    From: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
    Newsgroups: pl.regionalne.wroclaw,pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Re: Biała sobota w szpitalu [!?] .....
    Date: Sat, 18 Oct 2003 22:01:28 +0200

    On Sat, 18 Oct 2003, it was written:

    > Podajesz przykład kolejki jako rozwi?zanie reguluj?cego komercyjne usługi
    > medyczne. Ale czy nie s?dzisz, że jest to zjawisko ŁAPÓWKOGENNE? Przecież
    > je?li pacjent ma zapłacić 450 zł za prywatny rezonans - to zaproponuje [być
    > może] 200 zł łapówki za przy?pieszenie kolejki ! Tym sposobem osoby biedne
    > będ? najgorzej [lub wcale] leczonymi ludzmi w Polsce !
    > Tej kobiety z nowotworem nie stać teraz na prywatne badanie, ani na łapówkę
    > . Pozostaje jej czekać pół roku z nowotworem zło?liwym na rezonan który
    > ewentualnie stwierdzi, czy to, że nie może już prawie chodzić jest wynikiem
> [...]

    problem w tym, ze moje zdanie malo tu znaczy. Jesli przegladnalbys
    archiwum tej grupy i listy lek-med zauwazylbys, ze wielu kwestiach
    sie z Toba zgadzam. Ale ani mnie ani Ciebie nikt nie bedzie pytal
    przy obecnej lub kolejnej reformie systemu zdrowotnego zakladajacej
    co raz wieksze ciecia finansowe. Wiec nie pytaj mnie. Ja tylko
    wyjasniam jakie mechanizmy doprowadzily i beda dalej prowadzic
    do tego, ze kolejki beda. W moim miescie, ktore jest miastem
    220 tysiecznym, posiadajacym Uniwersytet, ktorego czescia
    byc moze niedlugo bedzie Akademia Medyczna w Bydgoszczy
    rezonansu w ogole nie ma rezonansu a kolejki na rezonans lub nawet
    PET, ktory jest w Bydgoszczy sa znaczne , bo
    musi on oblusgiwac wiekszy rejon (Wloclawek czy Grudziadz
    rowniez rezonansu nie ma). Nie pytaj mnie tylko pytaj
    radnych albo ekonomistow - Ci ostatni strasza nas kolejnymi
    cieciami. Wymysl cos - ja jestem od leczenia i mam nadzieje,
    ze wiem jak to robic - ale w dzisiejszym swiecie samym
    stetoskopem nie da sie tego robic ....

    P.
    --
    Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl