    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ReMake programow/gier
    Date: Tue, 6 Dec 2005 17:52:24 +0100

> [...]
    > podtaczal przez 5 lat pod jaskinie smoka, a rycerz pana Y zabija smoka
    > celnym
    > stralem z luku "pod luske ;]" ... to czy pan Y lamie prawa autorskie ?
    > Tu i tu jest smok, jest krolewna i jest rycerz ... tu i tu smok ginie i
    > zyli
    > dlugo i szczesliwie.
    > Bo tak to mniejwiecej wyglada w przypadku oprogramowania, jesli kopiujemy
    > tylko
    > pewne "fakty" a droga dochodzenia do nich jest zupelnie rozna.
    > Gdzie jest granica po przekroczeniu ktorej ktos narusza czyjes prawa

    ja mysle ze kazda sytuacje sad indywidualnie oceni i dojdzie do wniosku czy
    zostalo "zerzniete" czy nie.
    Pomysl sobie porzy tworzeniu programu co by bylo bezczelnym przy
    zastosowaniu wewnatrz (co jako autora pierwowzoru by cie zdenerwowalo) a juz
    bedziesz mniejwiecej wiedzial gdzie lezy granica :-)

    > Szczerze mowiac to nawet nie wiem gdzie mam szukac zapisow o prawie
    > autorski,
    > bede wdzieczny za namiary, ale jesli jest to prawo rozmyte nie ustalajace
    > jasnych granic ... to ... bez sensu chyba troche ?;]

    to dobrze, nalezy kazdy przypadek indywidualnie ocenic.
    TO tak jakbys chcial szukac pzepisu zakazujacego kradziezy w ... sklepie
    miesnym :-)

    P.