  • 351. Data: 2013-12-12 09:33:16
    Temat: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy drogowej - jakieś dno
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2013 09:23:29 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
    > Jednak jestes idiota skoro zapamietanie 4 numerow to takie wyzwanie...

    Zawsze można zapisac ale gościu pewnie długopisu czy innego ołówka nie ma i jakby co
    to będzie dzwonił pod 112 żeby mu podali adres sklepu z ołówkami.

  • 352. Data: 2013-12-12 19:10:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Ale IMO prawidłowy zarzut został już postawiony: funkcjonariusz
    > publiczny nie jest od wprowadzania obywatela w błąd.
    > Konkretnie:

    > Z bardzo prostego powodu - tego samego, które jest w kółko wałkowane
    > na .samochody z innego p. widzenia.
    > Mianowicie WYSOKOŚCI świadczenia.
    > Z grubsza to co John napisał wyżej wygląda jak odpowiednik "nie będę
    > wnosił dalszych roszczeń ponad przyznaną mi kwotę, choćby istniały
    > ku temu uzasadnione powody".

    Dokładnie tak. Co więcej, na tym druku w którym na dole jest o konieczności
    zgłoszenia się, w wykazie dokumentów niezbędnych do wypłat odszkodowania
    jest kolejne oświadczenie w którym już bez ogródek osoba fizyczna "zrzeka
    się dochodzenia dalszych roszczeń". I jeszcze taki wic, że wypłacona kwota
    podlega opodatkowaniu i zostanie wystawiony PIT-8. To ja mam stracić jeszcze
    podatek z tego co dostanę ?!

> [...]
    > są skutecznie krytykowane (IMO w znaczącym stopniu słusznie),
    > ale przecież RÓWNIE powinien być krytykowany fakt, że policja
    > przy okazji postępowania czy to administracyjnego czy karnego
    > (no bo przecież NIE cywilnoprawnego, prawda? To jest "standard
    > grupowy", znaczy uzasadnione odsyłanie na drzewo oczekiwań,
    > że policja zajmie się stroną cywilnoprawną roszczeń!) JEDNAK
    > wtyka papier, który zawiera zapisy cywilnoprawne, występując
    > w interesie innego urzędu (gminy/miasta), ale jako strony
    > czynności cywilnoprawnej, a nie administracyjnej!

    No i tego właśnie nie rozumiem. Nie rozumiem w ogóle w jakim trybie ma być
    moje roszczenie rozpatrywane. A to oświadczenie na protokole zaczyna się
    "Ja .... pouczony o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych
    zeznań... po ewentualnej wypłacie odszkodowania przez Urząd Miejski w
    Dąbrowie Górniczej nie będę wnosił przedmiotowej sprawy do towarzystw
    ubezpieczeniowych celem uzyskania kolejnego odszkodowania" co w kontekście
    tego oświadczenia wymaganego do wypłaty rozumiem jako "po wypłacie nie będę
    wnosił do jakiejkolwiek ubezpieczalni".

    > IMVHO coś tu bardzo nie pasuje i ktoś z wzorem dokumentu
    > pomylił role i strony czynności (zakładam, że John z grubsza
    > oddał intencję treści kwitka).

    Tak, tam jest co prawda to, co już pisałem potem, że "kolejnych odszkodowań"
    (a nie dalszego dochodzenia), ale jak wyżej napisałem jest za to
    oświadczenie, które nie pozostawia wątpliwości, że chodzi o zamknięcie drogi
    do dalszego dochodzenia roszczeń.

    > Zakładam również, że ten dokument NIE jest podzielony na dwie
    > zupełnie ODRĘBNE części, o czym na końcu (John, możesz zapodać
    > jak to jest?)

    Na końcu dokumentu jest słowo "oświadczenie" którego oczywiście nie
    zauważyłem, ale głowy nie dam, że jakbym widział to bym nie podpisał. Było
    wyłącznie o tym by podpisać, więc zakładałem, że robimy to, po co zostali
    wezwani a nie coś zupełnie innego.

    > Jak UMOWNIE uzgodnisz ze mną, że w razie niezgłoszenia się jutro
    > z rana zrzekasz się roszczeń z jakiegoś tam tytułu, to chyba
    > nie jest wcale takie pewne.
    > Przecież zarządca drogi nie jest tu stroną administracyjną
    > (i druga strona nie jest chroniona przez bezwzględne zapisy
    > KPA), lecz mowa o cywilnoprawnym roszczeniu odszkodowawczym,
    > dobrze mi wychodzi?

    Bladego pojęcia nie mam. Nie rozumiem w jakim to trybie jest zgłaszane i jak
    będzie rozpatrywane. Wygląda jakbym zgłaszał roszczenia w jeszcze jednym
    piśmie (wymaganym do wypłaty odszkodowania) i na podstawie tego mogłby być
    wypłacone odszkodowanie. Ale czy np potem ktoś nie stwierdzi, że potrzeba
    rzeczoznawcy wcale pewne nie jest bo taki punkt do odhaczenia jest przy
    zgłaszaniu załączników jak opinia rzeczoznawcy a zaczyna się "zgodnie z art
    6 Kodeksu Cywilnego ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie która z
    tego faktu wywodzi skutki prawne". Czyli dobrze by było mieć tę opinię. I ja
    zasadniczo bym poszedł tą ścieżką gdybym wiedział, że mi ktoś to zwróci. A
    telefon do osoby zajmującej się tymi sprawami w urzędzie nie odpowiada. W
    poniedziałemk dodzwoniłem się po 25-ciu razach. Kolejne dni już wymiękałem
    po kilku nieudanych próbowach. I nie znalazłem na witrynie urzędu by było to
    gdzieś opisane, ale oczywiście może być bo ile można spędzić czasu na
    studiowaniu kolejnych dokumentów.

    > Cóż, od trzech dni czytasz uważnie wszelkie podetknięte papiery.
    > Nie żebym pochwalał takie postępowania policji albo uważał,
    > że nie masz nic z tym zrobić (Ty, bo kogo innego tym nie
    > dotknęli, więc nie "ktoś")

    Te papiery dostawali w ten sposób wszyscy poszkodowani. Mam do nich
    wszystkich telefony.

> [...]
    > strony zdarzenia, "kierowca zielonego samochodu powinien się
    > zgłosić w miejscu zamieszkania kierowcy czerwonego samochodu"
    > czy jak?
    >
    > Zupełnie ODRĘBNA sprawa, to pytanie, czy jakby policja miała już
    > gotowy formularz, zawierający JEDYNIE te informacje, które ze
    > względu na swoją funkcję policja POWINNA potwierdzić (kto, gdzie,
    > kiedy, czym), to John nie miałby czasem pretencji, że na tym
    > kwitku nie napisali, że powinien wystąpić z roszczeniem do
    > zarządcy drogi - a tu panie trzy lata upłynęły i nic nie
    > zapłacicli, ba, odsyłają z uwagą że przedawnienie ;)

    Policja jako taka nie, ale jak policja występuje w roli zarządcy to
    oczywiście tak. No i poniekąd tak zrobiła, wskazała, że trzeba zgłosić się
    osobiście do urzędu w 24h tyle, że to dla mnie zupełnie nieakceptowalne
    było. Zostawiłem pismo z opisem szkód bo akurat tam byłem, ale nie miałem na
    więcej czasu. Już na pewno nie byłem w stanie przygotować wszystkich
    dokumentów. I nie zamierzam tam jeździć bo mieszkam w zupełnie innym
    mieście.

> [...]
    > (poszkodowanych przez dziurostrady oraz własnej) miała kwitek
    > zawierający dwie OSOBNE części:
    > - podpisywany przez uczestnika spis potwierdzanej informacji
    > (czyli właśnie co, kto, kiedy, czym)
    > - "informację", w postaci osobnego (niepodpisywanego) kawałka,
    > zawierającą objaśnienie, że z otrzymanym kwitkiem nic się
    > samo z siebie nie zrobi, więc poszkodowany powinien *SAM*
    > wystąpić z roszczeniem do odpowiedzialnego, a jak nie wie
    > o co chodzi niech szuka adwokata.
    > Byle nie pod 112 ;>
    >
    > Tekst w stylu "wezwanie na jutro" nijak nie pasuje mi do

    I ja tego nie rozumiem.

  • 353. Data: 2013-12-12 19:13:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Problemem jest GDZIE jej szukać. Argumentów nie ma sensu powtarzać :)
    > Bo oczywiście wstęp zrobiłeś słuszny, tylko pytania dlaczego
    > miałbyś dzwonić do "swojego OC" (w innym miejscu) akurat nie rozumiem.

    Przecież to proste. Nie zawarłem umowy na informowanie o warsztatach więc
    oni nie mają żadnego obowiązku udzielać mi takiej informacji. Mogą mi np
    powiedzieć, że jakbym miał assistance to by mi odpowiedzieli. I mieliby 100%
    racji.

  • 354. Data: 2013-12-12 19:20:28
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Tyle samo co piekarz.
    > I to nie jest żart.
    > Jak piekarz Cię kojarzy w roli stałego klienta, a będzie miał pod
    > ręką potrzebną Ci informację, to Ci ją poda.

    Ale on żyje z chleba (oc) i z bułek (assistanse). Nie da mi bułki
    (assistance) dlatego, że mnie nie stać na chleb (oc). Może mi niczego nie
    dać (telefon). Jest faktem, że w ogóle nie dzwoniłem do niego, ale to
    właśnie dlatego, że guzik go to może obchodzić. Jest zresztą skrajnie głupie
    zawracać ludziom gitarę jak jest 112.

    > Ponieważ jest szansa, że ubezpieczyciel od OC ją ma, to jak wyzej.
    > A co najmniej poda numer do informacji telefonicznej, bo pisałeś
    > że to problem.

    No właśnie nie ma żadnych przesłanek by sądzić, że mi to poda poza "wiarą w
    ludzi". To jest taka sama wiara jak moje porozglądanie się i znalezienie
    innego klucza, innego lewarka oraz deski. Ale przecież nie musiała ta wiara
    stać się czynem bo mógł nikt nie mieć klucza, lewarka i deski. I mógłbym se
    tam stać i stać.

  • 355. Data: 2013-12-12 19:55:11
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com>

    > Jednak jestes idiota skoro zapamietanie 4 numerow to takie wyzwanie...

    Ale Ty jesteś większym idiotą

  • 356. Data: 2013-12-12 20:11:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Dec 2013, John Kołalsky wrote:

> [...]
    >
    > Ale on żyje z chleba (oc) i z bułek (assistanse). Nie da mi bułki
    > (assistance) dlatego, że mnie nie stać na chleb (oc). Może mi niczego nie dać

    To prawda, że może.
    Ale korzystniejsze wydaje się zaciąganie wędką z numerem telefonu
    i tekstem "a assistance pan nie chce" na końcu, niż wysłanie na
    drzewo.
    Dlatego IMO byłoby sensowniej właśnie ubezpieczyciela pytać, niż
    alarmowych.

    > Jest zresztą skrajnie głupie zawracać
    > ludziom gitarę jak jest 112.

    Obawiam się że masz własną definicję funkcjonalności 112.
    To NIE JEST telefon pomocowy "w drobnych sprawach dnia codziennego"
    i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 357. Data: 2013-12-12 20:26:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > podlega opodatkowaniu i zostanie wystawiony PIT-8.
    > To ja mam stracić jeszcze podatek z tego co dostanę ?!

    Jakby rzucić okiem do art.21.1.3.g PDoOF:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20131123,zwolnienia-przedmiotowe.html
    ... to wychodzi, że usiłują uniknąć WYCENY szkody.

    Bo jeśliby szkoda była wyceniona (nie powiem na 100% bo nigdy
    się z bliska nie przyglądałem, ale na mój gust przy kwotach
    które wchodzą w rachubę wcale nie trzeba by rzeczoznawcy),
    to IMO miałby zastosowanie p.3 bez zastrzeżenia (wprost
    wg KC), znaczy zwolnienie z podatku.
    A tak jest to "umowna ugoda", kwota ustalona w oderwaniu
    od wartości szkody, faktycznie od czegoś takiego nie klepniętego
    przez sąd podatek się należy.
    Fiskus nie chce, aby ani możliwość zawyżania ani możliwość
    zaniżania szkody stała się powodem niepłacenia podatku :>

    [...]
> [...]
    > uzyskania kolejnego odszkodowania" co w kontekście tego oświadczenia
    > wymaganego do wypłaty rozumiem jako "po wypłacie nie będę wnosił do

    Z jednej strony, można to rozumieć jako pouczenie mające zapobiec
    usiłowaniu uzyskania nienależnego świadczenia.
    W sumie racja - skoro poszkodowany zgadza się na określone
    odszkodowanie, to drugi raz mu się ono nie należy.
    A że druga strona wskazuje na zamiar wystrychnięcia na dudka
    "wezmę ile dadzą i nie będę dochodził ile się należy" to
    już *formalnie* inna sprawa.
    Zagmatwanie ma pewnie zniechęcić do próby podważenia tej wersji.

    pzdr, Gotfryd

  • 358. Data: 2013-12-12 22:09:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 12 Dec 2013 19:13:20 +0100 osobnik zwany John Kołalsky
    napisał:

> [...]
    > więc oni nie mają żadnego obowiązku udzielać mi takiej informacji. Mogą
    > mi np powiedzieć, że jakbym miał assistance to by mi odpowiedzieli. I

    a ze 112 zawarłeś? NIe. To sam sobie odpowiedziałeś.

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 359. Data: 2013-12-12 22:10:28
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-12-11 23:25, John Kołalsky pisze:

    > 112 ?

    Nie.

    > To do Ciebie raczej nie ma co dzwonić

    To nie ja nie umiem sobie poradzić ze znalezieniem numeru pomocy
    drogowej mając do dyspozycji telefon komórkowy...

    > Masz numer ?

    118913? Nie jestem pewien - z pamięci podaję.

    > Tak mama mi pomoże wyszukać w internecie jak kompa załączyć nie umie.

    > Jasssne.
    No to siostra, brat, kolega, szef, współpracownik, sąsiad, klient,
    dziewczyna/chłopak, wujek, szwagier - kto tylko się znajduje w spisie w
    telefonie (albo czyj numer pamiętasz) i może mieć aktualnie dostęp do
    internetu.
    > Głupiś jak but z lewej nogi. Nie napotałeś jeszcze problemu ze zmianą
    > koła. Jakbyś napotkał to byś co innego pisał.
    Napotkałem kiedyś - firmowy klucz nie pasował do nasadki od śruby
    zabezpieczającej (chyba podobnie, jak u ciebie). Poszedłem do
    najbliższej chałupy i pożyczyłem klucz od faceta tam mieszkającego. W
    życiu bym nie wpadł na to, żeby dzwonić na policję, nie mówiąc o 112.
    > Wręcz przeciwnie. Powoli dostrzegam pewne oznaki zrozumienia ze strony
    > piszących.
    To nie jest zrozumienie...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 360. Data: 2013-12-12 23:06:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > a ze 112 zawarłeś? NIe. To sam sobie odpowiedziałeś.

    Na co sobie odpowiedziałem ? Od początku twierdzę, że 112 po to jest to jaką
    inną umowę miałbym zawierać