedy jakis slad zakupu posiadam
    (placilem karta). Nie wiem czy obsluga sklepu uzna reklamacje bez paragonu,
    choc produkt raczej posiadaja tylko oni. Co mowi ustawa o paragonie/dowodzie
    w przypadku reklamacji z tytulu niezgodnosci towaru z umowa ?

  • 2. Data: 2007-06-14 09:44:49
    Temat: Re: Reklamacja towaru a dowod zakupu/paragon
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Daniel Chlodzinski pisze:
> [...]
    > bez paragonu, choc produkt raczej posiadaja tylko oni. Co mowi ustawa o
    > paragonie/dowodzie w przypadku reklamacji z tytulu niezgodnosci towaru z

    Musisz udowodnic', z.e kupi?es' ten produkt w danym dniu w tym sklepie.
    W skrajnym przypadku udowadniac' musisz przed sa;dem. Paragon jest
    najbardziej praktycznym dowodem, ale nie jedynym. Moz.na próbowac' innych
    s'rodków. Powodzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-06-14 09:50:36
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > W skrajnym przypadku udowadniac' musisz przed sa;dem. Paragon jest
    > najbardziej praktycznym dowodem, ale nie jedynym. Moz.na próbowac' innych

    Sprzet nie byl drogi wiec do sadu isc mi sie nie chce, ale udowodnic moge bo
    do ich kopii paragonu jest przyczepiony wydruk z terminala kart platniczych
    z moim podpisem. Coz moze obsluga da sie przekonac.

    Daniel

  • 4. Data: 2007-06-14 11:25:34
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Daniel Chlodzinski porozsypywal nastepujace haczki:
    > Sprzet nie byl drogi wiec do sadu isc mi sie nie chce, ale udowodnic
    > moge bo do ich kopii paragonu jest przyczepiony wydruk z terminala kart
    > platniczych z moim podpisem. Coz moze obsluga da sie przekonac.
    Ale oni Ci powiedza ze zgubili kopie paragonu. A Twoj slip bedze
    potwierdzeniem ze zes za cos zaplacil ale za co:/
    IMHO duzo bedzie zalezalo od dobrej woli sprzedawcy
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-06-14 12:08:50
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    badzio wrote:
> [...]
    > potwierdzeniem ze zes za cos zaplacil ale za co:/
    > IMHO duzo bedzie zalezalo od dobrej woli sprzedawcy

    Dlatego warto brac fakture VAT, zwłaszcza w przypadku droższego sprzętu.

    Wtedy kopia faktury MUSI być przechowywana przez sprzedawcę przez okres
    5 lat, tak więc swój egzemplarz można gubić dowoli.

    Piotrek

  • 6. Data: 2007-06-14 12:19:13
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 14 Cze, 13:25, badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> wrote:

> [...]
    > potwierdzeniem ze zes za cos zaplacil ale za co:/
    > IMHO duzo bedzie zalezalo od dobrej woli sprzedawcy

    Nie wiem jak u was bo moze podatki jakies inne ale ja zeby zrobic
    korekte paragonu i zeby moc odliczyc zwrocone pieniadze potrzebuje
    ORYGINAL paragonu przypiety do dokumentu zwrotu.w kazdym innym
    przypadku US zarzuci sprzedawcy na jakiej podstawie odliczyl sobie ze
    zwrotu VAT. i o ile ze sprzedawca moglbys sie dogadac to z US juz nie
    za bardzo.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-06-14 12:19:23
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Piotrek pisze:

    > Dlatego warto brac fakture VAT, zwłaszcza w przypadku droższego sprzętu.
    >
    > Wtedy kopia faktury MUSI być przechowywana przez sprzedawcę przez okres
    > 5 lat, tak więc swój egzemplarz można gubić dowoli.

    To nie ma żadnego znaczenia. Kopię paragonu sprzedawca też ma
    obowiązek przechowywać.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-06-14 12:27:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Liwiusz wrote:

    > To nie ma żadnego znaczenia. Kopię paragonu sprzedawca też ma
    > obowiązek przechowywać.

    Ale na kopii paragonu nie ma danych osobowych kupującego.
    Tak więc dalej jest problem z udowodnieniem że to akurat u tego
    sprzedawcy się kupiło.

    A tak to prosisz o duplikat faktury i już masz dowód.

    Wyłącznie to miałem na myśli.

    Piotrek

  • 9. Data: 2007-06-14 18:52:42
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Daniel Chlodzinski wrote:

    > Sprzet nie byl drogi wiec do sadu isc mi sie nie chce, ale udowodnic
    > moge bo do ich kopii paragonu jest przyczepiony wydruk z terminala kart
    > platniczych z moim podpisem. Coz moze obsluga da sie przekonac.

    Od kiedy to sprzedawca ma kopie poszczególnych paragonów z
    przyczepionymi wydrukami z terminala?

    (Tzn. owszem ma kopie paragonów, ale jest to bardzo długa rolka i nikt
    normalny niczego do niej nie przyczepia, bo niby jak? Zwłaszcza, że w
    chwili wydruku jest ona wewnątrz kasy fiskalnej...)

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2007-06-14 21:57:42
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Daniel Chlodzinski napisał(a):
> [...]
    > przypadku zgloszenia reklamacji z tytulu niezgodnosci z umowa. Kupiem
    > wczoraj cos, co okazalo sie zepsute i mam zamiar dzisiaj odniesc to do

    reklamowałem po dwóch miesiącach sweter kupiony w reserved. Nie miałem
    paragonu, tylko zbiorczy wyciąg z karty. Poprosili mnie o tydzień na
    wykopanie paragonu (sprawa była z poprzedniego roku kalendarzowego) i
    nie było żadnych problemów.
    Dodam, że reklamację uznano.
    Jak się chce dbać o klienta, to się da wszystko
    Życzę powodzenia.

    MAc