  • Data: 2005-12-06 20:34:58
    Temat: Re: ReMake programow/gier
    Od: "Lukasz" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > to nie jest sprawa wiezienia a sprawa wyplaty odszkodowania przynajmiej
    > w wysokosci zyskow z zerznietej pracy. To jest moim zdaniem
    > sprawiedliwe. Nie wolno zerowac na czyjesjs pracy

    Ktos kto robi remake tez wklada prace. Bo to ze program robi to samo nie znaczy
    ze jest taki sam, moze robic cos lepiej/szybicje, moze dzialac na innym systemie
    operacyjnym itd.
    Szereg rzeczy ktore przez orginalnego tworce zostaly poprostu olane, badz nie
    mial wiedzy/umiejetnosci by to zrobic.
    Blokowac kogos tylko z powodu identycznego interfejsu i funkcjonalnosci ?

    > ja mysle ze jezeli sad uzna ze zostaly naruszone takie prawa to nie
    > bedzie to jakims szczegolnym zaskoczeniem dla informatyka. Sam wkoncu
    > pytasz sie na grupie wiec juz masz watpliwosci.

    No mam, bo planuje przeniesc gierke na inna system (linuxa) i zastanawiam sie,
    czy jesli gra bedzie podobna, w sensie zasady jakis tam cel i ogolnie podobna.
    Ale napisana w oparciu o inne biblioteki na inny system operacyjny z
    wykorzystaniem innej grafiki, muzyki itd. Pod inna nazwa, zeby nie bylo
    zerowania na marce.
    To czy gra bedzie legalna ? czy moge spac spokojnie ?

    Ostatnio slyszalem, ze ktos przelozyl chyba starcrafta lacznie z tym ich calym
    battlegroundem czy czyms takim ( z tym serwerem do gry mulitplayer). I okazuje
    sie ze gra w USA lamie prawo, ale prawo patentowe.

    Mowisz zerowac na cudzym pomysle ... a czy pozwanie kogos kto zrobil taki remake
    na inny system nie jest zerowaniem na jego pracy ?
    Ktos uwazal ze dany rynek nalezy olac ... ktos inny uwazal inaczej.
    Czy to nie jest niesprawiedliwe ze ktos kto olal sobie pozniej docieka wielce
    swoich praw ?

    > z ustawy o prawie autorskim art 1
    > 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności
    > twórczej o indywidualnym
    > charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od
    > wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).
    > 2. W szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:
    > 1) wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi
    > (literackie,
    > publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe),

    Bardzo ogolnikowo moim zdaniem, zwlaszcza w kwesti oprogramowania.

    > nieprawdziwe :-)
    oby ... ale sygbaly zewszad niestety potwierdzaja moja teze ;] przynajmniej
    sygnaly mnie otaczajace .. mnie zwyklego smiertelnika ;]

    Pozdrawiam
    Lukasz