  • 341. Data: 2013-12-11 23:20:16
    Temat: Re: Uszkodzenie koła na dziurze, wymuszenie oświadczenia, brak pomocy drogowej - jakieś dno
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell>

    > a potem wielki jęk czemu tyle wydajemy na policję a ich nie widać na
    > mieście tyko grzeją dupy w biurze.

    Przecież ten numer w ogóle nie ma być obsługiwany przez policję. To że tak
    się dzieje wynika z nieudolności organizujących ten system. No ale
    społeczeństwo nie widzi potrzeby to nie dziwi zbytnio.

  • 342. Data: 2013-12-11 23:20:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Dec 2013 18:27:21 +0100, jerzu napisał(a):
    > On Wed, 11 Dec 2013 18:25:52 +0100, John Kołalsky <j...@k...invalid>
    >
    > Jak Ci palwiwa w szczerym polu zabraknie to też zadzwonisz na 112?

    Zalezy gdzie.
    Jak to bedzie autostrada w szczerym niemieckim polu, to lepiej nie.
    Za zabrakniecie paliwa jest mandat :-)

    J.

  • 343. Data: 2013-12-11 23:25:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl>

    > Jakiego "problemu"? Telefon w łapę i rozmowa z kimś, kto może pomóc -

    112 ?

    > inteligentniejszy znajomy,

    To do Ciebie raczej nie ma co dzwonić

    > informacja telefoniczna,

    Masz numer ?

    > mama,

    Tak mama mi pomoże wyszukać w internecie jak kompa załączyć nie umie.

    > tata,

    Jasssne.

    > ubezpieczyciel - ale nie telefon ratunkowy, bo ty nie byłeś w sytuacji
    > zagrożenia! Nie potrafisz sam - OK, silnik na chodzie, światła włączone i
    > dzwonisz.

    Tak właściwie było. Ale Ty jeszcze nie zrozumiałeś problemu

    > Mam. Jedyną kwalifikacją w tym przypadku jest umiejętność. Tak jak
    > kwalifikacje do wiązania butów.

    Głupiś jak but z lewej nogi. Nie napotałeś jeszcze problemu ze zmianą koła.
    Jakbyś napotkał to byś co innego pisał.

    > Błąd - patrz wyżej. I jeszcze pyszczysz, że ci ktoś uwagę zwraca, że
    > robisz delikatnie mówiąc "niewłaściwie".

    Wręcz przeciwnie. Powoli dostrzegam pewne oznaki zrozumienia ze strony
    piszących.

  • 344. Data: 2013-12-11 23:26:43
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl>

    > Poważnie?

    Tak se tylko piszę od dwóch dni

    > I co?

    Okazał się przekierowaniem na policję, czyli zwykły błąd systemu

  • 345. Data: 2013-12-11 23:31:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Zalezy gdzie.
    > Jak to bedzie autostrada w szczerym niemieckim polu, to lepiej nie.
    > Za zabrakniecie paliwa jest mandat :-)

    I 112 ten mandat wystawia ?

  • 346. Data: 2013-12-12 01:04:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Dec 2013, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "TOMASZEK" <t...@f...onet.pl>

    > [...] Niestety nie wożę ze sobą deski. Może według Ciebie powinienem ?

    Wygląda, że dziwi Cię odpowiedź "tak". Dziwne.

    > Niby czemu miałbym ubierać się lepiej
    > jak ogrzewanym samochodem jechałem ?

    Nie wiem, spytam kolegi który kiedyś sobie ucho odmroził.
    Został w roli dyżyrnego, na zasadzie "ktoś musi", kiedy jeden
    z dwu razem jadących pojazdów odmówił współpracy z obecnymi.

    > Koleją też trzeba się ubierać na mrozy by koła zmieniać ?

    A po co koła?
    Sam mróz nie starczy? ;)
    Statystyczny pasażer (nie podjeżdżający taksówką pod sam peron)
    jest wystarczająco ubrany do aktualnej pogody, aby sama ochrona
    od wiatru (zapewniana przez zatrzymany z polu i odcięty od prądu
    wagon) dawała mu szansę przeżycia.

    > Nosz k... dzwonię po pomoc i oni to robią. Ale znajdź tę
    > pomoc. Sobie spróbujcie znaleźć pomoc w losowym miejscu na mapie to
    > zobaczycie co z tego wyjdzie.

    Problemem jest GDZIE jej szukać. Argumentów nie ma sensu powtarzać :)
    Bo oczywiście wstęp zrobiłeś słuszny, tylko pytania dlaczego
    miałbyś dzwonić do "swojego OC" (w innym miejscu) akurat nie rozumiem.
    Odniosę się w tamtej gałęzi.

    pzdr, Gotfryd

  • 347. Data: 2013-12-12 01:49:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Dec 2013, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał
    >
    > Pasowało przeczytać przed podpisaniem.

    Ale IMO prawidłowy zarzut został już postawiony: funkcjonariusz
    publiczny nie jest od wprowadzania obywatela w błąd.
    Konkretnie:

    > Tu coś pokręciłeś chyba. No jak już dostaniesz odszkodowanie, to po co
    > miałbyś wnosić o jego wypłatę.

    Z bardzo prostego powodu - tego samego, które jest w kółko wałkowane
    na .samochody z innego p. widzenia.
    Mianowicie WYSOKOŚCI świadczenia.
    Z grubsza to co John napisał wyżej wygląda jak odpowiednik "nie będę
    wnosił dalszych roszczeń ponad przyznaną mi kwotę, choćby istniały
    ku temu uzasadnione powody".

    I tu jest rzecz dziwna - bo z jednej strony wszystkie zastrzeżenia
    odnośnie roszczeń Johna wobec wszystkich poza odpowiedzialnym
    są skutecznie krytykowane (IMO w znaczącym stopniu słusznie),
    ale przecież RÓWNIE powinien być krytykowany fakt, że policja
    przy okazji postępowania czy to administracyjnego czy karnego
    (no bo przecież NIE cywilnoprawnego, prawda? To jest "standard
    grupowy", znaczy uzasadnione odsyłanie na drzewo oczekiwań,
    że policja zajmie się stroną cywilnoprawną roszczeń!) JEDNAK
    wtyka papier, który zawiera zapisy cywilnoprawne, występując
    w interesie innego urzędu (gminy/miasta), ale jako strony
    czynności cywilnoprawnej, a nie administracyjnej!

    IMVHO coś tu bardzo nie pasuje i ktoś z wzorem dokumentu
    pomylił role i strony czynności (zakładam, że John z grubsza
    oddał intencję treści kwitka).
    Zakładam również, że ten dokument NIE jest podzielony na dwie
    zupełnie ODRĘBNE części, o czym na końcu (John, możesz zapodać
    jak to jest?)

    > Wyślij listw poniedziałek i też będzie.

    Jak UMOWNIE uzgodnisz ze mną, że w razie niezgłoszenia się jutro
    z rana zrzekasz się roszczeń z jakiegoś tam tytułu, to chyba
    nie jest wcale takie pewne.
    Przecież zarządca drogi nie jest tu stroną administracyjną
    (i druga strona nie jest chroniona przez bezwzględne zapisy
    KPA), lecz mowa o cywilnoprawnym roszczeniu odszkodowawczym,
    dobrze mi wychodzi?

    Cóż, od trzech dni czytasz uważnie wszelkie podetknięte papiery.
    Nie żebym pochwalał takie postępowania policji albo uważał,
    że nie masz nic z tym zrobić (Ty, bo kogo innego tym nie
    dotknęli, więc nie "ktoś")

    > A kto Ci każe osobiście tam jechać?

    Wychodzi że dobrowolnie przyjął takie "warunki umowne".
    Nie mam pojęcia, czy:
    - da się pokazać palcem przepis, który by stanowił że w tym konkretnym
    przypadku zachodzi ustawowy przepis zabraniający zawarcia takiej umowy
    - nie da się tego podciągnąć jakoś pod "ochronę konsumencką", bo w końcu
    występuje jako "nieprofesjonalista".

    > To, że musisz zgłosić administratorowi drogi roszczenie, to akurat wydaje mi
    > się najnormalniesze z tego wszystkiego.

    To się zgadza.
    Ale już parę spraw ubocznych, od podtykania oświadczenia związanego
    z odpowiedzialnością strony poczynając, raczej nie.
    Jak się dwu takich faciów zderzy samochodami, to co, policja też
    sama z siebie wyciąga papier zawierający zapisy pasowne dla JEDNEJ
    strony zdarzenia, "kierowca zielonego samochodu powinien się
    zgłosić w miejscu zamieszkania kierowcy czerwonego samochodu"
    czy jak?

    Zupełnie ODRĘBNA sprawa, to pytanie, czy jakby policja miała już
    gotowy formularz, zawierający JEDYNIE te informacje, które ze
    względu na swoją funkcję policja POWINNA potwierdzić (kto, gdzie,
    kiedy, czym), to John nie miałby czasem pretencji, że na tym
    kwitku nie napisali, że powinien wystąpić z roszczeniem do
    zarządcy drogi - a tu panie trzy lata upłynęły i nic nie
    zapłacicli, ba, odsyłają z uwagą że przedawnienie ;)

    Dlatego, IMVHO, miałoby sens, aby policja ku obustronnej wygodzie
    (poszkodowanych przez dziurostrady oraz własnej) miała kwitek
    zawierający dwie OSOBNE części:
    - podpisywany przez uczestnika spis potwierdzanej informacji
    (czyli właśnie co, kto, kiedy, czym)
    - "informację", w postaci osobnego (niepodpisywanego) kawałka,
    zawierającą objaśnienie, że z otrzymanym kwitkiem nic się
    samo z siebie nie zrobi, więc poszkodowany powinien *SAM*
    wystąpić z roszczeniem do odpowiedzialnego, a jak nie wie
    o co chodzi niech szuka adwokata.
    Byle nie pod 112 ;>

    Tekst w stylu "wezwanie na jutro" nijak nie pasuje mi do
    takiej idei.

    pzdr, Gotfryd

  • 348. Data: 2013-12-12 02:04:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Dec 2013, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Co ma moje OC do tego ?

    Tyle samo co piekarz.
    I to nie jest żart.
    Jak piekarz Cię kojarzy w roli stałego klienta, a będzie miał pod
    ręką potrzebną Ci informację, to Ci ją poda.
    Ponieważ jest szansa, że ubezpieczyciel od OC ją ma, to jak wyzej.
    A co najmniej poda numer do informacji telefonicznej, bo pisałeś
    że to problem.

    > Nie, to ONI nie potrafią.

    Nie chcą. Potrafić by potrafili, nie ma strachu.
    I jest to wyjaśnialne.

    Każdy mechanizm, w tym mechanizm prawny:
    - kosztuje
    - ma skutki uboczne

    W tym przypadku objawiają się skutki uboczne "ochrony prawnej"
    polegającej na możliwości łatwego cofnięcia już dokonanej
    płatności kartą.
    Składasz reklamację i doskonale widać, że "zapłata kartą"
    wcale nie jest zapłatą, lecz "obietnicą zapłaty poprzez pośrednika".
    W przypadku w którym są szanse na spór sądowy co do wysokości
    należnej zapłaty, chyba sensowniej by było jakby brał Twój
    weksel niż zapłatę kartą :>
    (bo jest większa szansa że odpuścisz po oczywistym przegraniu
    procesu o konieczność zapłaty weksla).

    FYI, zupełnie OT:
    wśród tych którzy "potrafią" cenię sobie takich, którzy
    również "potrafią" zadbać o to, żeby nie płacący kartą nie
    współpłacili za koszty płacenia kartą :> (ku irytacji
    i ubolewaniu zajmujących stanowisko przeciwne, znaczy
    domagających się żeby WSZYSCY klienci ponosili koszty
    ICH wygody; konieczność płacenia PCC jest odbierana jako
    ździerstwo, ingerencja państwa i wszyskie inne plagi,
    zaś podobna kwota zdzierana za użycie karty ... nie;
    i zrozum tu człowieka)

    pzdr, Gotfryd

  • 349. Data: 2013-12-12 09:23:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-11, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Nie, bo Ty jesteś tępakiem, który nie rozumie problemu zapamiętania wielu
    > numerów

    Jednak jestes idiota skoro zapamietanie 4 numerow to takie wyzwanie...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 350. Data: 2013-12-12 09:27:58
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-11, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    > Się właśnie zastanawiam co z Wami jest. Prosta sprawa. Autentyczna potrzeba.
    > Totalne zidiocenie społeczeństwa moim zdaniem.

    No wkoncu to przyznales - zidiocenie spoleczenstwa, bo kto to widzial dzwonic
    na 112 bo sie kapcia zlapalo...

    --
    Artur
    ZZR 1200