    From: <4...@9...183902.invalid> (Tom N)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re: Nowa ustawa śmieciowa i kilka pytań.
    Date: Tue, 23 Apr 2013 18:39:02 +0200

    Gotfryd Smolik news w
    <news:Pine.WNT.4.64.1304231551160.3476@quad>:

    > Na razie, to wygląda na to iż bonusem przy wyborze segregacji
    > będzie obowiązek zaopatrzenia się w szerszy zestaw pojemników.

    Do tej pory płaciłem jakies 2PLN/miesiąc za wynajem pojemnika i 0PLN za
    worki na plastiki/szkło/papier. Za usługe jakies 70PLN/kwartał

    > Powiadasz, że jak ktoś zadeklaruje segregację śmieci to
    > będzie mógł je wrzucać do JEDNEGO pojemnika?
    > Bo tę kwestię już dyskutowaliśmy z sąsiadami (mała wspólnota),
    > i na razie stanęło na poczekaniu jakie techniczne rozwiązania
    > będą dostępne.

    W gminie obok są w uchwale rady pojemniki na zmieszane, pojemniki na
    segregowane, pojemniki na biodegradowalne, pojemniki na popiół.
    "Domki" maja zamiast pojemników na segregowane używać worków...

    > Wietrzę podstęp - na zasadzie że ktoś coś słyszał, słyszałem
    > wersję jakoby "segregujący" mieli sobie *kupować* własne
    > worki na segregowane odpady (pewnie odpowiednio "certyfikowane"
    > żeby zapewnić jednolity rozróżnialny kolor tudzież "niezbędną
    > wytrzymałość", w stosownej cenie) :>

    ... w odpowiednim kolorze. Zresztą pojemniki też mają być w odpowiednim
    kolorze, o odpowiedniej pojemności.

    > "wytwórca ma się zaopatrzyć w pojemnik", nic nie napisałeś
    > że nie można kazać mu zaopatrzyć się w jednorazowe...

    Chyba zabronić, byle spełniały normy :D
    No i pojemnik#worek.
    Z tym, ze pojemnik, który mnie rocznie kosztuje 24PLN i jeżeli go
    "śmieciarze" zepsują, to mam darmową wymianę, kosztuje w okolicach 150PLN
    nowy (są zapisy na używane -- dostępne po 30 czerwca 2013)

    > Jestem ciekaw, jak to się skończy w praktyce.

    Wywózką do lasu (kosze gminne mają zbyt małą zdefiniowaną w uchwale
    pojemność), a następnie upoważnieniem dla Poczty do sprawdzania ilości osób
    zamieszkujących ;-)

    Kolega pytał w gminie gdzie ma "działkę letniskową" -- obowiązek meldunkowy
    może go uratować od płacenia za cały rok... Ot jak pojedzie to ma zgłosić,
    że produkuje, przed wyjazdem ma zgłosić zakończenie produkcji (oczywiście
    raz na miesiąc wystarczy, bo stawka jest miesięczna)

    --
    'Tom N'