    From: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Date: Wed, 11 Sep 2002 11:28:31 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@w3cache.spss.pl

    Witam,
    Podpisałem umowę z Cyfrą+ na czas określony, tj. na 2 lata.
    Niestety przegapiłem moment przed upływem 2 rocznicy i zgodnie z regulaminem
    (patrz link poniżej) została ona przedłużona automatycznie na kolejne 2
    lata. Warunki umowy reguluje regulamin.
    http://www.cyfraplus.pl/index.up?zm=38

    ale w regulaminie jest art 4. par.1. pkt.6:
    http://www.cyfraplus.pl/index.up?zm=38&do=6 , który mówi m.in., że "6.
    Operator CYFRY+ zastrzega sobie prawo do podwyższania Rat Miesięcznych i
    Czynszu Najmu. W takim wypadku Abonent ma prawo do odstąpienia od Umowy w
    terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia o opisanym powyżej
    podwyższeniu Rat Miesięcznych i Czynszu Najmu. [...]Odstąpienie przez
    Abonenta od Umowy nie uchyla jego odpowiedzialności za Sprzęt, obowiązku
    zapłaty ustalonych Opłat Abonamentowych za okres obowiązywania Umowy[...]"

    I tutaj mam problem. Po powrocie z 2-tygodniowego urlopu w czerwcu,
    znalazłem w skrzynce zwykły list (nie polecony), w którym poinformowano mnie
    o podwyżce cen. Sądzę zatem, że zawiadomienie otrzymałem właśnie wówczs, gdy
    list otworzyłem -- ciekawe swoją drogą, czemu nie wysyłają tak ważnych
    zwiadomień poleconyn.
    Natychmiast wysłałem im oświadczenie o odstąpieniu od umowy powołując się
    właśnie na powyższy punkt regulaminu, ap otem:
    - pierwsza odpowiedź z ich strony, jakby z "automatu": "nie może Pan
    odstąpić od umowy, gdyż jest ona zawarta na czas określony".
    - moja odpowiedź: "państwa odp. nie uwzglednia mojego uzasadnienia, tj.
    prawa do odstąpienia od umowy w przypadku podwyższenia cen ... Proszę
    zablokować moją kartę. Zgodnie z regulaminem wypowiedzenie umowy skutuje na
    koniec następnego miesiąca. Sprzęt zwrócę do tego czasu przedstawicielowi
    Cefra+ "
    - ich odpowiedź: "Nie może Pan odstąpić od umowy. nasza stanowisko jest
    ostateczne. Państwa karta jest nadal aktywna. Możemy jednak skrócić Panu
    okres obowiązywania umowy z 2 lat do 1 roku - ..... zgadza się Pan?"

    Rozumiem, że Cyfra+ wyznaje zasadę - dwie (a może trzy) pierwsze decyzyje z
    automatu negatywne. Przy czym zaproponowali mi marchewkę ( a nie musieli :)
    w postaci skrócenia okresu do 1 roku.
    Sprzęt już spakowałem i poszedłem do dystrybutora C+. Powiedział mi, że w ża
    żadne skarby go nie odbierze, gdyż muszę mieć od C+ formularz zwrotu
    sprzętu, który C+ wysyłam gdy uzna wypowiedzenie (rozwiązanie) umowy.

    I teraz mój ruch. Co mam robić. Napiszę toco zwykle - "jeszcze raz powołuję
    się na pkt. ..... regulaminu i sądzę, że moje powiadomienie o odstąpieniu od
    umowy jest zgodne z zapisami ..... wobec czego w świetle regulaminu woje
    wypowiedzenie wywołało skutek na koniec miesiąca .... Proszę o przysłąnie mi
    formularza zwrotu sprzętu i nie anulowania ostatnich dwóch rachunków" ...
    cały czas wysyłająm i rachunki za miesięczne opłaty.
    Czy sądzicie, że powinienem napisać coś takiego: "w przypadku nie
    ustosunkowania się do mojej argumentacji, rozstrzygnięcie sporu powierzę
    ...." ...np właśnie, komu: Sąd, UOKiK, .... proszę o sugestie

    Może ktoś z Was miał podobne problemy? Swoją drogą, w jak nazwać takie
    działanie C+? Odpisują na moje pisma wogóle nie zawiązując do art 4. par.1.
    pkt.6. ich regulaminu, a ich stanowisko wobec mojego odstąpienia jest
    niezgodne z regulaminem! Zakładając, że mam rację, jak mam im zwrócić
    sprzęt, skoro nie chcą mi wysłać formularza zwrotu? Zapakować w pudełko i
    wysłać im Servisco do Warszawy, zamiast czekać na ich formularz z którym
    mogę pojść do lokalnego (w Krakowie) przedstawiciela?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Grzegorz