  • 1. Data: 2005-08-12 11:29:28
    Temat: przyłącze TV kablowej
    Od: "lucky" <N...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich
    Myślę, że to dobra grupa dla tego pytania.

    Jest przyłącze abonenckie TV kablowej. Użytkownik na wyjściu gniazda, które
    stanowi ostatni element przyłącza, rozdzielił sygnał na dwa telewizory. Na
    jakiej PODSTAWIE PRAWNEJ (jaki przepis) operator tv kablowej może uważać, że
    nastąpiło naruszenie prawa i należy mu zapłacić za drugi odbiornik (tzw
    drugie gniazdo).
    Moim zdaniem nie można tu mówić o nielegalnym poborze sygnału, bo jest umowa
    i są regularne wpłaty. Nie nastąpiła też ingerencja w infrastrukturę, gdyż
    wszystko odbywa się za gniazdem abonenckim. A zatem nie jest to drugie
    gniazdo

  • 2. Data: 2005-08-12 11:36:38
    Temat: Re: przyłącze TV kablowej
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    lucky napisał(a):

> [...]
    > nastąpiło naruszenie prawa i należy mu zapłacić za drugi odbiornik (tzw

    Decyduje umowa między abonentem a operatorem. Przeczytaj ją dokładnie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-08-12 14:08:04
    Temat: Re: przył?cze TV kablowej
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2005 13:29:28 +0200, "lucky" <N...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    [...]

    Ja mam akurat podłączone 3 odbiorniki + net i nie robią problemów (wszystko
    jest w jednym lokalu)

    Poland is Mexico in Europe
    Kontakt ze mną: http://tinyurl.com/ckx5n zmień lp na pl

  • 4. Data: 2005-08-12 17:24:42
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Na
    > jakiej PODSTAWIE PRAWNEJ (jaki przepis) operator tv kablowej moze
    > uwazac, ze
    > nastapilo naruszenie prawa i nalezy mu zaplacic za drugi odbiornik (tzw
    > drugie gniazdo).

    hmm a w jakis sposob operator stwierdzil fakt podlaczenia drugiego
    odbiornika??

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 5. Data: 2005-08-14 10:52:39
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 12 Aug 2005 13:29:28 +0200, użyszkodnik "lucky"
    <N...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > i są regularne wpłaty. Nie nastąpiła też ingerencja w infrastrukturę, gdyż
    > wszystko odbywa się za gniazdem abonenckim. A zatem nie jest to drugie

    nie prawnie tylko technicznie:

    Obniżamy sygnał TV kablowej do poziomu wystarczającego do prawidłowego
    odbioru na jednym odbiorniku i finał. jak sobie klient bedzie
    rozdzielał to jego problem, najwyżej będzie mu śnieżyc

    --
    futszaK
    jesteś burżuj i koniec bo nie bierzesz jedzenia na krechę :P

  • 6. Data: 2005-08-16 05:35:21
    Od: "lucky" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odbioru na jednym odbiorniku i finał. jak sobie klient bedzie
    > rozdzielał to jego problem, najwyżej będzie mu śnieżyc

    nie wnikam tu w aspekt techniczny, bo to jest to obejścia.
    Bardziej interesuje mnie aspekt PRAWNY (ustawa, rozporządzenie, itp)

    [Wg normy PN-79/T-05210 poziom sygnału musi być w granicach 57-84 dBmV w
    pasmie VHF i 60-84 dBmV w pasmie UHF. Biorąc pod uwagę dużą różnorodność OTV
    i ich różny próg czułości głowicy zwyczajowo nie schodzi sie poniżej 65dB. A
    to juz wystarcza jako sygnał wejściowy jakiegoś małego, niskoszumowego
    wzmacniacza]

  • 7. Data: 2005-08-16 06:18:36
    Od: "lucky" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "leon" <L...@n...interia.pl> napisał w wiadomości

    > hmm a w jakis sposob operator stwierdzil fakt podlaczenia drugiego
    > odbiornika??
    >
    > leon

    zagwarantował to sobie w umowie. Może przyjść na kontrolę

    "...ABONENT udostępni swój lokal w zakresie niezbędnym do wykonania i
    kontroli przyłącza abonenckiego w okresie jego funkcjonowania..."

  • 8. Data: 2005-08-16 12:54:01
    Temat: Re: przylacze TV kablowej
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    futszaK wrote:

    > Obniżamy sygnał TV kablowej do poziomu wystarczającego do prawidłowego
    > odbioru na jednym odbiorniku i finał. jak sobie klient bedzie
    > rozdzielał to jego problem, najwyżej będzie mu śnieżyc

    O wzmacniaczach nie słyszałeś? ;)

    Teraz dla poćwiczenia dla nadgorliwych kablarzy:

    1) telewizor z opcją PIP (czyli w małym okienku wyświetlony jest drugi
    kanał) - funkcjonalnie to jak drugi odbiornik

    2) telewizor + magnetowid (TV podłączony do manetowidu tylko po niskiej
    częstotliwości - osobne wejścia antenowe).

    3) telewizor-samoróbka z trzema ekranami, trzema głowicami i trzema
    zestawami słuchawek - wszstko w jednej obudowie. Fizycznie jeden odbiornik.

    Uczciwi operatorzy robią umowy na cały lokal i nie wnikają, ile
    odbiorników jest w lokalu.

    Tylko kanciarze usiłują wyliczać ludziom TV w domu.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)