  • Data: 2008-12-09 16:15:46
    Temat: Re: Rejestracja listy mailingowej w GIODO
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MOK" <m...@g...com> wrote

    > W tym rzecz. Kolesie od szkoleń też nigdy nie potrafili wyjaśnić, czego
    > tak naprawdę giodo próbuje pilnować.
    > Czyli sedna sprawy. Kończyli na cytacie fragmentu ustawy, nie umiejąc po
    > za tym odpowiedzieć na żadne konkretne pytanie.

    Dokładnie tak. Ta ustawa jest bardzo "popularna", przenika w naprawdę wiele
    sfer życia społeczno-gospodarczego, powinna być bardziej jednoznaczna. Ja
    wiem, że definicja d.o. musi być otwarta, bo nigdy nie wiadomo na jaki typ
    danych natrafimy, ale to powoduje straszne niejsaności w dziedzinach życia,
    które są powszechne. Sądzę, że nich tam sobie ta definicja zostanie, ale
    przydałaby się nowelizacja wprowadzająca rozszeczenie: "w szczególności:" co
    konkretnie danymi os. jest, a co nie. Przynajmniej te rzeczy popularniejsze,
    żeby ciągle nie było mamrotnia i zmian stanowisk, jak dostyczy problemów
    powszechnych typu adresy e-mailowe czy podstawe dane zestawy przymiotów
    określających osoby jak nazwiska etc.