  • 11. Data: 2002-09-11 12:07:00
    Temat: Re: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    [...]
    > Po pierwsze prawie na pewno wynajma "egzekutora" prosze o tym pamietac.
    > Wiec moze wykorzysta Pan jeszce swa mysl i zapyta,
    > czy aby na pewno NIE CHCA by w przyszlosci znow Pan korzystal z ich uslug
    ?

    Na pewno dam im znać, że przyszłości mogę być dobrym klientem (przecież już
    ponad 2 lata im płacę).
    Chciałbym uniknąć sytuacji, w której np. pod moją nieobecność przyjdzie
    jakiś smutny Pan i nastraszy moją żonę, która może ulec groźbom i coś
    zapłacićlub podpisać. A wiemy, że tak właśnie działają.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 12. Data: 2002-09-11 13:14:50
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz L. <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ja się odwołuję do punktu regulaminu, który mówi, że mogę odstąpić od umowy,
    > jeżeli podwyższą cenę abonamentu.
    > Niestety nie mogę chyba odwołać się od klauzuli o terminie wypowiedzenia
    > umowy zawartej na okres oznaczony ze skutkiem jej przedłużenia, gdyż druga
    > rocznica umowy minęła w grudniu 2001 a ja w stryczniu 2002 się o tym
    > połapałem i głupi nie zareagowałem, bo sądziłem, że skoro jest już po
    > terminie to nic nie zdziałam.

    W takim razie powołasz się nie na bezpośrednio wymienioną w k.c. (ale
    przykładowo!!) klauzulę, którą tam przytoczyłem, lecz na art. 385(1) par. 1,
    który stanowi, że klauzula jest niedozwolona jeżeli:
    1. Jesteś w stosunkach z Cyfrą+ konsumentem, gdyż zawarłeś umowę nie związaną
    bezpośrednio z prowadzoną (przez Ciebie) działalnością gospodarczą.
    2. Jako konsument nie miał wpływu na uzgodnienie tej klauzuli (Ty zawarłeś
    umowę przez adhezję, czyli przystąpienie, akceptując tym samym regulamin, na
    kształt którego nie miałeś wpływu)
    3. Klauzula ta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami kształtuje twoje prawa
    i obowiązki naruszając tym samym rażąco Twoje interesy, gdyż zakreśla Tobie
    bardzo krótki czas na skuteczne odstąpienie od umowy. Należy pamiętać, że w
    polskim prawie oświadczenie woli uznane jest za złożone, wtedy gdy dotrze do
    adresata w taki spsoób, aby on mógł się z treścią oświadczenia zaznajomić.
    Biorąc to pod uwagę kontahent pozostawił Towbie (uwzględniająć czas
    przesłania listu) raptem 3-4 dni na podjęcie decyzji o odpstąpieniu od umowy
    i wysłanie listu, co w żaden sposób nie uwzględnia Twoich interesów.
    Dodatkowo zawiadomienie o podwyższeniu abonamentu wysłał w porze wakacyjnej
    licząc (w sposób rażąco sprzeczny z dobrymi obyczajami), że jego kontrahenci
    będą przebywali na urlopie wypoczynkowym i tym samym nie zdążą z wysłaniem
    wypowiedzenia stosunku najmu dekodera.

    Klauzula ta więc zgodnie z art. 385(1) par. 2 nie wiąże Ciebie. Należy tym
    samym uznać, że stosunek wygasł, gdy Ty niezwłocznie (nie: natychmiast, lecz:
    bez uzasadnionej zwłoki) wysłałeś zawiadomienie wypowiadające.

    Reszta (Twoje dalsze postępowanie) jak w poprzednim poście.

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

  • 13. Data: 2002-09-11 13:23:38
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    Dzięki.
    Tak właśnie zrobię.
    Bardzo jestem Ci wdzięczny za rzeczową pomoc.

    Dam znać o wynikach - może się przydać innym grupowiczom.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 14. Data: 2002-09-11 14:43:42
    Temat: Odp: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "Nemo" <e...@p...com.pl>

    Jeżeli chodzi o "syfrę" to już wielu ludzi zrezygnowało i wielu zrezygnuje.
    Jestem w podobnej sytuacji i popieram Ciebie. Przy okazji jak już to się
    rozwiąże ogłoszę to na grupie. Ale skoro straszą sądem to dlaczego nie.
    --
    Pozdrawiam. Nemo

  • 15. Data: 2002-09-11 23:31:27
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki za poparcie.
    > Właśnie tak zrobię. Nie będę płacił abonamentu aż do wyjaśnienia sprawy.
    > Późniejsze odzyskanie pieniędzy będzie dla mnie zbyt uciążliwe.
    > Niech to oni mi udowodnią, że nie mam racji i niech oni odpuszczą ... lub
    > atakują.
    > Swoją drogą strasznie zrażają do siebie swojego klienta, który mógłby w
    > przyszłości znowu skorzystać z ich oferty i roześle po znajomych wiele
    > niegatywnych referencji o C+.

    Też walczę z Cyfrą+ ale zdążyłam wypowiedzieć umowę - przesadzili z ceną a
    także zabrali mi wszystkie programy przyrodnicze. Tylko że ja wpłaciłam
    kaucję za sprzęt i mam nadpłacony abonament za pakiet tematyczny, który mi
    wyłączyli.
    Arogancja w dziale obsługi przeszła wszelkie pojęcie a na listy przychodzą
    odpowiedzi ale nie na temat a ostatnio zadzwoniono do mnie z firmy typu
    "sęp". Chcą, bym zwróciła sprzęt i piszą tylko, ile mam im zapłacić - nie
    piszą, ile oni mi oddadzą. Dlatego do czasu otrzymania ich wyliczeń
    "winien-ma" zatrzymałam sprzęt jako zastaw moich należności.
    Przecież jeśli odniosę sprzęt to kto mi potem odda ponad 300zł? Do sądu ich
    podam o taką sumę?
    Wiem, że bardzo dużo ludzi zrezygnowało i Cyfra ma spore kłopoty. Ja czekam
    na dalszy rozwój wypadków i nie odpuszczę monopoliście /cały ten cyrk po
    połączeniu z Wizją/ i myślę, że wszyscy tak powinniśmy postąpić
    Pozdrawia,
    Ela

  • 16. Data: 2002-09-12 06:24:20
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    Trzymaj sprzęt dalej. Powiedz im, że oddasz sprzęt, jeżeli uznają twoje
    roszczenia i zwrócą Ci kaucję i nadpłacony abonament. Firmę "sęp" wogóle nie
    wpuszczaj do domu!
    Nie daj się sprowokować i nie podawaj ich do sądu. Koszty procesów sądowych
    Cię zjedzą. Zawsze taniej jest się bronić, niż oskarżać.

    Powodzenia,
    Grzegorz

  • 17. Data: 2002-09-12 10:11:39
    Od: t...@w...pdi.net

    "Wiewióra" <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Dlatego do czasu otrzymania ich wyliczeń
    > "winien-ma" zatrzymałam sprzęt jako zastaw moich należności.

    Mialem z C+ boje, do tej pory nie przyslali mi papierka do zwrotu dekodera.
    Kupilem komus dekoder w prezencie a ten ktos nie placil abonamentu. O
    problemie dowiedzialem sie dopiero z listu firmy sepa Zaplacilem wszystko
    (kwota ktora bylem winien okazalo sie DWUKROTNIE mniejsza od tego co firma
    sep wypisal) ale poprosilem C+ o takie wlasnie wyliczenie. Pierwszy
    telefon i pierwszy konsultant - nie ma sprawy, wysylamy. Drugi, trzeci i
    czwarty tak samo tylko wyliczenie nie przychodzilo. Piaty powiedzial: C+
    nigdy takich wyliczen nie wysylal i wysylal nie bedzie. Poki co czekam na
    wyliczenie a dowody wplat zaleglych sum pielegnuje niczym relikwie bo na ich
    uczciwosc przestalem liczyc po trzecim telefonie do BOK'u :-)))

    > Pozdrawia,
    > Ela

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 18. Data: 2002-09-12 14:16:39
    Od: j...@p...onet.pl

    > Wiem, że bardzo dużo ludzi zrezygnowało i Cyfra ma spore kłopoty. Ja czekam
    > na dalszy rozwój wypadków i nie odpuszczę monopoliście /cały ten cyrk po
    > połączeniu z Wizją/  i myślę, że wszyscy tak powinniśmy postąpić

    Dokladnie!
    Mi tez juz niezle dzialaja na nerwy. Moja zona sie zazeka, ze podniesli
    abonament i na bank bylo 76 zl do placenia za "srebrny" a teraz jest 86. Poza
    tym te ceny sa z kosmosu!

    Zaczynam sie zastanawiac jak sie z tego wycofac.

  • 19. Data: 2002-09-12 15:52:52
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>

    kiedy podnieśli cenę abonamentu? można odstąpić od umowy gdy podniosą cenę!
    Grzegorz

  • 20. Data: 2002-09-13 12:20:34
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    > W momencie dostarczenia! A wogóle to mógłbym im powiedzieć, że
    zawiadomienie
    > do mnie nie dotarło i tego mi nie udowodnią, bo listy zwykłe nie są
    > rejestrowane. Oni wysyłają nawet aneksy listem zwykłym!

    Równie dobrze mogą z braku kasy przestać wysyłać jakiekolwiek listy z
    informacją o podwyżkach i tłumaczyć się, że przecież wysyłali, a że nie
    doszły, to wina poczty. Płacić będziesz tak jak przed podwyżką przez rok. A
    po roku nagle przyjdzie pisemko (tym razem poleconym), że rok temu
    podwyższali abonament o 300 procent. + odsetki. Głośno się zrobi, gdy
    znajdzie się więcej takich, którym się oczy otworzą po dokładnym
    przeczytaniu umowy z C+. Umowa w dyplomatyczny sposób mówi, że abonenta
    można zrobić w konia kiedy się chce i to on będzie sam sobie winien.

    To jest chyba sprawa dla Rzecznika Praw Konsumentów.

    SOTB