  • 1. Data: 2009-07-26 10:53:58
    Temat: Recykling
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Na tabliczce z ceną w sklepie widniała przy artykułach AGD opłata utylizacyjna
    coś ok. 0,19 zł.
    Nie ma tej opłaty na paragonie.

    Co to za opłata ? Co daje ona konsumentowi ?
    Dodam, że żaden ze sprzedawców a po przedstawieniu problemu zebrało się ich
    trzech nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie.

    http://www.mos.gov.pl/artykul/7_aktualnosci/6753_inf
    ormacje_na_temat_projektu_ustawy_o_gospodarce_opakow
    aniami_i_odpadami_opakowaniowymi.html

    z tego artykułu wynika, że to kolejny podatek ?

  • 2. Data: 2009-07-26 10:59:05
    Temat: Re: Recykling
    Od: spp <s...@o...pl>

    http://www.agd-rtv.cold.pl/ciekawostki/KGO.html

    > http://www.mos.gov.pl/artykul/7_aktualnosci/6753_inf
    ormacje_na_temat_projektu_ustawy_o_gospodarce_opakow
    aniami_i_odpadami_opakowaniowymi.html

    > z tego artykułu wynika, że to kolejny podatek ?

    To akurat nie najgłupszy pomysł, szkoda, że tak niska ta opłata. ;)

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-07-26 12:56:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    spp napisał(a):

    ormacje_na_temat_projektu_ustawy_o_gospodarce_opakow
    aniami_i_odpadami_opakowaniowymi.html

    > To akurat nie najgłupszy pomysł, szkoda, że tak niska ta opłata. ;)

    Nie najgłupszy? Moim zdaniem bardzo, bardzo głupi bo znowu to jakaś
    abstrakcja się z tego robi - mniej więcej na poziomie kaucji za
    butelki szklane od piwa... Bo ten twór nazwany "opłata recyklingową"
    to jak pobierać? księgować? fakturować? rozliczać? w całym łańcuchu
    dostaw...

    j.

  • 4. Data: 2009-08-04 08:44:53
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > butelki szklane od piwa... Bo ten twór nazwany "opłata recyklingową"
    > to jak pobierać? księgować? fakturować? rozliczać? w całym łańcuchu

    opłata ta, winna wynosić 1zł od torebki, a kaucje za butelki szklane czy
    plastikowe nie mniej jak 2zł a naród nauczyłby się oddawania tego a nie
    wywalania na wysypiska.

  • 5. Data: 2009-08-04 08:54:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tadek napisał(a):

    > opłata ta, winna wynosić 1zł od torebki, a kaucje za butelki szklane czy
    > plastikowe nie mniej jak 2zł a naród nauczyłby się oddawania tego a nie
    > wywalania na wysypiska.

    Oddawac mialby ten narod komu? Ten, kto by to od narodu otrzymal mialby
    z tym robic co? Kaucje pobrana rozliczyc powinno sie jak? Co z nia
    zrobic jak narod nie ooda opakowania za ktora ja pobrano?

    j.

  • 6. Data: 2009-08-05 06:33:22
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > z tym robic co? Kaucje pobrana rozliczyc powinno sie jak? Co z nia
    > zrobic jak narod nie ooda opakowania za ktora ja pobrano?

    w sklepie, jak dotychczas. Wyższa kaucja powoduje że nie weźmiesz
    torebki tylko przyjdziesz z lnianą. Jeśli sklep pobrał to jak dotychczas
    oddaje. Pobrana kaucję rozliczyć jako kaucję. Rozliczyć jako zysk i
    opodatkować.

  • 7. Data: 2009-08-05 06:38:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tadek napisał(a):

> [...]
    > torebki tylko przyjdziesz z lnianą. Jeśli sklep pobrał to jak dotychczas
    > oddaje. Pobrana kaucję rozliczyć jako kaucję. Rozliczyć jako zysk i

    Kaucja to kaucja. Nie może być rozliczona jako zysk bo przecież zawsze
    ktoś może przynieść opakowanie i w zamian za nie zażądać zwrotu kaucji.
    Co z tego wynika? Ano, że sama papierologia zwiazana z dokumentowaniem
    poboru kaucji, jej rozliczaniem, ksiegowaniem generuje wiecej odpadow
    niz ta glupia reklamowka foliowa...

    Może Ty masz na myśli coś a'la podatek od opakowań nieekologicznych,
    który pobierać będzie sprzedawca i następnie wpłacał na konta
    Ministerstwa Środowiska? Musiałoby to być dla pitów/citów/vatów
    przeźroczyste a stawki ustalone ustawowo?

    j.

  • 8. Data: 2009-08-05 11:46:14
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > Ministerstwa Środowiska? Musiałoby to być dla pitów/citów/vatów
    > przeźroczyste a stawki ustalone ustawowo?

    nie myślę o czymś zupełnie innym, jako że zajmuje sie właśnie odpadami.
    I krew mnie zalewa jak widzę ile tego leży na wysypisku. Weź pod uwagę
    fakt że prawie każdy bierze torebkę foliową, a gdyby kosztowała ona np
    5zł to juz niewielu ją weźmie tak samo jak z butelkami, puszkami itd jak
    będzie wysoka kaucja to oddadzą a jak niska to sie nie chce. Jak to
    bedzie rozliczane, nie wnikam, ale skoro działa to np w Niemczech to
    może zapytamy mądrzejszych jak to zrobić?

  • 9. Data: 2009-08-05 12:15:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tadek napisał(a):

> [...]
    > bedzie rozliczane, nie wnikam, ale skoro działa to np w Niemczech to
    > może zapytamy mądrzejszych jak to zrobić?

    Co konkretnie dziala w Niemczech? Bo wiele spraw zwiazanych z
    chemikaliami wyglada tak, ze sie Niemcy pytaja czy aby weszlismy do tej
    samej Unii w ktorej oni juz byli? ;)

    j.

  • 10. Data: 2009-08-05 12:27:12
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    januszek pisze:

    > Co konkretnie dziala w Niemczech? Bo wiele spraw zwiazanych z
    > chemikaliami wyglada tak, ze sie Niemcy pytaja czy aby weszlismy do tej
    > samej Unii w ktorej oni juz byli? ;)
    >
    > j.

    niemiaszki jeszcze maja tok myślenia adolfa, mamy przecie przepisy
    przejsciowe do 2012. Działa recykling nawet z dopłatami. A z
    chemikaliami mają problemy nie od dziś, z Holandią i Włochami im nie
    wypaliło to pchają sie do Polski.