  • Data: 2006-08-25 20:19:18
    Temat: Re: Regres z PZU. (troszkę długawe)
    Od: "leszek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Poinformować ubezpieczalnie że Twój samochód jako taki w zdarzeniu udziału
    > nie brał (brak kontaktu) i że o zdarzeniu dowiedziałeś się od policji a więc
    > nie ma mowy o ucieczce z miejsca zdarzenia.Powiedz też że za ucieczkę karany
    > nie byłeś a więc nie miała ona miejsca.W razie czego pozostaje sprawa w
    > sądzie. Nie płać.

    ja mam podobny problem, też dostałem wezwanie do zapłaty z tytułu regresu.
    Podstawa prawna - art 43.4 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych [..], czyli
    zbiegnięcie z miejsca zdarzenia.

    Zdarzenie polegało na tym, że (jak się dowiedziałem na policji, a później
    potwierdziłem dokładnie oglądając auto) przytarłem samochód stojący na parkingu.
    Zima było, śnieg padał, na parkingu gęsto, a ja cofałem - poza tym moje auto też
    okazało się zarysowane, co później sprawdziłem - więc jak policjant przedstawił
    mi sprawę - zgodziłem się na mandat, a później na wypłatę szkody przez MTU
    (opisałem, że dopuszczam możliwość przytarcia auta, ale w chwili wystąpienia
    zdarzenia nie miałem takiej świadomości).

    Teraz dostałem ww wezwanie do zapłaty i kopię notatki informacyjnej o zdarzeniu
    drogowym, w której to policjant wpisał, że _zbiegłem_z_miejsca_zdarzenia_ a
    przyczyną nieprawidłowe cofanie.

    W takim stanie rzeczy nie dziwię się zakładowi ubezpieczeń.

    Pytanie do Was - co można z tym zrobić? Moje przytarcie auta jest niewielkie,
    wiec domniemuje że i to drugie wielkie nie było (PLN 492,30).