  • 1. Data: 2002-09-11 09:28:31
    Temat: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    Witam,
    Podpisałem umowę z Cyfrą+ na czas określony, tj. na 2 lata.
    Niestety przegapiłem moment przed upływem 2 rocznicy i zgodnie z regulaminem
    (patrz link poniżej) została ona przedłużona automatycznie na kolejne 2
    lata. Warunki umowy reguluje regulamin.
    http://www.cyfraplus.pl/index.up?zm=38

    ale w regulaminie jest art 4. par.1. pkt.6:
    http://www.cyfraplus.pl/index.up?zm=38&do=6 , który mówi m.in., że "6.
    Operator CYFRY+ zastrzega sobie prawo do podwyższania Rat Miesięcznych i
    Czynszu Najmu. W takim wypadku Abonent ma prawo do odstąpienia od Umowy w
    terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia o opisanym powyżej
    podwyższeniu Rat Miesięcznych i Czynszu Najmu. [...]Odstąpienie przez
    Abonenta od Umowy nie uchyla jego odpowiedzialności za Sprzęt, obowiązku
    zapłaty ustalonych Opłat Abonamentowych za okres obowiązywania Umowy[...]"

    I tutaj mam problem. Po powrocie z 2-tygodniowego urlopu w czerwcu,
    znalazłem w skrzynce zwykły list (nie polecony), w którym poinformowano mnie
    o podwyżce cen. Sądzę zatem, że zawiadomienie otrzymałem właśnie wówczs, gdy
    list otworzyłem -- ciekawe swoją drogą, czemu nie wysyłają tak ważnych
    zwiadomień poleconyn.
    Natychmiast wysłałem im oświadczenie o odstąpieniu od umowy powołując się
    właśnie na powyższy punkt regulaminu, ap otem:
    - pierwsza odpowiedź z ich strony, jakby z "automatu": "nie może Pan
    odstąpić od umowy, gdyż jest ona zawarta na czas określony".
    - moja odpowiedź: "państwa odp. nie uwzglednia mojego uzasadnienia, tj.
    prawa do odstąpienia od umowy w przypadku podwyższenia cen ... Proszę
    zablokować moją kartę. Zgodnie z regulaminem wypowiedzenie umowy skutuje na
    koniec następnego miesiąca. Sprzęt zwrócę do tego czasu przedstawicielowi
    Cefra+ "
    - ich odpowiedź: "Nie może Pan odstąpić od umowy. nasza stanowisko jest
    ostateczne. Państwa karta jest nadal aktywna. Możemy jednak skrócić Panu
    okres obowiązywania umowy z 2 lat do 1 roku - ..... zgadza się Pan?"

    Rozumiem, że Cyfra+ wyznaje zasadę - dwie (a może trzy) pierwsze decyzyje z
    automatu negatywne. Przy czym zaproponowali mi marchewkę ( a nie musieli :)
    w postaci skrócenia okresu do 1 roku.
    Sprzęt już spakowałem i poszedłem do dystrybutora C+. Powiedział mi, że w ża
    żadne skarby go nie odbierze, gdyż muszę mieć od C+ formularz zwrotu
    sprzętu, który C+ wysyłam gdy uzna wypowiedzenie (rozwiązanie) umowy.

    I teraz mój ruch. Co mam robić. Napiszę toco zwykle - "jeszcze raz powołuję
    się na pkt. ..... regulaminu i sądzę, że moje powiadomienie o odstąpieniu od
    umowy jest zgodne z zapisami ..... wobec czego w świetle regulaminu woje
    wypowiedzenie wywołało skutek na koniec miesiąca .... Proszę o przysłąnie mi
    formularza zwrotu sprzętu i nie anulowania ostatnich dwóch rachunków" ...
    cały czas wysyłająm i rachunki za miesięczne opłaty.
    Czy sądzicie, że powinienem napisać coś takiego: "w przypadku nie
    ustosunkowania się do mojej argumentacji, rozstrzygnięcie sporu powierzę
    ...." ...np właśnie, komu: Sąd, UOKiK, .... proszę o sugestie

    Może ktoś z Was miał podobne problemy? Swoją drogą, w jak nazwać takie
    działanie C+? Odpisują na moje pisma wogóle nie zawiązując do art 4. par.1.
    pkt.6. ich regulaminu, a ich stanowisko wobec mojego odstąpienia jest
    niezgodne z regulaminem! Zakładając, że mam rację, jak mam im zwrócić
    sprzęt, skoro nie chcą mi wysłać formularza zwrotu? Zapakować w pudełko i
    wysłać im Servisco do Warszawy, zamiast czekać na ich formularz z którym
    mogę pojść do lokalnego (w Krakowie) przedstawiciela?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-09-11 10:17:56
    Temat: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    "Grzegorz L." napisa_(a):
> [...]
    > list otworzyłem -- ciekawe swoją drogą, czemu nie wysyłają tak ważnych

    A nie w momencie kiedy znalazł się w Twojej skrzynce? Tylko kiedy?

> [...]
    > wysłać im Servisco do Warszawy, zamiast czekać na ich formularz z którym
    > mogę pojść do lokalnego (w Krakowie) przedstawiciela?

    Jeśli w regulaminie nie ma innych postanowień (nie chce mi się czytać
    całego) to do odstąpienia od umowy wystarczy Twoje oświadczenie i żadna
    zgoda C+ nie jest potrzebna. Co do zwrotu sprzętu - uważaj na
    postanowienia o Twoich obowiązkach i odpowiedzialności za sprzęt -
    odesłanie może być ryzykowne. Jeśli chciałbyś być naprawdę w porządku a
    C+ odmawia przyjęcia to powinieneś złożyć sprzęt do depozytu sądowego,
    poinformować o tym C+, zapłacić to co musisz i nie przejmować się tym co
    dalej. C+ pewnie będzie chciał dochodzić kolejnych płatności, ale wtedy
    możesz powołać się na odstąpienie. Jeśli chcesz mieć sprawę już
    załatwioną pozostaje Ci wystąpienie do sądu o stwierdzenie nieistnienia
    stosunku prawnego.

    KG

  • 3. Data: 2002-09-11 10:34:32
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Moze bede bredzil ale mialem kiedys podobnie z kablowka (to nie to samo co
    c+ ale sie udalo)

    Poszedlbym do siedziby , zlozyl pismo w 2 kopiach (jedna dla nich , jedna
    podbita z czytelnym podpisem i data zlozenia dla ciebie) ze rezygnujesz z
    ich uslug poniewaz pkt art itd ...
    Nastepnie poszedlbym tam gdzie sie oddaje dekoder i u goscia zlozyl swistek
    (tez w 2 egz. i powwitownie dla ciebie) ze tego i tego dnia chciales zlozyc
    i oddac ale on moze tylko odebrac jak ma swistek od nich z c+. Gosciowi w
    seriwsie tam bedzie to zwistalo wiec chyba nie bedzie robil dymu i podpisze.

    Poszedlbym do domu, wlaczyl C+ i kozystal jeszcze za darmo juz az przysla ci
    zaswiadczenie ze oki prosze oddac dekoder ..
    Bardzo podobnie zrobilem z kablowka i pol roku mialem za friko ... straszyli
    , przysylali jaki swistki i tyle w koncu wymiekli ...

    Przeciez nie bedziesz ich podawal do sadow (chyba , moze sie nie znam)
    biegal i wsyztko zalatwial martwil sie itd ... to oni powinni to robic jesli
    chca i uwazaja ze nie masz racji ... ale na banko sobie w koncu odpuszcza
    (im pozniej tym lepiej dla ciebie :)) bo nie oferowali by ci roku zamiast 2
    lat jakby wiedzieli ze sa na prawie :)))

    AndY

  • 4. Data: 2002-09-11 11:01:38
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    > A nie w momencie kiedy znalazł się w Twojej skrzynce? Tylko kiedy?

    W momencie dostarczenia! A wogóle to mógłbym im powiedzieć, że zawiadomienie
    do mnie nie dotarło i tego mi nie udowodnią, bo listy zwykłe nie są
    rejestrowane. Oni wysyłają nawet aneksy listem zwykłym!

    dzięki za poradę z depozytem ... pomyślę nad tym,

    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-09-11 11:14:28
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    [...]
    > Poszedlbym do siedziby , zlozyl pismo w 2 kopiach (jedna dla nich , jedna
    > podbita z czytelnym podpisem i data zlozenia dla ciebie) ze rezygnujesz z
    > ich uslug poniewaz pkt art itd ...
    Ja mieszkam w Krakowie, a ich biuro jest w Wawie. Wysyłam im poleconym, ale
    jak udowodnić, co im wysłałem?
    W każdym razie otrzymałem już dwukortnie odp. na moje listy więc jest chyba
    dowód, że złożyłem wypowiedzenie umowy.
    Co o tym sądzicie?

> [...]
    > i oddac ale on moze tylko odebrac jak ma swistek od nich z c+. Gosciowi w
    > seriwsie tam bedzie to zwistalo wiec chyba nie bedzie robil dymu i
    Tak właśnie zrobię. O tym nie pomyślałem. W końcu w umowie posze, że
    powinienem w ciągu 30 dni od daty wygaśniecia umowy zwrócić sprzęt. Ich
    zdaniem umowa nie wygasła, bo moje wypowiedzenie jest bezprawne. Ja uważam,
    że wygasła, ale nie mogę wypełnić obowiązku zwrotu w ciągu 30 dni, bo nie
    chcą ode mnie odebrać sprzętu. Pójdę jednak do przedstawiciela C+ i poproszę
    o oświadczenie, że nie może sprzętu odebrać bo .....

> [...]
    2
    > lat jakby wiedzieli ze sa na prawie :)))
    Nic nie napisali w regulaminie o rozsztryganiu sporów, więc należy przyjąć
    ogólną zasadę, tj. że sprawa będzie prowadzona przez sąd pod który podlega
    pozwany, czyli ja (Kraków) - gdyby misieli mnie oskarżyć o to, że nie mam
    racji. Prawdopodbnie koszty po ich stronie byłyby zbyt wysokie, żeby się w
    to bawić. Ja ich nie pozwę - zawiadamiam, że uznaję iż umowa już nie
    wygasła, a ich obowiązkiem jest wysłać mi formularz, abym mógł zwrócić
    sprzęt i czekam ... Jeżeli się ze mną nie zgodzą, to oni będą musieli mnie
    pozwać.

    Co o tym sądzicie?

    Pozdr,
    Grzegorz

  • 6. Data: 2002-09-11 11:17:21
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz L. <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > (patrz link poniżej) została ona przedłużona automatycznie na kolejne 2

    Witam.

    Przede wszystkim wystosuj do Cyfry+ list, w którym napisz, że zgodnie art 385
    (ze znaczkiem 3) punktem 18 kodeksu cywilnego punkt regulaminu, w którym
    Cyfra+ zastrzega tygodniowy termin na złożenie wypowiedzenia jest klauzulą
    niedozwoloną, ponieważ wbrew normom prawa cywilnego zastrzega rażąco krótki
    termin wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony ze skutkiem
    przedłużenia na kolejny okres i jako klauzula niedozwolona zgodnie z art. 385
    (ze znaczkiem 1) nie wiąże Ciebie. Co za tym idzie, umowa najmu została
    rozwiązana wraz ze złożeniem przez Ciebie zawiadomienia wypowiadającego.
    Tym samym odmawiasz dalszego płacenia abonamentu, zakreślasz Cyfrze+
    dwutygodniowy termin na zwrot abonamentów pobranych bezpodstawnie i w tym
    samym czasie złożysz w odpowiednim miejscu dekoder.

    Co prawda te dwa abonamenty można potraktować jako zapłatę jako Twoje
    nienależne świadczenie czyli korzystanie przez dwa miesiące z dekodera bez
    umowy i jeśli by się tego czepiali to radzę pójść im na rękę. Możesz też
    napisać im, że te dwa abonamenty traktujesz jako zapłatę za korzystanie
    bezumowne z dekodera przez dwa miesiące.

    Przede wszystkim, nie płać już żadnego więcej abonamentu lecz dekoder albo
    złóż u dilera albo - jak Ci radzili - w depozycie sądowym. Możesz też złożyć
    odrazu w depozycie zawiadamiając Cyfrę+ o tym w liście, o którym wyżej
    napisałem.

    Nawiasem mówiąc, ten punkt regulaminu o ile mi wiadomo jest przedmiotem
    zainteresowania Rzecznika Ochrony Praw Konkurencji I Konsumentów.

    Twój problem jest podobny do - wyjaśnionego wczoraj przeze mnie -
    wątku "Problemy z PKP".

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 7. Data: 2002-09-11 11:23:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Grzegorz L[...]

    > Natychmiast wysłałem im oświadczenie o odstąpieniu od umowy powołując się
    > właśnie na powyższy punkt regulaminu,

    Poleconym ?

> [...]
    > ostateczne. Państwa karta jest nadal aktywna. Możemy jednak skrócić Panu
    > okres obowiązywania umowy z 2 lat do 1 roku - ..... zgadza się Pan?"

    No to moze napisac im, ze zgodnie z punktem x regulaminu wyslal Pan pismo
    o odstapieniu od umowy i jesli chca pieniadze za nastepne okresy, musza
    udowodnic, ze obowiazuje pana ta umowa.
    Oni nie beda sie bawic w sady, lecz nasla na Pana jakas firme "Sep",
    ktora bedzie chciala wysepic od Pana nienalezna oplate.....
    bedzie straszyc sadami grzywnami "doprowadzeniem do odzyskania naleznosci"
    itp.

> [...]
    > automatu negatywne. Przy czym zaproponowali mi marchewkę ( a nie musieli

    Cyfra wg moich obserwacji wyznaje zasade, ze moze klient sie wystraszy i
    uzna ze musi bulic...

> [...]
    > ustosunkowania się do mojej argumentacji, rozstrzygnięcie sporu powierzę
    > ...." ...np właśnie, komu: Sąd, UOKiK, .... proszę o sugestie

    A poc o ma Pan ponosic koszty zwiazane z Atakiem ?
    taniej sie bronic.... T ich taktyka.. Sprowokowac do ataku
    bo im tez taniej sie bronic...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-09-11 11:50:13
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    [...]
    > A poc o ma Pan ponosic koszty zwiazane z Atakiem ?
    > taniej sie bronic.... T ich taktyka.. Sprowokowac do ataku
    > bo im tez taniej sie bronic...

    Dzięki za poparcie.
    Właśnie tak zrobię. Nie będę płacił abonamentu aż do wyjaśnienia sprawy.
    Późniejsze odzyskanie pieniędzy będzie dla mnie zbyt uciążliwe.
    Niech to oni mi udowodnią, że nie mam racji i niech oni odpuszczą ... lub
    atakują.
    Swoją drogą strasznie zrażają do siebie swojego klienta, który mógłby w
    przyszłości znowu skorzystać z ich oferty i roześle po znajomych wiele
    niegatywnych referencji o C+.

    Pozdr,
    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-09-11 12:01:43
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > termin wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony ze skutkiem
    > przedłużenia na kolejny okres i jako klauzula niedozwolona zgodnie z art.

    Ja się odwołuję do punktu regulaminu, który mówi, że mogę odstąpić od umowy,
    jeżeli podwyższą cenę abonamentu.
    Niestety nie mogę chyba odwołać się od klauzuli o terminie wypowiedzenia
    umowy zawartej na okres oznaczony ze skutkiem jej przedłużenia, gdyż druga
    rocznica umowy minęła w grudniu 2001 a ja w stryczniu 2002 się o tym
    połapałem i głupi nie zareagowałem, bo sądziłem, że skoro jest już po
    terminie to nic nie zdziałam.
    Co o tym sądzisz?

    Jednak moja aktualna sprawa dotyczy wypowiedzenia umowy z powodu
    podwyższenia ceny abonamentu i ciągnie się od czerwca (w czerwcu wysłałem
    pierwsze pismo). Przy czym w regulaminie mają napisane, że mam 7 dni na
    odstąpienie od umowy od momentu powiadomienia mnie o podwyższeniu
    ceny. Czy sądzisz, że taki zapis jest klauzulą niedozwoloną wg. .... kc.
    (zbyt krótki okres wypowiedzenia umowy w przypadku zmiany tak istotnych
    warunków umowy, jaką jest cena)?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 10. Data: 2002-09-11 12:05:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Swoją drogą strasznie zrażają do siebie swojego klienta, który mógłby w
    > przyszłości znowu skorzystać z ich oferty i roześle po znajomych wiele

    Po pierwsze prawie na pewno wynajma "egzekutora" prosze o tym pamietac.
    Wiec moze wykorzysta Pan jeszce swa mysl i zapyta,
    czy aby na pewno NIE CHCA by w przyszlosci znow Pan korzystal z ich uslug ?

    Boguslaw