    From: "Piter" <p...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rejonowy , Okregowy? wlasciwosc sądu Trudne!!!
    Date: Thu, 22 Jan 2004 19:42:19 +0100

    Szanowny Pawle
    twoje pytania są stosunkowo proste

    jeżeli sprawa toczy się w Sądzie Rejonowym, a pozwany wystąpił z innym
    roszczeniem naet jeśli odnoszącym się do tej samej umowy do Sądu okręgowego
    to po prostu mają miejsce dwa procesy sądow. Jeden w rejonowym a drugi w
    okręgowym. Sprawy toczą się nie zależnie od siebie.

    Jeśli natomiast w procesie przed Sądem Rejonowym pozwany wniesienie
    powództwo wzajemne z wartością przedmiotu sporu to Sąd ten przekaże sprawę
    do Sądu Okręgowego.
    Natomiast jeżeli sprawa jest rozpoznawana przez Sąd Rejonowy w postępowaniu
    nakazowym lub upominanwczym to Sąd powództwo wzajemnie jest niedopuszczalne.

    pozdrawiam
    Piotr

    p...@a...pl