  • 1. Data: 2005-08-12 14:19:37
    Temat: Reklamacja telefonu
    Od: "Daniel" <s...@o...pl>

    Witam
    Zapewne było już takich tematów wiele ale może ktoś mi pomoże.
    3,5 tygodnia temu oddałem do reklamacji telefon Sony Ericsson T630 w sieci Era
    dostałem zastępczy. Reklamacja miał trwać 14 dni, jak widać przedłuża sie, juz
    dwa razy dzwoniłem żeby dowiedzieć sie co z aparatem ale cały czas sprzedawca w
    salonie ery powtarza mi że telefon jest jeszcze w serwisie i jak będzie coś
    wiedział to zadzwoni i mi powie. Tyle że ja mam dość już takiego czekania i chce
    odzyskać mój telefon oczywiście naprawiony.
    Mam pytanie w związku z taką sytuacją:

    1. Czy moge "chcieć" czegoś więcej niż zwrotu telefonu oczywiście naprawionego?
    2. Czy w przypadku kiedy mam telefon zastępczy musze potulnie czekać?
    3. Jeżeli to ożliwe poprosze o jakieś artykuły z odpowiednich ustaw.

    Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc

    Pozdrawiam Daniel

  • 2. Data: 2005-08-12 14:32:11
    Temat: Re: Reklamacja telefonu
    Od: "kicurek" <k...@o...pl>

> [...]
    > 2. Czy w przypadku kiedy mam telefon zastępczy musze potulnie czekać?
    > 3. Jeżeli to ożliwe poprosze o jakieś artykuły z odpowiednich ustaw.

    Na przyszłość reklamuj u sprzedawcy ale z tytułu NIEZGODNOŚCI a nie z tytułu
    gwarancji: po 14 dniach kalendarzowych MUSI być decyzja a w praktyce
    najczęściej telefon. A jeśli się spóźnią, to wyrażają zgodę na Twoje
    wcześniejsze żądania co do sposobu załatwienia reklamacji.
    A teraz pozostaje Ci poczytać warunki gwarancji i zobaczyć jaki tam masz termin
    naprawy
    A telefon zastępczy to dobra wola (no i interes) Ery - nie muszą Ci dać.

  • 3. Data: 2005-08-12 15:30:17
    Od: s...@o...pl

    > chce

    > naprawionego?

    Niestety nie mam gwarancji bo przy reklamowaniu salon zabiera wiec nie wiem jaki
    jest termin. Hipotetycznie załużmy że 14 dni co i przysługuje po tym terminie i
    do kogo mam się zwracać czy do salonu czy może do serwisu? Dzieki

  • 4. Data: 2005-08-12 15:34:20
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia 12 Aug 2005 16:32:11 +0200, "kicurek" <k...@o...pl>
    napisał(a):

    [...]

    Podepnę się pod ten wątek aby nie zaczynac nowego:

    5.07.2005 kupiłem klawiaturę w Auchan, klawiatura była zapakowana (nie było
    śladów aby ktoś ją otwierał). 07.07.2005 reklamowałem ją (była popsuta). Po
    14 dniach dostałem nową była inna niż ta która zakupiłem. Następnego dnia
    odwiozłem klawiaturę która dostałem dzień wcześniej (były różnice w
    rozmieszczeniu przycisków) w dniu wczorajszym tj. 10.08.2005 byłem w sklepie
    aby zobaczyć czy klawiatura już jest (był oczywiście ta która zareklamowałem
    za drugim razem czyli ta sama!!!) już mi ręce opadają czy te osoby nie
    potrafią czytać napisałem dokładnie w formularzu że żądam klawiatury takiej
    jaką zakupiłem albo gotówkę. 14 dzień reklamacji przypada wczoraj. Czy jest
    na to jakiś przepis?? Towar który otrzymałem za drugim razem był nie zgodny
    z umową tak mi się wydaje (ta zakupiłem
    http://www.manta.com.pl/produkty.php?id=1084&lang=pl a ta dano mi jako
    reklamowaną http://www.manta.com.pl/produkty.php?id=1083&lang=pl )

    Poland is Mexico in Europe
    Kontakt ze mną: http://tinyurl.com/ckx5n zmień lp na pl

  • 5. Data: 2005-08-12 15:40:44
    Od: Jakub Żukowski <j...@g...com>

    s...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > jest termin. Hipotetycznie załużmy że 14 dni co i przysługuje po tym terminie i
    > do kogo mam się zwracać czy do salonu czy może do serwisu? Dzieki
    Kiedyś reklamowałem telefon Nokia 5510, po 21 dniach _roboczych_
    zarządałem nowego aparatu i dostałem.

    --
    Jakub

  • 6. Data: 2005-08-12 15:51:25
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    s...@o...pl napisał(a):
    > Niestety nie mam gwarancji bo przy reklamowaniu salon zabiera wiec nie wiem jaki
    > jest termin. Hipotetycznie załużmy że 14 dni co i przysługuje po tym terminie

    to na co wskazuje gwarancja

    > i do kogo mam się zwracać czy do salonu czy może do serwisu?

    a kto jest gwarantem?

    KG

  • 7. Data: 2005-08-12 16:38:10
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    PiotrekS napisał(a):

    > (ta zakupiłem
    > http://www.manta.com.pl/produkty.php?id=1084&lang=pl a ta dano mi jako
    > reklamowaną http://www.manta.com.pl/produkty.php?id=1083&lang=pl )
    > Pozdrawiam

    przeciez dali Ci lepszą :P

    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2005-08-12 17:44:31
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2005 18:38:10 +0200, MarcinS <s...@w...pl> napisał(a):

    >przeciez dali Ci lepszą :P

    Ale wiesz ta "lepsza" nie zawsze okazuje się być tą lepsza, popatrz na
    przyciski strzałek to jakaś komedia i przyciski nad nimi.