  • 11. Data: 2012-06-05 16:58:47
    Temat: Re: Reklamacja bez odpowiedzi - kablówka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@W...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Żeby odczepić się od potwierdzenia trzeba mieć niepodważalny dowód
    > wpływu reklamacji: najmocniejsza jest adnotacja "wpłynęło dnia..." i
    > podpis, czyli zanieść pieszo...
    >
    > Liczba dni na rozpatrzenie reklamacji powinna być zawarta w
    > regulaminie.

    mistrzu, a czytałeś pytanie?
    prosiłem aby zapomnieć o kwestii potwierdzenia otrzymania.
    Dla łatwiejszych rozważań możemy założyć, że list wysyłam poczta tradycyjną
    a nie mailową.
    ok?

    To teraz pytanie - co mówi o terminie rozpatrzenia i ewentualnym uznaniu
    reklamacji za uznaną (jeżeli brak odpowiedzi) prawo.
    Nie pytam o ichni regulamin, bo on na pewno tej kwestii nie reguluje, a
    poza tym jest dokumentem niższej rang niż ustawa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jaki jest szczyt odwagi???

  • 12. Data: 2012-06-05 17:59:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
> [...]

    > Nie pytam o ichni regulamin, bo on na pewno tej kwestii nie reguluje, a
    > poza tym jest dokumentem niższej rang niż ustawa.

    już znalazłem
    art. 8 p. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    14 dni

    Dzieki

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 13. Data: 2012-06-05 20:15:38
    Od: "TrzyLinie" <t...@W...gazeta.pl>

    > mistrzu, a czytałeś pytanie?

    Tak.

    > prosiłem aby zapomnieć o kwestii potwierdzenia otrzymania.
    > Dla łatwiejszych rozważań możemy założyć, że list wysyłam poczta tradycyjną
    > a nie mailową.
    > ok?

    Ok.

  • 14. Data: 2012-06-05 22:33:55
    Od: Mariusz <m...@T...pl>

    Dnia 2012-06-05 17:59 Budzik napisał(a):
> [...]
    poprzednim odcinku co następuje:

    > już znalazłem
    > art. 8 p. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    tu raczej ma zastosowanie Prawo Telekomunikacyjne:

    Art. 106.
    1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
    obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
    2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona
    w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja
    została uwzględniona.

    pzdr
    Mariusz

  • 15. Data: 2012-06-05 22:44:12
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-06-05 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    poprzednim odcinku co następuje:

    > już znalazłem
    > art. 8 p. 3 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    Poczytaj najpierw swoją umowę + regulamin, powinny zawierać następujące
    informacje:

    Art. 56 PT:
    3. Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
    wymagająca
    formy pisemnej, z zastrzeżeniem ust. 5, powinna określać w szczególności:
    13) zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego
    wykonania
    umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty;
    14) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;
    15) informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów;

    Jeśli tego nie ma, to cóż ;) tylko dodam, że operator telekomunikacyjny
    powinien przyjąć reklamację również drogą e-mail - nie musi to być w
    formie pisemnej, może również być e-mailem, czy telefonicznie. Jednak
    jeśli nie ma w/w informacji w umowie/regulaminie, to trudno spodziewać
    się, żeby był skłonny przyjmować reklamację e-mailem - to jednak można
    zgłosić odpowiednim "służbom" ;) - UKE.

    Natomiast Prawo Telekomunikacyjne Art. 106.:

[...]

    Później Art. 107 tegoż PT oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z
    1 paź 2004 w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków,
    jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej.

  • 16. Data: 2012-06-05 23:58:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@T...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > 2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona
    > w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja

    hmm
    z kablówki otrzymuje:
    - telewizje
    - telefon
    - internet

    Rozumiem, ze te dwie ostatnie usługi sa telekomunikacyjne ale telewizjaa
    tez?
    Dodatkowo reklamacja dotyczy czesci telewizyjnej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

  • 17. Data: 2012-06-06 01:07:40
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Budzik

    > po pierwsze włącze te potwierdzenia odbioru, które są dostepne w
    > programie mailowym - może się uda.
    >
    > A może uda mi się potem wyciągnąc od BOA jakąs informację, żem ail
    > doszedł.

    Jedno i drugie nie ma żadnej wartości (takie potwierdzenia można sobie
    samemu napisać w 5 minut), chyba, że sami się przyznają albo doprowadzisz
    do przeszukania zawartości ich komputerów i będzie się zgadzała z
    zawartością Twojego.

    > Nie ważne - załóżmy że mogę udowodnić że doszedł.

    Załóżmy, że ziemia jest płaska...

  • 18. Data: 2012-06-06 01:09:01
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Budzik

    > interesuje mnie tylko sama kwestia
    > uznania reklamacji bez odpowiedzi.

    Zacznijmy od tego, że (pomijając kwestię kablówki) uznanie reklamacji nie
    jest tożsame z uznaniem Twoich roszczeń z niej wynikających.

  • 19. Data: 2012-06-06 06:58:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zacznijmy od tego, że (pomijając kwestię kablówki) uznanie reklamacji
    > nie jest tożsame z uznaniem Twoich roszczeń z niej wynikających.

    I to jest chyba sedno sprawy.
    Czyli jak im piszę, że obraz jest nie teges i w związku z tym oczekuje 5
    miesiedcy darmowego abonamentu a oni nie odpowiedza to oznacza tylko tyle,
    ze uznali, ze obraz jest nie teges ale już praw do darmowego abonamentu mi
    nie daje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 20. Data: 2012-06-06 07:43:11
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-04 12:58, Budzik wrote:
    > Mam mały problem.
    > Otóż nie mogę doprosić się odpowiedzi na reklamację wysłaną via mail do
    > operatora mojej kablówki.
    > Dotychczas odpowiadali ale zawsze trzeba było pierwszy mail pogonić
    > monitem.

    Polecony za potwierdzeniem odbioru.