    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Reforma OFE
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 30 Sep 2017 12:30:45 +0200

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 21:30:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > No i nawet przyznam Ci rację. Te 8% ukradziono ludziom wpłacającym
    > składki do ZUS i to przekonując ich, że będzie to dla ich dobra. Bo już
    > Danusia Ci tu wyjaśniła. Mechanizm był taki, że w konsekwencji zamiast
    > 100% składki płaciłeś do ZUS 92%, a 8% do OFE.

    W % skladki to bylo wiecej, jakies 15%.

    > Te brakujące 8% płacono z
    > Twoich podatków ZUS-owi. Czyli w praktyce z podatków odprowadzano 8% do
    > OFE, tylko nie bezpośrednio.

    Albo jak kto woli - podatek byl zbyt wysoki.

    No ale na poczatku to nie mozna mowic o kradziezy, skoro tych 8%
    trafialo na moje konto. Takie tam - przymusowe oszczednosci.

    > I zauważ, ze Skarb Państwa własnych
    > pieniędzy też nie ma, więc to z Twoich tam trafiało, a nie z jakiś
    > magicznych państwowych.

    No, tu oddzielenie jest jednak wieksze.

    Za to masz racje - SP wlasnych pieniedzy nie ma. Ma tylko dlugi.
    Ktore sa dlugami nas wszystkich :-)

    Tylko akurat od tych dlugow mozna sie uwolnic, wystarczy sie
    wyprowadzic :-)

    J.