  • 1. Data: 2009-08-31 10:24:51
    Temat: Rejestracja szwedzkiej domeny
    Od: Maq <m...@g...com>

    Witam,

    mam pytanie, czy Szwedzki usługodawca ma prawo odmówić domerejestracji
    ny .se uzależniając to od podania tzw. personnummer?
    Dodam że w trakcie składania zamówienia po wyborze kraju zamawiającego
    jako Polska, pole do wypełnienia Personnnummer znikało, płatność za
    przedmiot została przyjęta, jednak teraz operator w korenspodencji
    emailowej pisze o konieczności podania Personnummer.
    Nigdzie na stronie usługodawcy nie znalazłem informacji o takim
    wymogu.
    Co ciekawe sprawa ciągnie się już od ponad 2 tygodnii, początkowo
    operator zgłaszał problem techniczny z systemem rejestracji, póżniej
    okazało się że mojego zamówienia nie ma (chodź moje konto w ich panelu
    nadal istnieje i widnieje tam w zamówieniach niedoszła moja domena,
    zresztą dostałem potwierdzenie na maila) w związku z czym ich
    pracownik zadeklarował się od nowa zarejestrować domenę, niby to
    zrobił ale nadal domena widniała jako nieaktywna, przez prawie tydzień
    nie odpisywali aż do dziś prosząc o personnnummer ;]

    Pozdrawiam,
    Paweł Stecki

  • 2. Data: 2009-08-31 12:05:37
    Temat: Re: Rejestracja szwedzkiej domeny
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Maq <m...@g...com> wrote:

    > zrobił ale nadal domena widniała jako nieaktywna, przez prawie tydzień
    > nie odpisywali aż do dziś prosząc o personnnummer ;]

    Podaj im NIP EU, powinno wystarczyc.

    a.

  • 3. Data: 2009-08-31 12:50:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 12:05:37 +0000, Wemif napisał(a):

    > Podaj im NIP EU, powinno wystarczyc.

    Albo i nie. Na Ukrainie i bodajże w Bułgarii do zarejestrowania lokalnej
    domeny narodowej niezbędne jest wylegitymowanie się znakiem towarowym (w
    Bułgarii znakiem EU, na Ukrainie -- ichnim).
    Tak przynajmniej było jakieś 1,5 roku temu. Bułgarzy mieli niby to
    zmieniać (chyba ze względu na wymogi EU właśnie), zaś Ukraińcom to
    powiewa.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-08-31 14:31:58
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > Tak przynajmniej było jakieś 1,5 roku temu. Bułgarzy mieli niby to
    > zmieniać (chyba ze względu na wymogi EU właśnie), zaś Ukraińcom to

    Nie widzę nic takiego

    http://www.iis.se/docs/allmanna_villkor_eng.pdf

  • 5. Data: 2009-08-31 16:39:09
    Od: Maq <m...@g...com>

    On 31 Sie, 16:31, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:
    > Nie widzę nic takiego
    >
    > http://www.iis.se/docs/allmanna_villkor_eng.pdf

    > a.
    Jak napisałem im że nie znalazlem żadnego zapisu na ich stronie z tym
    wymogiem i że nie mam tego całego personnummer to odpisali że jest to
    właśnie wymóg IIS (odpowiednik naszego NASKu), ale wystarczy im numer
    paszportu. Jednak jako że takowego nie posiadam (skończył mi się w
    zeszłym roku) napisałem do nich pytanie czy może być Polski dowód
    osobisty (bo niby jest teraz respektowany m.in. w Szwecji zamiast
    paszportu), odpisali że proszą o przesłanie skanu dowodu osobistego bo
    mają u siebie jakąś osobę z Polski która pomoże im znaleźć odpowiedni
    numer. Teraz czekam co dalej ;p

    Niestety NIP EU nie posiadam.

  • 6. Data: 2009-08-31 16:40:34
    Od: Maq <m...@g...com>

    dodam że mam zamiar zarejestrować domenę w celu umieszczenia tam
    polsko języcznego serwisu niezwiązanego bezpośrednio ze Szwecją, po
    prostu pasuje mi końcówka do nazwy domeny :D