  • Data: 2013-04-23 21:17:25
    Temat: Re: Nowa ustawa śmieciowa i kilka pytań.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Apr 2013, Maruda wrote:

    > No to przyznaj, jak czekista czekiście, że ta ustawa niczego nie porządkuje,
    > nie ułatwia, a ma charakter jedynie drenażowy plus pole do przekrętów.
    > :)

    Powiem tak: "zależy od implementacji".
    Ale coraz bardziej wygląda na to, że zostawiła na tyle duże
    możliwości, że efekt jak wyżej nie jest wykluczony.

    > To może najprościej byłoby upaństwowić śmieci z gospodarstw domowych
    > i pokrywać to ze zwykłych podatków?

    Jak widać, państwo postanowiło dać wykazać się gminom ;)

    > A sortowanie - wydaje mi się, że można wprowadzić "skup śmieci sortowanych".

    Wiesz, może nawet skupu by nie trzeba.
    W aktualnym stanie "u mnie" gmina wystawiła pojemniki na sortowane
    odpady, znaczy szkło, plastik. Darmowe.
    DUŻE. I w tym problem.
    Pic w tym, że do najbliższego zestawu mam w okolicy pół kilometra,
    więc zbieram i jadę z plastikami tylko jak mi się bardzo chce,
    z tego co widzę z okolicy takich chętnych są co najwyżej ślady.

    > Wtedy ludzie stopniowo przyzwyczają się do sortowania. Choć ciągle mam
    > niejasne wrażenie, że lepiej byłoby sortować w sortowniach śmieci.

    Ale "sortowanie u źródła" na poziomie plastik/szkło/metale/
    papier/organiczne ma sens.
    Problem w tym żeby "przynajmniej nie utrudniać" tym którym się chce.

    pzdr, Gotfryd